هندبال ایران با شکست از قطر سهمیه مستقیم المپیک را از دست داد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

تیم ملی هندبال ایران با شکست مقابل قطر در دیدار فینال رقابت‌های انتخابی المپیک به عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد و به سهمیه مستقیم المپیک نرسید.

تیم ملی هندبال ایران در فینال رقابت‌های انتخابی المپیک به مصاف قطر رفت. برنده این دیدار علاوه بر قهرمانی سهمیه حضور در المپیک 2016 را بدست می آورد از این رو این دیدار از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بود.

تیم ملی هندبال ایران در شروع این دیدار نمایش مقتدرانه ای برابر تیم چند ملیتی قطر داشت و ملی پوشان ایران در امتیازهای ابتدایی پایاپای با حریف پیش رفتند و حتی گاهی از میزبان پیش افتادند. نمایش تماشایی برادارن استکی و استحکام دفاعی از موسوی موجب شد تا ملی پوشان ایران در آغاز مسابقه تیم برتر میدان باشند. اما در ادامه بازی پر فشار و سنگین موجب کاهش عملکرد تیمی ایران شد.

در مقابل، تیم ملی قطر دوندگی بالایی داشت. قطر که از وجود بازیکنان چند ملیتی در تیم خود بهره می برد و با نایب قهرمانی مدعی اصلی این رقابت‌ها به شمار می رفت فقط به دنبال پیروزی بود. آن ها با روی آوردن به بازی سرعتی و بهره بردن از ضد حملات سرانجام در نیمه نخست پیش افتادند. قطر در نیمه نخست بازی 15 بر 11 پیروز شد.

در نیمه دوم اما تیم ملی ایران چیزی برای از دست دادن نداشت. با حضور سعید برخورداری در درون دروازه قدری وضعیت توپ گیری ایران بهتر شد. پویا نوروزی در این دیدار هم به تنهایی کولاک می کرد و از تک فرصت ها گل می ساخت. شاهو نصرتی سعی داشت که با شوتهای محکم و از راه دور دروازه بان حریف را غافلگیر کند. با این حال توپ و میدان در دست تیم با تجربه قطر بود.

عرفان اسماعیلاگیچ تلاش زیادی می کرد تا همچنان بازیکنانش را تهییج کند. بازیکنان ایران در دقایق پایانی دیدار انتحاری بازی می کردند و همین موضوع ضریب اشتباه فردی آنان را افزایش می داد. تیم ملی هندبال ایران با وجود عملکرد خوبش در این دیدار با نتیجه 28 بر 19 شکست خورد.

بدین ترتیب تیم ملی هندبال قطر سهمیه مستقیم حضور در المپیک را بدست آورد.

در دیدار رده بندی نیز بحرین مقابل کره جنوبی پیروز شد و به عنوان سوم دست یافت. بدین ترتیب تیم های ایران و بحرین می توانند در مسابقات انتخابی بین قاره ای در مصاف با نمایندگان قاره های اروپا و آمریکا باز هم برای کسب سهمیه المپیک تلاش کنند.

تیم ملی هندبال ایران در این دوره از رقابت ها مقابل عمان، ازبکستان، ژاپن، عرسبتان و بحرین پیروز شد و دوبار مقابل قطر تن به شکست داد.

• رده بندی پایانی رقابت‌های انتخابی المپیک :

1-قطر
2- ایران
3-بحرین
4-کره جنوبی

 

اخبار ورزشی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------