لهستان در ضربات پنالتی بر سوئیس غلبه کرد و راهی یک چهارم نهایی شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اولین بازی از اولین مرحله حذفی پانزدهمین دوره جام ملت‌های اروپا با پیروزی تیم ملی لهستان برابر سوئیس در ضربات پنالتی خاتمه یافت.

به گزارش تسنیم، در اولین بازی از مرحله یک هشتم نهایی یورو 2016 فرانسه، امروز (شنبه) تیم‌‌‌های ملی سوئیس و لهستان در شهر سن‌اتین به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی 5 بر 4 لهستان در ضربات پنالتی به پایان رسید.

جدال دو تیم با گل دقیقه 39 بلاژیکوفسکی برای لهستان و گل زیبای دقیقه 82 ژردان شاقیری برابر سوئیس در پایان 90 دقیقه معمول 30 دقیقه وقت‌های اضافی یک بر یک مساوی شد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود، جایی که سوئیس‌ها موفق به شکست حرف خود شدند.

در نیمه اول لهستان که به‌عنوان تیم دوم گروه C بعد از آلمان به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات صعود کرده، بازی را نسبت به سوئیسی که به‌عنوان تیم دوم گروه نخست به مرحله یک هشتم نهایی راه یافته است، هجومی‌تر آغاز کرد و چند بار از جناحین و ضربات شروع مجدد موقعیت گلزنی داشت تا اینکه در دقیقه 39 سرانجام به گل رسید.

این گل را یاکوب بلاژیکوفسکی با پاسی عرضی در محوطه جریمه از میلیک با عبور دادن توپ از بین پاهای دروازه‌بان سوئیس به‌ثمر رساند تا شاگردان آدام ناوالکا پیروز به رختکن بروند.

در نیمه دوم سوئیس تیم هجومی‌تر میدان بود و بیشتر از حریفش حمله کرد. این تیم چند موقعیت مسلم گلزنی داشت که یکی از آنها را فابیانسکی دروازه‌بان لهستانی‌ها با دفع ضربه ایستگاهی زیبای رودریگس نگداشت به گل تبدیل شود. دومین بار این تیرک افقی دروازه بود که مانع به گل رسیدن سوئیسی‌ها شد. شاگردان ولادیمیر پتکوویچ اما در نهایت به هدف‌شان که گلزنی بود، رسیدند و این ژردان شاقیری بود که با زدن یکی از زیباترین گل‌های جام کار را به تساوی کشاند.

بال تیم فوتبال استوک‌سیتی با یک ضربه قیچی از روی خط محوطه جریمه توپ را دور از دستان فابیانسکی و با کمک تیر عموی دروازه به تور دروازه لهستانی‌ها چسباند و اولین گل خود را در یورو 2016 به‌ثمر رساند.

در نهایت بازی در وقت معمول (90 دقیقه) با تساوی یک - یک خاتمه یافت تا کار به وقت‌های اضافی کشیده شود اما در 30 دقیقه وقت‌های اضافی هم توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا ضربات پنالتی تعیین کننده برنده میدان باشد.

در ضربات پنالتی در حالی که تمام بازیکنان لهستان ضربات‌شان را به گل تبدیل کردند، گرانیت ژاکا ضربه پنالتی دوم سوئیسی‌ها را به هدر داد و مسبب شکست 5 بر 4 آنها شد.

در دومین بازی از مرحله یک هشتم نهایی یورو 2016، از ساعت 20:30 امشب، ولز و ایرلند شمالی در پاریس به مصاف هم می‌روند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------