این 10 مولتی مدیایی که لو رفتن شان زندگی این چهره های سرشناس فوتبالی را خراب کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 پرونده‌ای جمع و جور برای تیم‌ها، عکس‌ها و تصاویر زندگی شخصی ستاره‌های فوتبال که جنجالی شد.

انتشار چند عكس و یك گفت‌وگوی تأیید نشده، دنیا را برای سوشا و پرسپولیس زیر و رو كرد. بازیكنی كه قبل از این ماجرا مدعی بازی در تیم‌ملی بود، حالا باید دنبال راهی برای اثبات بی‌گناهی‌اش باشد. سوشا مكانی، اولین فوتبالیست ایرانی و به طور كلی اولین نفر از اصحاب فوتبال ایران نیست كه با مسأله عمومی شدن زندگی خصوصی روبه‌رو می‌شود. هر چند چنین موضوعی با این حد از جدیت و گستردگی تقریباً بی‌سابقه بوده، اما بوده‌اند افرادی در فوتبال ایران كه در این سال‌ها با افشای یك عكس، ویدئو یا فایل صوتی، كمی شهرت اضافه را تجربه كنند. شهرتی كه در جو عمومی پر از شایعه ایران، زیاد هم باب میل آنها نبود و گاهی مسیر زندگی آنها را عوض كرد.

لباس‌های تابستانی
یكی از قدیمی‌ترین مولتی مدیاهای مربوط به ستاره‌های فوتبال، عكسی از مهدی مهدوی‌كیا در كنار توپ فوتبال و خانمی با البسه تابستانی است. خانمی كه س.س نبود و احتمالا، فقط به عنوان یكی از طرفداران هامبورگ می‌خواسته با ستاره این باشگاه عكس یادگاری بگیرد. امروز از لژیونرهای ایران در روسیه، شاید بالای 100 عكس در چنین ژستی پیدا شود و دردسری هم به وجود نمی‌آید اما در جو خاص دهه 70 و اوایل 80 این عكس خیلی روی فلاپی دیسك‌ها كپی می‌شد.

 فوتوشاپ
متن زیر دقیقاً از فایل صوتی مكالمه مازیار ناظمی و عادل فردوسی‌پور از پادكست ناظمی استخراج شده:

ناظمی: خیلی برایت داستان درست می‌كنند. از درست كردن عكس‌هایت كه در فلان مهمانی بوده‌ای تا جوك‌ها و اداهایی كه برای تو و كسانی مثل دایی درمی‌آورند.  فردوسی‌پور: آن عكس را كه دیده‌ام. برایم جالب بود. طرفی كه عكسش را در مهمانی سال فلان انداخته‌اند و سر مرا روی بدنش گذاشته‌اند، حداقل ۲۵ تا ۳۰ سانتی‌متر از من كوتاه‌تر است. حاضرم به هر چهره‌‌نگار یا هركس دیگری این را ثابت كنم كه قدش ۳۰ سانت از من كوتاه‌تر است. به‌هر‌حال این طبیعی است. من تمام تلاشم این است كه همیشه سالم زندگی كنم. حالا اگر با فتوشاپی عكسی را درست كنند، دیگر از دست من كاری برنمی‌‌آید. 30 سانت؟! بگذریم. چند سال پس از آن، سایت گل فارسی عكسی روی خروجی‌اش قرار داد كه بر خلاف مورد قبل كمی قابل انتشارتر است. عكس شب سال نوی میلادی 1997 كه عادل، خیابانی و سعید توابی تهیه‌كننده سابق برنامه‌های فوتبالی تلویزیون در آن حضور دارند و به گفته یكی از حاضران در عكس، بازی آرسنال و لیورپول را تماشا می‌كردند. از فردوسی‌پور، نقل شده كه این عكس هم فوتوشاپ است. در عكس، او با پیراهنی یقه كاردینالی و ته ریش حضور دارد كه خیلی با امروزش فرق دارد.

كری پرحاشیه
این یكی تا قبل از گل كردن پیام‌های تلگرام مربوط به سوشا، خوب روی بورس بود. پس از گل وقت‌های اضافه جری بنسون در داربی، علی ضیا در یك رستوران همراه با گروهی از پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌ها در جشن شادی پس از گل، موهای سرمربی استقلال را مسخره می‌كند و همین موضوع در سطح یك ممنوع التصویری كوچك برایش آب خورد. او برای جبران دسته گلی كه آب داده بود، دسته گل‌های زیادی برای مظلومی فرستاد.

علی پروین
چندی قبل علی پروین در زمان دریافت جایزه یك عمر دستاورد AFC، سفر قبلی خود به مالزی را با كلماتی وصف كرد كه به مذاق برخی خوش نیامد و باعث شد عكس‌های قدیمی او را منتشر كنند. فقط پروین خوش‌شانس بود كه در دوران مربیگری‌‌اش این عكس‌ها بیرون نیامدند وگرنه بعید بود بازیكن‌ها توصیه‌های اخلاقی‌‌اش را خیلی جدی بگیرند. در اكثر عكس‌ها او و محمد صادقی در كنار هنرمندان چیره‌دست پیش از انقلاب حضور دارند. كلیك‌خورترین آنها عكسی است كه یك نفر به پروین حرکات موزونی كه چند سال بعد ممنوع شد را آموزش می‌دهد.

سنت‌شكنی
قدیمی‌ترین و شاید اولین مولتی مدیای جنجالی پس از انقلاب، مربوط به عروسی یكی از بازیكنان مشهور دهه شصت بود؛ ستاره وقت استقلال، كه حالا یكی از موفق‌ترین مربیان فوتبال ایران شده است. در آن عروسی بسیاری از بازیكنان تیم‌ملی هم حضور داشتند. پوشش افراد حاضر در مراسم خارج از عرف نبود اما در فضای آن دوران، سروصدای زیادی به پا كرد. بعد از انتشار آن فیلم همسر آقای فوتبالیست تغییرات اساسی‌ای در سبک زندگی‌اش داد.

فیلم منشوری
اولین فوتبالیستی كه در یوتوب به ورطه نابودی كشیده شد، یكی از ركوردداران تعداد بازی بین ایرانی‌ها در لیگ قهرمانان اروپاست. در فیلم مذكور كه كماكان در این وبسایت پربیننده موجود است و حدود 700 هزار بار دیده شده، بازیكن موردنظر كه زیاد به عنوان ورزشكار ارزشی در محافل حضور پیدا می‌كرد، در جایی دستگیر شد كه همه جور جرمی هست و مأموران هم با فیلم‌‌برداری از خانه و خدمه در انتشار بیشتر ماجرا سنگ تمام گذاشتند. مأمور تصویربردار، با دوربین حرفه‌ای ریزجزئیات را ثبت كرد و بعد از مدتی، این فیلم از مسیر نامعلومی در اختیار عموم قرار گرفت.

فایل صوتی
علی دایی سال‌ها قبـــل مراسم‌ عروسی پر سر و صدایی گرفت و حتی بعد از انتشار عكس‌های نیمه‌خصوصی آن نیز دردسری برایش ایجاد نشد اما انتشار یك مكالمه خصوصی روی پادكست مازیار ناظمی حسابی او را به دردسر انداخت. جایی كه دایی با نهایت احترام، مایلی‌كهن را بیمار روانی خطاب می‌كند. حجم پایین فایل صوتی (446 كیلو بایت) باعث شد هم از راه بلوتوث در موبایل و هم دانلود با اینترنت‌های دایال آپ شنوندگان زیادی توصیف دایی از سرمربی وقتش در تیم‌ملی را بشنوند.

گزارش یك جشن
ماندگارترین تصویر دروازه‌بانی كه حجازی برای استقلال كشف كرده بود، بیرون مستطیل سبز رقم خورد. در شهر كرج و جشنی كه به گفته خودش، به مناسبت نامزدی گرفته شد اما فیلم آن توسط فیلمبردار بیرون رفت و دست به‌دست چرخید. مسعود قاسمی به‌خاطر این فیلم سال‌ها محروم شد و بقیه بازیكنان حاضر در مراسم هم مدت زیای زیر ذره بین بودند. بعدها شایعه شد یك پدر، دخترش را به علت شباهت با یكی از دختران داخل فیلم به قتل رسانده است.

پایان یك پدیده
از پیشنهاد بارسلونا تا خانه‌نشینی برای مجاهد خذیراوی، چند ماه بیشتر طول نكشید. دیده شدن او در جایی كه نباید حضور پیدا می‌كرد و تصاویری كه از آنجا به‌دست آمد، فوتبال مجاهد را نابود كرد. البته فیلم این ماجرا، زیاد دست به‌دست نشد اما همان ویدئوهای به‌دست آمده برای سنگین‌ترین حكم فوتبال ایران و پایان فوتبال مهاجم آبادانی استقلال كافی بودند.

بازیكن سابق
حـــــدود 10 سال قبل و در روزهای پایانی عمر CD‌هایی كه در دور میدان ولیعصر تهران و پاساژ زیست خاور مشهد طرفداران زیادی داشتند، فیلمی 32 دقیقه‌ای از ستاره سابق یكی از تیم‌های مطرح پایتخت در حالتی بدتر از فیلم سوشا منتشر شد كه با وجود كیفیت پایین می‌شد تشخیص داد نقش‌آفرین مرد صحنه یكی از پرافتخارترین بازیكنان لیگ‌برتر است. همزمان، یك بازیگر زن هم به‌خاطر مشكل مشابهی به دردسر افتاده بود و همین باعث شد بازار داغ شایعات خاله‌زنكی، بیشتر روی بازیگر بخت‌برگشته مانور بدهند و زیاد دامن فوتبالیست مورد نظر را نگیرد. 

اخبار ورزشی - تماشاگران امروز

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------