شاگردان لوزانو هنوز المپیکی نشدند/ ایران چگونه به ریو می‌رسد؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

والیبال انتخابی المپیک 2016 - ژاپن
شاگردان لوزانو هنوز المپیکی نشدند/ ایران چگونه به ریو می‌رسد؟

ایران با پیروزی بر چین و با احتساب سایر بازی‌ها به احتمال زیاد المپیکی می‌شود، اما تنها در یک صورت ممکن است معادلات جدول به شکل دیگری رقم بخورد.

به گزارش فارس، بازی‌های خوب تیم ملی کشورمان امید صعود به المپیک را افزایش داده است. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان ایران با پیروزی بر چین المپیکی می‌شود، اما لااقل تا پایان امروز نمی‌توان با قطعیت از کسب سهمیه ایران سخن گفت، زیرا طبق قانون احتمالات ممکن است در بدترین شرایط روز پایانی مسابقات کار به اما اگر بکشد، مگر اینکه استرالیا یکی از سه بازی پیش‌روی خود را ببازد.

حالا ایران بعد از برد ایران برابر چین و صرف‌نظر از دو بازی دیگر (لهستان و ونزوئلا) 4 برد از مجموع 7 مسابقه دارد. از سوی دیگر در صورتی که کانادا در دو بازی بعدی (چین و ژاپن) به برتری برسد 4 برد از 7 مسابقه خود خواهد داشت. همچنین استرالیا هم سه بازی (چین، ژاپن و لهستان) دارد که در صورت پیروزی در هر سه بازی 4 برد از 7 مسابقه خواهد داشت. به این ترتیب کار به امتیاز شماری و ست شماری می‌کشد و اما و اگرهایی را تا روز پایانی پدید می‌آورد.

در غیر اینصورت یعنی در صورت شکست امروز استرالیا از ژاپن و یا باخت دیگری از کانادا، ایران تحت هر شرایطی جزو چهار تیم برتر است و المپیکی می‌شود.

البته تمام این موارد در بدترین حالت و با فرض دو باخت ایران برابر لهستان و ونزوئلا متصور است. در صورتی که ملی‌پوشان ایران هر یک از دو تیم لهستان و یا ونزوئلا را شکست دهند قاطعانه با 5 برد سهمیه می‌گیرند.

لازم به ذکر است که طبق قانون مسابقات سه تیم برتر مسابقات بعلاوه بهترین تیم آسیایی سهمیه المپیک می‌گیرند و در صورتی که یک تیم از آسیا در بین تیم‌های اول تا سوم باشد، تیم رده چهارم جدول (از هر قاره‌ای حتی آسیا) سهمیه خواهد گرفت.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------