اوضاع مالی استقلال و پرسپولیس هر روز بدتر از دیروز/ اسپانسرها چه می‌کنند؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


بدهی‌ها هم پرداخت نشده است!
اوضاع مالی استقلال و پرسپولیس هر روز بدتر از دیروز

درحالی که آمار و اطلاعات حکایت از تزریق پول بیشتر به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دارند اما همچنان بازیکنان و کادر فنی این دو تیم تهدید به اعتصاب می کنند و از وضعیت بد مالی می نالند.

 درحالی که باشگاه استقلال در همین یک سال گذشته و طبق سند مصاحبه‌های موجود به امیر قلعه‌نویی، آندرانیک تیموریان، امیر حسین صادقی، هاشم بیک‌زاده، محمد قاضی، جاسم کرار، ۴۰ هزار دلاری که در مورد ریوالدو گم شد، کادرفنی سال گذشته و ...بدهی دارد، با بازیکنان امروزش هم کار به اعصاب کشیده است.

تجربه اکثر مدیران این باشگاه و باشگاه پرسپولیس نشان می‌دهد که در آستانه شایعات استعفای سرمربی و اعتصاب بازیکنان به دلیل عدم پرداخت مالی، پای بدهی‌ها وسط کشیده می‌شود، آن هم نه بدهی‌های  دوره مدیریت  وقت که بدهی‌های دوره‌های پیشین.

مشکلات سرخابی‌ها بیشتر شد
برای بررسی مشکلات و اهدافی که پس از تغییرات در هیات مدیره‌های این دو باشگاه مشخص شد، به اسناد مراجعه کردیم و متوجه شدیم نه تنها اهداف به دست نیامده بلکه با وجود تزریق پول بیشتر از طریق اسپانسر  مشکلات عدم وصول طلب های باشگاه و کسر شدن درآمدها بیشتر هم شده است.

صرف نظر از اینکه همین امسال هم استقلال دو مشتری داشت که هر کدام ۳۳ میلیارد می‌خواستند در سال به استقلال بدهند اما نهایتا استقلال سپرده شد به اسپانسر خاصی که نماینده‌اش در هیات مدیره از اقوام معاون وزیر ورزش بود و این نکته را در تاریخ ۱۲ مرداد سال ۹۳ طی مصاحبه ای تایید کرد.

 پرداخت بدهی ها بر عهده دولت است
 امیر رضا خادم که معمار طراحی اسپانسری کردن و به تعبیری صندلی فروشی در هیات مدیره دو تیم مطرح پایتخت بود در تاریخ ۳۰ دی ماه ۹۳ اعلام کرد که پرداخت این بدهی‌ها برای هر دو تیم استقلال و پرسپولیس بر عهده دولت است.

در تاریخ ۴/ ۶ / ۹۳ سخنگوی باشگاه استقلال اعلام کرد: «در مجموع امسال سعی کرده‌ایم علاوه بر جلوگیری از اضافه شدن بدهی ها، مبلغی از بدهی‌های به جا مانده از گذشته را نیز پرداخت کنیم». این حرف هم البته با توجه به مصاحبه‌های بازیکنانی که امروز از استقلال جدا شده‌اند، عملا صحیح نبود.

عدم وصول طلب ها
شاهرخ سبک دست عضو هیات مدیره استقلال اما در ادامه مسیر دو مصاحبه در دو روز مختلف انجام داد که نشان از عدم وصول طلب های استقلال از قرارداد‌ها داشت او در تاریخ  ۱۵ اردیبهشت ۹۴  گفت: قرار بوده سازمان لیگ از محل درآمدهای استقلال مثلا ۱۰ میلیارد تومان به باشگاه بدهد اما این درآمدها که شامل تبلیغات دور زمین و حق پخش تلویزیونی بوده به دست نیامده و این وسط مهدی تاج هم تقصیری ندارد چون او تلاشش را کرده است. وقتی برخی فضاها برای درآمدزایی ما به وجود نیامده به مشکل خورده‌ایم.

همین عضو هیات مدیره در تاریخ ۲۱ شهریور اعلام کرد: شرکت تبلیغاتی ری‌را و سامسونگ قرار بوده تا تاریخ ۲۱ شهریور مبلغ دو میلیارد تومان به استقلال بدهند که این چک نقد نشده است و برای تاریخ ۲۳ شهریور هم چک دوم آنها که آن هم مبلغش دو میلیارد تومان است باید پاس شود. برای بازی روز گذشته هم خود آنها تبلیغ را نرساندند.

شاهرخ سبک دست طی مصاحبه ای گفت: «قرار بر اين شد ما در اين ۳ سال كل هزينه‌هاي باشگاه را پرداخت كنيم. قرار شد بستر اقتصادي در اين مدت فعال شود و بدهي جديد هم به بدهي‌هاي اين باشگاه اضافه نشود.» با این وجود این حرف با استناد به بدهی به بازیکنان جدا شده میسر نشد.

بدهی ها در عرض یک سال پرداخت نشد!
امیر رضا خادم معاون حقوقی وزارت ورزش در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۹۳ در متن خبری که در خبرگزاری مهر منتشر شده خطاب به هیات مدیره استقلال گفت: قرار نیست همه بدهی های استقلال را در عرض یک سال پرداخت کنید. با وجود این حرف اما حالا و در آستانه پایان دومین سال نه تنها استقلال و پرسپولیس بدهی از گذشته را پرداخت نکرده بلکه بدهی‌های جدیدی هم برجا گذاشته و شایعه و خبر اعتصاب به دلیل عدم پرداخت دستمزدها هم در آن به گوش می‌رسد.

مهم اما این است که نه تنها با قوانین موجود امکان پرداخت بدهی‌ها وجود ندارد، بلکه به دلیل نبود ردیف بودجه، عدم وجود کپی‌رایت، عدم وصول درآمدها و اشتباه در انتخاب اسپانسر هزینه های جاری هم با مشکل مواجه می‌شوند و بدهی‌ها هر روز بیشتر می‌شوند.

حالا نه تنها بدهی‌های این دو باشگاه پرداخت نشده‌است، بلکه بدهی های جدیدی هم روی دوش استقلال آمده و البته با وجود آن که قبلا وزارت ورزش به گفته خادم حق نداشت حتی ریالی به استقلال و پرسپولیس بدهد، این دو تیم معمولا آخر فصل به تهدید برای استعفا می‌رسیدند اما حالا با بیست و پنج میلیارد اسپانسر در میانه های فصل این تهدید‌ها را می‌شنوند و این نگران کننده و البته تایید کننده آن‌است که این سیستم ناکارآمد بوده و به هدف‌های خود نرسیده است.

 

اخبار ورزشی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------