طلای گزينشی بر سينه سوریان نشست/ كسب سهميه در چهار دقيقه!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رقابتهای گزینشی المپیك - تركیه؛
طلای گزينشی بر سينه سوریان نشست/ كسب سهميه در چهار دقيقه!

نماينده وزن ۵۹ كيلوگرم كشتی فرنگی ايران با كسب عنوان قهرمانی و سهمیه المپيك در رقابتهای گزینشی تركیه به كار خود پايان داد.

به گزارش مهر، آخرین مرحله رقابتهای كشتی گزینشی المپیك امروز(جمعه) در شهر استانبول برگزار شد كه حمید سوریان ضمن كسب عنوان قهرماني و مدال طلا،‌ تنها سهمیه باقيمانده كشتي فرنگي ايران در المپیك ۲۰۱۶ ريو را نيز از آن خود كرد.

سوريان كه پس از كسب سه پيروزي متوالي برابر حریفانی از كرواسی، آلمان و اوكراین ، راهي ديدار فينال وزن ۵۹ كيلوگرم رقابتهاي گزينشي شده بود، «جسی تیلکه» از آمریکا را در كمتر از يك دقيقه با نتيجه ۸ بر صفر ضربه فني كرد و به مدال طلا دست يافت.

فرنگي‌كار وزن ۵۹ كيلوگرم كشتي ايران پس از ناكامی در رقابتهای جهانی ۲۰۱۵ لاس وگاس و سپس رقابتهای گزینشی قزاقستان و مغولستان، تنها یك فرصت دیگر برای كسب سهمیه المپیك داشت كه جمعه شب توانست با درخشش خيره كننده‌اي در رقابتهای گزینشی استانبول،‌ طلسم ناكامی‌ها را بشكند و تنها سهمیه باقیمانده المپیك را نصیب كشتی ایران كند.

يكي از نكات قابل توجه مبارزات امروز حميد سوريان اين بود كه وي بر خلاف ميادين قبلي با شادابي و آمادگي قابل توجهي به روي تشك رفت و توانست تمامي حريفان خود را در حدود يك دقيقه يكي پس از ديگري با امتياز ضربه فني كند. بدين ترتيب او موفق شد در حدود ۵ دقيقه،‌ ابتدا سهميه المپيك ۲۰۱۶ ريو و سپس مدال طلاي مسابقات گزينشي تركيه را براي كشتي فرنگي ايران به ارمغان آورد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------