بیانیه تند کی‌روش به اسدی: ناپدید شوید!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در واکنش به اتفاقات رخ‌داده اخیر، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«چرا من، کارلوس کی‌روش نباید در برنامه 90 رودروی آقای اسدی مناظره کنم؟

1- به خاطر اینکه تاکنون ایشان تصمیم به بازی در پشت پرده و در تاریکی گرفته‌اند و با استفاده از بازیکنان دیگر در خط اول سعی در نشانه گرفتن انگشت اتهام به سوی افراد داشته‌اند.

2- به خاطر اینکه آقای اسدی فردی است که با چتر نجات و با لطف یک دوست به فدراسیون فوتبال آمده است. حضور ایشان در فوتبال با استحقاق، اعتبار و بر مبنای ارزش نبوده و به خاطر همین هم اشاره کردم که ایشان توسط چتر نجات و برای لطف شخصی به شخص دیگر وارد فدراسیون فوتبال شده است.

3- بنده سرمربی تیم ملی ایران هستم و قبل از ورود به اینجا در دو مقطع مختلف سرمربی تیم ستارگان فوتبال دنیا بوده‌ام و دو بار توانسته‌ام به قهرمانی جهان برسم و دو بار قهرمانی در اروپا و یک بار هم قهرمانی در باشگاه‌های اروپا را تجربه کرده‌ام و قهرمانی‌های مختلفی را در انگلیس، پرتغال، اسپانیا و ژاپن داشته‌ام و توانسته‌ام سه مرتبه تیم‌های ملی مختلف را به جام جهانی هدایت کنم. چرا بنده باید در یک مناظره (بازی) در مقابل فردی تفرقه‌انگیز و از نظر فوتبالی کاملا آماتور شرکت کنم؟ اگر شما می‌خواهید در زمین مناسب (فدراسیون فوتبال) این بازی را انجام دهید می‌توانید با حضور افراد مصلح و مناسب که شخص رییس فدراسیون و اعضای هیات رییسه هستند، این بازی را با من انجام دهید.

شکی نیست که از این پس، دو گزینه روی میز داریم. یا طرز تفکر و فلسفه کارلوس کی‌روش که فلسفه‌ای برنده، مدرن و استراتژیک و رو به جلو برای آماده‌سازی آینده و رقابتی افتخارآمیز است و گزینه دیگرمان گزینه‌ای است به روش‌های آقای اسدی که با جانبداری، تفرقه‌انگیزیی و ایستایی از طرف دوست ایشان مورد حمایت قرار گرفته تا بتواند با ایجاد توجیهات، بهانه‌ها و همینطور اشک‌ها و سرزنش‌ها رقابت کند. اکنون زمان این است که شما مسیرتان را برای حرکت رو به جلوی فوتبال ایران انتخاب کنید.

4- پس از انتخاب آقای اسدی از سوی وزارت ورزش که جایگزین آقای نبی شد، چه حمایت‌هایی از فوتبال صورت گرفت:

تجهیزات، صفر. حمایت‌های مالی، صفر. کمپ تیم‌های ملی، صفر. مرکز تخصصی فوتبال، صفر. زمین تمرینی، صفر و در ازای آن تفرقه در فدراسیون فوتبال در حد عالی و شبهه‌افکنی و گمانه‌زنی در سطح اول جهانی و متاسفانه در فدراسیون فوتبال هم اتفاق می‌افتد. آقای اسدی می‌تواند یک کار فوق‌العاده در فوتبال انجام دهد و آن این است که ناپدید شود.

به من یک مربی نشان دهید که برای تیم ملی کشور شما تک و تنها مقابل تیم‌هایی چون قطر، بحرین، کره جنوبی و عراق برای تیم ملی ایران جنگید، آن هم در شرایطی که افرادی چون شما خودشان را پنهان کردند. این کاری بود که بنده با کمال افتخار با آنچه در توان داشتم تا سر حد جان انجام دادم. با احترام، کارلوس کی‌روش.

آخرین پرسشم از آقای اسدی این است که شما به عنوان دبیرکل زمانی که مربیان، بازیکنان، کادر پزشکی و اداری در حال فعالیت و زحمت پرشمار برای تیم ملی بودند و بدون دریافت مبلغی کار کردند، کجا بودید؟ بدون دریافت حقوق برای ماه‌ها؟ لطفا یک قدم شگفت‌انگیز برای ما بردارید و ناپدید شوید و مطمئنا این خدمت بسیار بزرگی برای فوتبال خواهد بود.

آقای اسدی فکر می‌کند چه شخصی است که در حال حاضر خود را متولی اخلاق‌گرایی و حقایق می‌داند؟ ایشان فکر می‌کند که چه شخصی این وظیفه را به او داده است؟ آقای اسدی! شما باید خود را متعهد به وظایف و وفادار به رییس فدراسیونتان، اعضای هیات رییسه، تیم ملی و فوتبال ایران بدانید. حرمت شخصی که جایگاه دبیرکلی فدراسیون را به شما داده باید نگه دارید و باز هم می‌خواهم تکرار کنم، همانطور که در قبل به شما گفتم، اگر اعتقاد دارید که بنده شخص مناسب برای انجام این کار نیستم، جسارت لازم برای مطرح کردن رو در رو و گفتن این مطلب را که باید برای من جایگزین بیاورید، داشته باشید؛ همانگونه که با دبیرکل سابق این کار را انجام دادید. بر خلاف آنچه شما اشاره کرده‌اید تمامی این صحبت‌ها، واقعیات و حقایقی است که بنده طبق وظیفه‌ای که بر دوش دارم مطرح می‌کنم و هیچ‌گونه سناریو یا سناریونویسی در کار نیست.»

 

اخبار ورزشی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------