تاکتیک و ترکیب احتمالی پرسپولیس برای دربی 81(+آنالیز/شماتیک)



پروفسور تصمیم اش را گرفته؟ این سوالی است که به نظر می رسد جوابش را برانکو دستیارانش بدانند. پرسپولیس تا ساعاتی دیگر در دربی 81 به میدان می رود و سرمربی قرمزها باید تا امروز تصمیم اش را برای مدل بازی گرفته باشد. تصمیمی که البته باحدس و گمان می شود به آن رسید.با این همه نحوه نمایش پرسپولیس مخصوصا در نیمه اول به چینش بازیکنان مربوط خواهد بود.

سیستم پرسپولیس ، 4.4.1.1
قرمزها از ابتدای فصل با یک سیستم و چند نمایش بازی کرده اند. سیستم مورد علاقه برانکو برخلاف دوران حضورش در تیم ملی ایران 4.4.1.1 است . مرد کروات که به همراه بلاژویچ جزاولین نفراتی بود که سیستم 4.2.3.1 را به ایران آورد حالا و برای بهره وری بیشتر سیستمی متفاوت استفاده کرده . سیستمی که با مهره های حال حاضر پرسپولیس همخوانی دارد و در سرعت انتقال توپ به آن کمک می کند. قرمزها بعید است دراین بازی از سیستم متفاوتی استفاده کنند.

ترکیب اصلی ؛ترکیب برنده
اگر قرار باشد که پرسپولیس مهره هایش را براساس ترکیب برنده بچیند باید ماریچ و خالقی فراز ابتدا در ترکیب اصلی باشند. مخصوصا که ماریچ تا قبل از مصدومیت بازیکن اصلی خط دفاعی بوده در دیدار مقابل ملوان هم نمایش خوبی داشته . خالقی فر هم در بازی های آخر نمایش خوبی داشته است و برانکو می تواند به او تکیه بیشتری بکند. اما ازآنجایی که تجربه نورمحمدی بیشتر است و همچنین او کاپیتان اول پرسپولیس به حساب می آید شانس بیشتری برای بازی کردن در دربی دارد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

سوال ترکیب ؟
سوال اصلی ترکیب پرسپولیس دفاع چپ و وینگرچپ این تیم است. قرمزها در ترکیب اصلی و احتمالی خود در دفاع چپ انصاری را دارند و البته از این منطقه با توجه به قدرت استقلال امکان ضربه پذیری زیادی وجود دارد. با توجه به همین مساله سوال اصلی این است که آیا برانکو می خواهد سیستم اش را یک طرفه کند یا خیر. سرمربی کروات قرمزها می تواند با گذاشتن نورمحمدی در دفاع چپ و بازی کردن ماریج در میانه خط دفاع خیالش تا حدی از آن سمت راحت شود. سوال بعدی هم راجع به بنگستون است.اینکه آیا خالقی فر دوباره به روی نیمکت باز می گردد و بنگستون از ابتدا بازی می کند یا خیر؟

تعویض طلایی
علیپور بدون شک تعویض طلایی پرسپولیس خواهد بود. وینگر تکنیکی که در بازی قبلی هم به استقلال گل زده و از این نظر برای حریف شناخته شده است. در فاز هجومی پرسپولیس دو تعویض دیگر هم دارد ؛ محسن مسلمان و رضا خالقی فر. این دوبازیکن البته وقتی وارد بازی خواهند شد که پرسپولیس عقب افتاده باشد و برانکو احساس کند که برای بالابردن قدرت بازی مالکانه به بازیکنان تکنیکی تر نیاز دارد. بازیکنانی که بتوانند بیشتر توپ رانزد خود نگه دارند.

 

اخبار ورزشی - عصرایران

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------