فوتبال ما ورشکسته است و باید آنرا تعطیل کرد/ آبروداری کردیم!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مدیرعامل باشگاه نفت تهران با بیان اینکه فوتبال ایران ورشکسته است و باید آنرا تعطیل کرد، گفت: وقتی صدا و سیما هم به تعهدش برای پرداخت حق پخش عمل نکند، چه توقعی می‌توان از باشگاه‌ها داشت؟

منصور قنبرزاده در گفتگو با مهر، درباره شرایط تیم فوتبال نفت تهران و شکست این تیم مقابل الجیش قطر با بیان مطلب فوق گفت: شرایط ما با تیم‌های قطری خیلی فرق می‌کند. واقعیت فوتبال ایران این است که تیم‌هایش حرفه‌ای نیستند؛ نه به لحاظ تامین منابع مالی و نه در سایر موارد. به عنوان مثال میانگین پرداخت قرارداد بازیکنان در تمام باشگاه‌ها ۲۰ درصد است.

وی افزود: مردم باید حقیقت را بدانند. یک مثال ساده از این مشکلات به صدا و سیما بر می‌گردد. فوتبال ایران دو سال است که قرارداد رسمی با صدا و سیما بسته تا سالی ۲۳ الی ۲۴ میلیارد تومان پول بگیرد ولی این امر محقق نشده است. وقتی صدا و سیما به تعهدش عمل نکند، چه توقعی می‌توان از باشگاه‌ها داشت؟

مدیرعامل باشگاه نفت تهران ادامه داد: مشکل دیگر اسپانسر سازمان لیگ بود. این سازمان برای تبلیغات محیطی خود در سال ۹۳-۹۴ قرارداد ۱۰۰ میلیاردی امضا کرد ولی یک مقدار از این پول را پرداخت کردند و گفتند مابقی را نمی‌توانیم بدهیم.

قنبرزاده یادآور شد: اگر یکی از این دو امر محقق می‌شد، حداقل ۶۰ درصد هزینه باشگاهی مثل نفت تامین می‌شد. از یکطرف دیگر طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی دستگاه‌های دولتی حق کمک به باشگاه‌ها را ندارند؛ از اینطرف هم که صدا و سیما پول حق پخش را نمی‌دهد. مگر می‌شود با این شرایط فوتبال را اداره کرد؟

وی تصریح کرد: در سیستم داخلی فوتبال هم که هر روز دعوا و جنگ دارند. چه انتظاری می‌توان از فوتبال داشت؟ اوضاع فوتبال ما در حال حاضر بحرانی است.

مدیرعامل باشگاه نفت درباره مشکلاتی که برای هزینه‌های این تیم در شب قبل از بازی با الجیش پیش آمده بود، تاکید کرد: تعداد انگشت شماری از افراد قدیمی باشگاه و دوستان خودم «ریش گرو گذاشتند» و مشکلات را حل کردند. آنها دوست ندارند اسمشان در رسانه‌ها مطرح شود. ما برای مملکت آبروداری کردیم ولی این شرایط تا کی ادامه خواهد داشت؟

قنبرزاده گفت: اگر فوتبال حرفه‌ای این است، پس آنرا تعطیل کنند. ما با این وضعیت باید به فوتبال آماتور بسنده کنیم و به این سمت پیش برویم تا به تدریج شرایط فوتبال حرفه‌ای برایمان ایجاد شود.

وی در پاسخ به این سئوال که «با وجود این مشکلات زیاد آیا امکان استعفا دادن و کناره‌گیری شما از مدیریت باشگاه وجود دارد یا خیر؟» تصریح کرد: خیر، چون شرایط بالانس نیست و وضعیت تیم بحرانی است، فرار نمی‌کنم و محکم به کارم ادامه می‌دهم. شاید اگر شرایط عادی بود، ماجرا فرق می‌کرد. این رسم مردانگی نیست که من الان باشگاه را رها کنم چون بازیکنان هم از من انتظار دارند.

مدیرعامل باشگاه نفت درباره وضعیت وحید امیری و سیدجلال حسینی و جدایی این دو بازیکن هم گفت: این دو بازیکن پیشنهاداتی داشتند که ما روز چهارشنبه از باشگاه‌ها خواستیم تا به ما نامه کتبی بزنند. سیدجلال که واقعا تا الان مردانگی کرده و به خاطر مشکلات حرفی نزده است. نسبت به وحید امیری هم که نمی‌توانم ظلم کنم و در مجموع این کار را به خودشان واگذار کرده‌ام. حتی علیرضا منصوریان هم این فصل یک ریال پول نگرفته است. خب اینها چه گناهی کرده‌اند. در هر صورت نظر من روی جدایی سیدجلال و وحید امیری مساعد است و من قطعا آنها را همراهی خواهم کرد.

قنبرزاده همچنین در مصاحبه روز چهارشنبه خود با خبرگزاری مهر، درباره تکذیب پرداخت پول از سوی بازیکنان برای تامین هزینه ناهار و شام گفت: من از بازیکنان تشکر می‌کنم. آنها ملاحظه آبروی مرا کردند و می‌خواستند شان مرا حفظ کنند. آنهایی که در هتل بودند، شاهد هستند.

وی افزود: بزرگترهای تیم مثل سیدجلال حسینی تاکید داشتند که باید شان تیم حفظ شود و این مسائل بازگو نشود. من نمی‌توانم چشمم را روی مشکلات تیم ببندم. وقتی هم درباره مشکلات تیم و گرفتن پول از بازیکنان مصاحبه کردم، آنها در جریان نبودند!

مدیرعامل باشگاه نفت خاطرنشان کرد: من از بازیکنان تیمم خجالت می‌کشم که حتی عرضه نداشتم تا شام و ناهار آنها را تامین کنم! حتی یکی از مسئولان تدارکات تیم ما آمد و یک مقدار پول را کارت به کارت کرد. ما شب گذشته هم در هتل پول قرض گرفتیم و یک نفر ضامن شد تا به صورت استقراضی با ما همکاری شود. این مشکلات ممکن بود انعکاس جهانی پیدا کند.

قنبرزاده یادآور شد: این در حالی است که الجیش با امکانات کامل به ایران آمد. آنها با یک جت اختصاصی به ایران سفر کردند و بلافاصله بعد از بازی عازم فرودگاه شدند تا به قطر بروند. به نظرم آنها حتی زودتر از بازیکنان ما به خانه‌های خود رسیدند و شام را در خانه خود صرف کردند!

وی در پایان تاکید کرد: هرچند ما نتیجه را واگذار کردیم ولی به هر حال خوشحالیم که این مسابقه یک دستاورد هم داشت و توانستیم به یاوه گویی‌های عربستانی‌ها و ادعاهای بی دلیل آنها مبنی بر نبود امنیت در ایران پاسخ محکمی بدهیم. شما دیدید که حتی سرمربی الجیش هم از شرایط ایران ابراز خرسندی کرد و گفت که از ادعاهایی که علیه ایران مطرح می‌شود، تعجب می‌کند.

 

اخبار ورزشی -  مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------