تعلیق وزنه بردار روس به دلیل دوپینگ ؛ رکورد حسین رضا زاده پس داده می شود / واکنش بهداد سلیمی به دوپینگ وزنه بردار روس



آزمایش دوپینگ آلکسی لوچف مثبت شد. وزنه بردار روس که در مسابقات قهرمانی جهان موفق شده بود رکورد حسین رضازاده و ایران را به خود اختصاص دهد به خاطر دوپینگ تعلیق شد. اثبات دوپینگ او رکورد حسین رضا زاده را به او باز می گرداند.

 آزمایش دوپینگ آلکسی لوچف مثبت شد. وزنه بردار روس که در مسابقات قهرمانی جهان موفق شده بود رکورد حسین رضازاده و ایران را به خود اختصاص دهد به خاطر دوپینگ تعلیق شد.

فدراسیون بین المللی وزنه برداری روز پنج شنبه گزارش داد که نمونه اول آزمایش دوپینگ آلکسی لوچف مثبت بوده و به همین دلیل او فعلااز شرکت در مسابقات معلق شده است. وزنه بردار +105 کیلوگرم روسیه ای در مسابقات جهانی هوستون موفق شده بود رکورد حسین رضازاده را بشکند و جای او را در ثبت رکوردها بگیرد.

براساس گزارشی که توسط تاس از مجارستان منتشر شده است به غیر از لوچف سه وزنه بردار دیگر به نام های زوبفا ، کوزف و آفاناسیووا هم به خاطر مثبت شدن نمونه اول دوپینگ تعلیق شده اند. وزنه برداران نام برده با توجه به اینکه نمونه اول تست دوپینگ شان مثبت اعلام شده می توانند درخواست بررسی نمونه دوم را داشته باشند یا با مدارک پزشکی ثابت کنند که ماده مصرفی شان غیرقانونی نبوده است.

لوچف در صورتی که نتواند از این مرحله نجات پیدا کند که معمولا هیچ ورزشکار دوپینگی ای نمی تواند با محرومیت مواجه خواهد شد او همچنین باید جایزه و مدال طلایش را پس دهد و نامش هم از رکوردهای جهانی حذف خواهد شد. حذف نام از میان رکوردهای جهانی دوباره رکورد بیشترین وزنه بالای سر برده شده در مسابقات جهانی به حسین رضازاده و ایران باز خواهد گشت.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

واکنش بهداد سلیمی به دوپینگ وزنه بردار روس

بهداد سلیمی می گوید خوشحال است که عنوان قویترین مرد جهان همچنان در اختیار یک ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛بهداد سیمی پس از شنیدن خبر دوپینگ وزنه بردار روسی در گفت  و گو با خبرآنلاین درباره این اتفاق گفت:«من هم این خبر را شنیدم.راستش اولش باورم نمی شد اما به نظر می آید که درست باشد.»

او این را گفت و ادامه داد:«من بیشتر برای ایران خوشحالم که رکورد دست کشور دیگری نیفتاد.این اتفاق خوبی است و از آن خیلی خوشحالم.»

سلیمی درباره اینکه حالا یک خورده خیالش راحت تر است و می تواند در المپیک با خیال راحت تر وزنه بزند این واکنش را نشان داد:«باید به این مسئله ملی نگاه کرد.من درالمپیک تلاش می کنم مدالی خوشرنگ برای ایران کسب کنم اما اینکه عنوان قویترین مرد جهان همچنان در اختیار ایران است خیلی خوشحال کننده است.»

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------