آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

علیرضا منصوریان: بازیکن برزیلی الجیش اندازه بودجه نفت پول می گیرد!/ اگر در آزادی غریب باشیم، بد است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

علیرضا منصوریان و نفت تهران دوباره به ایستگاه مهمی رسیدند؛ بازی در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا.

از دست قضا، امسال هم نفت در این مرحله به الجیش رسیده است، تیمی که سال گذشته هم در همین مرحله آنها را شکست داد. منصوریان قبل از این بازی یک درخواست از هواداران دارد و آن، حضور و حمایت تماشاگران است. سرمربی نفت تهران در گفت و گو با خبرآنلاین درباره این مسابقه و همینطور آخرین وضعیت بیرانوند و وحید امیری توضیحاتی می دهد.


آقای منصوریان این روزها عرب ها فوتبال را سیاسی کرده اند، مخصوصا عربستان و قطر. شما هم یادمان هست سال قبل پس از رفتاری که اماراتی ها داشتند، در مصاحبه ای گفتید تا عمر دارید، رفتارشان را جبران می کنید. در بازی نفت و الاهلی پرچم عربستان را در ورزشگاه آوردند....
بله، متاسفانه اتفاقات خوبی در ورزشگاه نیفتاد. ما یک بازی مهم روز بیستم بهمن ساعت 18 در ورزشگاه آزادی مقابل الجیش داریم. اگر انشالله این بازی را ببریم، به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا می رسیم. یعنی چهارمین نماینده ایران خواهیم بود. 20 روز است که الجیش را زیر نظر گرفته ام. بازی چهارشنبه گذشته این تیم با الخور را هم دیدم. هفته قبل هم با سنت پترزبورگ روسیه بازی کرد. تمام اطلاعات این تیم را می دانم و از طریق دوستانم در قطر هم اطلاعات خوبی درباره الجیش گرفته ام.


الجیش جزو پرهزینه ترین تیم های لیگ قطر است و بر اساس چیزهایی که رسانه های این کشور نوشته اند هزینه بسیار سنگینی کرده اند. ولی می دانید که همه از شما توقع برد دارند، به ویژه جلوی عرب ها.
خب این باشگاه امسال دو فوروارد گرفت که جزو گرانترین ها هستند. یکی از آنها در 13 بازی 14 گل زده است. آنها شماره 10 تیم ملی ازبکستان را هم خریدند که بازیکن فوق العاده ای است. الجیش سال قبل هم در همین مرحله با ما بازی کرد که باخت. آنها اسکلت بندی شان را حفظ کرده اند. من فقط یک مثال بزنم. صبری لاموشی سرمربی این تیم سالیانه رقمی نزدیک به 12 میلیارد تومان می گیرد که از هزینه های کل بازیکنان ما بیشتر است! این باشگاه برای هزینه تیم های پایه، بزرگسال، لجستیک، خرید بازیکنان، کادر فنی و... سالیانه رقمی بین 200 تا 250 میلیارد تومان هزینه می کند. این چیزی بود که مسئولان آن سال گذشته به مسئولان ما گفته بودند. فقط بازیکن برزیلی این تیم که قراردادی سه ساله امضا کرده، برای این سه سال 45 میلیارد تومان می گیرد؛ یعنی اندازه بودجه سه سال باشگاه نفت تهران! این چیزها را نمی گویم که بخواهم بگویم ما می بازیم، بلکه می گویم بقیه در فوتبال هزینه کرده اند و اگر ما هزینه نکنیم، عقب می افتیم.


البته شما با وجود همین هزینه ها الجیش را بردید. پارسال هم دقیقا چنین شرایطی وجود داشت.
بله، این تیم سال گذشته همین برزیلی را داشت به اضافه یک بازیکن کره ای و چند بازیکن دیگر که برایشان هزینه های زیادی کرده بود ولی ما توانستیم الجیش را شکست دهیم. امسال هم هدف ما بردن این تیم است.


امسال البته نفت تهران شرایط فصل قبل را ندارد. شما در نیم فصل هم چند بازیکن خود را فروختید....
بله، ما 6 بازیکن خود را فروختیم. نانگ، پیام صادقیان، سانتوز، مومنی و محسنی زاده و جودکی را فروختیم. یعنی یک قدم به عقب تر رفتیم. امسال نفت تهران حدود 400 میلیون روی تیم های پایه بودجه بسته و 14 میلیارد روی تیم بزرگسالان. شما حساب کنید بودجه ما در قیاس با الجیش، چه رقمی است. ولی پارسال هم این شرایط بود و ما این تیم را بردیم. ولی رمز موفقیت ما چه بود؟


تماشاگران؟
دو چیز بود. یکی تلاش بی وقفه تیم. از بازیکنان بگیرید تا کادر فنی و مدیریت. دوم هم حمایتی که مردم در استادیوم آزادی از نفت تهران داشتند. عرب ها از این نقطه آسیب خوردند. برای بازی الجیش نزدیک به 10 هزار نفر به ورزشگاه آمدند که یار دوازدهم ما بودند. این دو عامل باعث شد الجیش را ببریم و زیر پرچم ایران افتخار به دست بیاوریم. امسال هم این انرژی را داریم تا دوباره موفق شویم. بی وقفه تلاش می کنیم. اگر الان بازیکنی 10 کیلومتر در نفت می دود باید 11 کیلومتر بدود. مردم هم حمایت کنند. امیدوارم روز 20 بهمن دیگر رنگ آبی و قرمز و زرد و... نداشته باشیم. کسی به این رنگ ها نگاه نکند و همه از تیمی حمایت کنند که جلوی یک تیم عربی بازی می کند و می خواهد نماینده کشورمان باشد.


البته بازیکنان نفت در این مدت گلایه داشتند از تیمی که قرار است جلوی یک تیم عربی بازی کند، چرا حمایت نمی شود. الان وضعیت به چه شکل است؟
باید به تیم ما کمک شود. اگر نشود، ما تنها می مانیم. اولین کمک هم از سوی مردم است. اگر ما در استادیوم آزادی غریب باشیم، خیلی بد است. ما اگر پارسال در لیگ قهرمانان موفق بودیم 50 درصدش به خاطر حمایت های هواداران بود. پارسال چه در بازی های گروهی و چه در پلی آف، طرفداران ما را هل دادند تا رو به جلو برویم. واقعا به خاطر نداشتن طرفدار افسوس می خورم. همیشه حرفم را با شجاعت زده ام. این بار هم می گویم افسوس تماشاگران استقلال و پرسپولیس و تراکتورسازی را می خورم. تماشاگران این سه تیم را می بینم، تازه می فهمم در چه تیمی و با چه جمعیتی از هواداران، بازی می کردم. ما پارسال با همین حمایت ها تیم عربستانی را زدیم و متاسفانه بد موقع به الاهلی امارات خوردیم. اول فصل بود و تیم مان هنوز جان نگرفته بود.


آقای منصوریان راستی وحید امیری را هم از دست خواهید داد؟
وحید پیشنهاد خارجی دارد. او بازیکن با اخلاقی است و زحمات زیادی برای نفت کشیده است. قطعا ما بهترین تصمیم را در کنار مدیریت باشگاه برای علی خواهیم داشت. درست است که باید منافع باشگاه را ببینیم ولی نباید از تلاش های وحید هم بگذریم.


کار بیرانوند به کجا کشید؟
بیرانوند هم پیش ما ماند. او تمام تمرکزش را روی نفت تهران گذاشته است و با جدیت تمام در تمرینات شرکت می کند. ما در کنار او روی شیخ ویسی و احمد گوهری هم حساب باز کرده ایم.

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------