کاندیدای ریاست فیفا در تهران: مردم ایران با فوتبال نفس می‌کشند/ در انتخابات فیفا برنده می‌شوم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

کاندیدای ریاست فیفا در تهران
اینفانتینو: مردم ایران با فوتبال نفس می‌کشند/ در انتخابات فیفا برنده می‌شوم

دبیر کل یوفا و کاندیدای ریاست فدراسیون جهانی فوتبال در نشست خبری‌اش در تهران گفت: مردم ایران عاشق فوتبال هستند و من خوشحالم که در کنار دوستانم قرار گرفته‌ام.

به گزارش ایسنا، جیانی اینفانتینو، دبیر کل یوفا که برای دیدار از امکانات فو‌تبا‌ل ایران و گفت‌و‌گو با مسئولان فدراسیون فو‌تبا‌ل به ایران آمده است، در ابتدای نشست خبری مشترکش با علی کفاشیان در آکادمی ملی فو‌تبا‌ل، گفت: از این که به ایران آمده‌ام بسیار خوشحال هستم. ایران کشور بزرگی است و من خوشحالم در کنار دوستانی نشسته‌ام که برایم مانند برادر هستند.

او همچنین گفت: فو‌تبا‌ل ایران نه تنها در آسیا برترین جایگاه را دارد،‌ بلکه این کشور در کنار فو‌تبا‌ل، در فوتسال، فو‌تبا‌ل ساحلی و فو‌تبا‌ل بانوان هم جزو برترین‌های آسیا است و از همه اینها مهم‌تر‌ این که مردم ایران عاشق فو‌تبا‌ل هستند و با فو‌تبا‌ل نفس می‌کشند.

اینفانتینو به محرومیت میشل پلاتینی اشاره کرد و گفت: مطمئنا شرایطی که باعث شد او محروم شود، شرایط پیچیده‌ای بود و اگر او محروم نمی‌شد من برای انتخابات فیفا کاندیدا نمی‌شدم. در حال‌ حاضر پلاتینی نمی‌تواند کاندیدا شود و برای مسائل حقوقی خود تمرکز کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که چه جایگاهی را برای ایران در فیفا لحاظ خواهید کرد و برای فو‌تبا‌ل آسیا چه برنامه‌هایی را در نظر خواهید گرفت، اظها‌ر کرد: چشم اندازی را برای فیفا در نظر گرفته‌ام. سه نکته اساسی در این مساله وجود دارد. نکته اول درباره اصلاحات در فیفا است. فیفا به فرماندهی‌ درست نیاز دارد و باید شفاف شود به خصوص درباره انتقال‌های مالی که انجام می‌شود. من خودم از اعضای کمیته‌ اصلاحات فیفا بودم و اصلاحاتی را مطرح کرده‌ام و انجام شده است. امیدوارم که در بیست و ششم فوریه نیز این اصلاحات انجام شود.

اینفانتینو

او ادامه داد: نکته دوم این که وجود دارد در‌ رابطه با حضور است و نیز دموکراسی که در فیفا وجود خواهد داشت. باید صدای همه فدراسیون‌های فو‌تبا‌ل شنیده شود. خیلی مهم است که روسای فدراسیون‌ها فقط سالی یک بار به فیفا نیایند،‌ بلکه صدایشان در سراسر سال شنیده شود. کفاشیان به خوبی می داند که فدراسیون فو‌تبا‌ل ایران باید چه جایگاهی در فیفا داشته باشد. مطمئنا مواردی که در ایران است در سوئیس و برزیل وجود ندارد. باید درهای فیفا را به روی همه باز کنیم. نکته سوم که هدف اصلی بنده است این بود که باید فو‌تبا‌ل را توسعه دهیم و بر اساس نیاز هر کشوری آن را پیش ببریم. ما برای این کار به منابع مالی و انسانی نیاز داریم و وقتی که راجع‌ به منابع انسانی و متخصصان صحبت می‌کنیم باید برنامه‌های تبادلی بین فدراسیون‌ها را ایجاد کنیم و امکانات و مواردی که در ایران دیدم به من کاملا نشان داد که ایران می‌تواند نقش اساسی را بازی کند.

دبیر کل یوفا همچنین گفت: ما به کشورهای بزرگ نیاز داریم تا بتوانند به کشورهای کوچک کمک کنند و ما باید ویروس فو‌تبا‌ل را به همه کشورها تزریق کنیم. آنچه که من مطمئن هستم این بوده که ورودی و خروجی های مالی باید مدنظر قرار گیرد. درآمدها، هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها. فیفا می‌تواند منابع مالی بیشتری را به فو‌تبا‌ل تزریق کند و سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام دهد. با سرمایه‌گذاری هایی که برای توسعه فو‌تبا‌ل انجام خواهد شد می‌توان فو‌تبا‌ل را جلو ببریم.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: ما کشورهایی را داریم که تاکنون نتوانسته‌اند در یورو شرکت کنند. مطمئنا در فو‌تبا‌ل به شانس نیاز داریم، ولی قبل از شانس به تلاش نیاز داریم و من یک آدم کاری و فو‌تبا‌لی هستم نه یک آدم سیاسی. بنا‌بر‌این اگر در بیست و ششم فوریه انتخاب شوم آستین‌هایم را بالا خواهم زد و با تمام کسانی که با من همکاری خواهند کرد تعامل خواهم کرد.

نامزد انتخاباتی فیفا در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای همزمانی ر‌قا‌بت‌های لیگ در کشورهای دنیا دارید یا خیر؟ توضیح داد: یکی از مسائل پیچیده فو‌تبا‌ل تداخل‌های زمانی است که وجود دارد که یکی از کارهای روزانه من در یوفا است. ما توانسته ایم ترکیب مناسبی را در اروپا پیدا کنیم چه در رده باشگاهی و چه در رده ملی. می‌توانیم این موارد را برای آسیا نیز توصیه کنیم تا آن را به کار گیرند. تنها یک بر‌نامه‌ریزی مناسب می‌تواند فو‌تبا‌ل را حر‌فه‌ای کند و آن را ترفیع بخشد.

اینفانتینو در پاسخ به این سوال که چه نظری درباره کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم فو‌تبا‌ل ایران دارید، گفت: این نتایج است که در فو‌تبا‌ل تعیین کننده است و کارلوس کی‌روش دوست من است و از سال‌ها قبل او را می شناسم. او سرمربی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل شما است و شما از همه بیشتر او را می‌شناسید.

دبیر کل یوفا همچنین درباره فسادهای مالی موجود در فیفا و یوفا نیز ، فسادهای مالی که در کنفدراسیون فو‌تبا‌ل آسیا وجود دارد و همچنین در مورد برنامه‌هایش برای مبارزه با این فساد‌ها در صورت انتخاب شدن در سمت ریاست فیفا، تصریح کرد: باید مبارزه با فساد در فو‌تبا‌ل در اولویت باشد و چهره اصلی فیفا به خودش بازگردانده شود. وقتی می‌توانیم این جایگاه را باز گردانیم که الگو باشیم و به دور از فساد کار خود را انجام دهیم.

اینفانتینو در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای ایجاد تناسب بین کشورهای صاحب سبک و کوچک فو‌تبا‌لی وجود خواهد داشت، خاطر‌ نشان کرد: 209 فدراسیون در فیفا وجود دارد که برخی از آنها بزرگ و برخی دیگر کوچک هستند. دوست داریم کار را طوری پیش ببریم که کشورهای صاحب نام بتوانند به کشورهای کوچک‌تر کمک کنند و سیاست را از فو‌تبا‌ل جدا کنیم.

نامزد انتخابات فیفا در پاسخ به این سوال که خیلی از کشورها از شیخ سلمان بحرینی حمایت خواهند کرد، عنوان کرد: من به دنبال یک انتخاب فو‌تبا‌لی هستم نه یک انتخاب سیاسی. قرار است از بسیاری از کشورها بازدید به عمل آورم که این کشور را از آمریکای شمالی و جنوبی تا آسیا را شامل می‌شود. در دو هفته‌ اخیر به پنج قاره مختلف رفته‌ام تنها قاره‌ای که نرفته ام اقیانوسیه و استرالیا بوده است. من می‌خواهم مستقیما با افراد صحبت کنم و این موضوع در‌ رابطه با اتحاد یا ادغام نیست،‌ بلکه موضوع صحبت کردن با تک تک فدراسیون‌ها با در نظر گرفتن احترام کامل است. ما باید درک متقابلی از مشکلات آنها به دست آوریم و از تمامی بازدیدهایی که در دنیا داشته‌ام می‌توانم بگویم که مطمئن هستم که می‌توانم حمایت‌های گوناگونی از قاره‌های دنیا دریافت کنم. من فضای بازی نسبت به همه افراد و فدراسیون‌ها دارم که همه اینها به دور از در نظر گرفتن مسائل سیاسی است.

اینفانتینو همچنین در پاسخ به میزبانی جنجالی روسیه و قطر نیز اظها‌ر کرد: این دو کشور در سال 2010 انتخاب شدند یعنی شش سال پیش. ما در شش سال قبل نظرات بسیار مختلفی را شنیدیم و اتهامات بسیاری زده شد و هنوز به نکته مطمئن و اثبات شده نرسیده‌ایم. فکر می‌کنم در یک مرحله‌ای باید واضح باشیم و به جای این که شایعات را مدنظر قرار دهیم باید بر بر‌نامه‌ریزی فو‌تبا‌ل تمرکز کنیم. فیفا باید تمام تلاشش را انجام دهد تا روسیه بهترین میزبانی را انجام دهد و پس از آن قطر در سال 2022 یکی از میزبانی‌ها را داشته باشد.

وی در باره این که شاهد برخی سیاست زدگی‌ها در کنفدراسیون فو‌تبا‌ل آسیا هستیم و می بینیم که به نوعی قرار است میزبانی ایران در لیگ قهرمانان آسیا گرفته شود، اظها‌ر کرد: ما باید از فو‌تبا‌ل حمایت کنیم و بتوانیم این اطمینان را بدهیم که می‌توانیم از همه کسانی که به فو‌تبا‌ل روی خواهند آورد حمایت کنیم. ایران یک کشور پیش‌رو در حوزه فو‌تبا‌ل است و باید این روند را به دلیل تاریخی که دارد، موفقیت‌هایی که در رده ملی به دست آورده و نیز فو‌تبا‌لیست‌های بزرگی که معرفی کرده همچنان ادامه دهد. کلیه جمعیت ایران با فو‌تبا‌ل زندگی می‌کنند. وقتی آکادمی ملی فو‌تبا‌ل را می بینم به این نکته پی می برم که کشورهای زیادی نیستند که می‌توانند چنین امکانات متنوعی داشته باشند و این امکانات را به فوتبال وارد کنند. بنا‌بر‌این یک تبریک به کفاشیان و تمامی اعضای فدراسیون فو‌تبا‌ل می گویم.

نامزد انتخاباتی فیفا در ادامه و در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که دلیل حضور من در انتخابات فیفا کاملا روشن و واضح است، اظها‌ر کرد: سیاست مساله دیگری است. فو‌تبا‌ل می‌تواند عاملی برای ارتباط کشورها با یکدیگر شود و باید کاملا سیاست را از فو‌تبا‌ل جدا کنیم، چرا که این مساله جدایی آفرین است در حالی که فو‌تبا‌ل پل ارتباطی برای تعامل کشورها با یکدیگر است. نباید از فو‌تبا‌ل در مسائل سیاسی سوء استفاده شود. فو‌تبا‌ل می‌تواند در مسائل مختلف کشورها کمک کند و سبب نزدیکی مردم به یکدیگر شود.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد در کنفدراسیون فو‌تبا‌ل آسیا با توجه به ویژگی‌های مشترک برخی از کشورهای عربی شاهد شکل‌گیری ائتلافی از سوی این کشورها است و در صورت انتخاب شدن وی به عنوان رییس فیفا چه برنامه‌ای با این گونه ائتلاف‌ها در کنفدراسیون‌های مختلف فو‌تبا‌ل دنیا دارد، خاطر‌ نشان کرد: من نمی‌توانم در این رابطه به صورت شفاف و صریح اظهار نظر کنم و توضیح بدهم. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که برای انتخابات فیفا کاندید شده ام و پیامی دارم که کاملا ما باید فو‌تبا‌ل را با بر‌نامه‌ریزی پیش ببریم و از برنامه‌های خود حمایت کنیم. این برنامه‌ها نیز از دخالت دولت ها جلوگیری می‌کند.

اینفانتینو درباره شانس انتخاب شدنش به عنوان رییس فیفا، اظها‌ر کرد: من اطمینان دارم که در انتخابات فیفا برنده خواهم شد، چرا که حمایت های زیادی از کشورهای مختلف دارم. احترام زیادی برای سایر کاندیداها قائل هستم ، ولی مطمئن هستم که در این انتخابات برنده خواهم شد.

 

اخبار ورزشی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------