وکیل طارمی در 20 بند ناگفته‌ها را بیان کرد/ خداداد گفت؛ حاجی بگذار این جوان به زندگی‌اش برسد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

از سفره‌خانه، چک رمزدار و دلار شروع شد و به استانبول ختم شد!
وکیل طارمی در 20 بند ناگفته‌ها را بیان کرد/ خداداد گفت؛ حاجی بگذار این جوان به زندگی‌اش برسد

وکیل مهدی طارمی با ارسال یک یادداشت به خبرگزاری فارس در 20 بند علت جدایی طارمی از پرسپولیس را تشریح کرد.

به گزارش فارس،‌این نوشتار گزارش گونه دفاعیه ای برای هیچ‌کس نیست.نه مهدی طارمی،نه باشگاه پرسپولیس و نه حتی خودم.شرح ماوقعی است که اگر گاه نام دیگران در آن آمده به سبب بودنشان در متن و بطن ماجراست ولاغیر.اگر اعداد و ارقامی هم به میان می آید دلیلش شفاف سازی است.تصور می کنم برخی حقایق دارد لگدمال می شود.

1.به گمانم هفته قبل از دربی برگشت بود که من و دکتر طاهری در خصوص تمدید قرارداد مهدی طارمی با هم نشستی داشتیم.آنجا کلیاتی مطرح شد و توافقاتی به دست آمد.مدیرعامل باشگاه از لزوم مهار تورم در فوتبال گفت و پایه 850 میلیون تومانی را طرح کرد که قرار بود سقف قراردادهای پرسپولیس در لیگ شانزدهم باشد.من هم توضیح دادم که با این شرایط مشکلی نداریم و اگر قرار است طارمی در ایران بماند همه این شرط و شروط ها مورد قبول خواهد بود.

2.چند روزی به پایان لیگ مانده بود که بار دیگر با مدیرعامل باشگاه دیدار داشتم. دکتر طاهری لیستی را به من نشان داد که به زبان انگلیسی و با خط سبز، برانکو اسامی بازیکنانی که باید قراردادشان تمدید شود را نوشته بود.نام مهدی طارمی اولین نفر بود. طاهری از من خواست تکلیف ماندن یا رفتن مهدی را زودتر مشخص کنیم.ترکاشوند هم در جلسه ما حضور داشت.من از او تا یک هفته بعد از بازی با راه آهن که هفته پایانی لیگ بود فرصت خواستم و گفتم اجازه بدهید ذهن او درگیر این مسائل نشود و تمرکزش روی بازی پایانی باشد. خود من هم مسافرتی چند روزه داشتم و بنا شد پس از بازی با راه آهن من پاسخ باشگاه را بدهم.

3.از هفته ها قبل واسطه ها برای انتقال طارمی به باشگاههای خارجی تماس هایی با من داشتند و از جمله آنها باشگاههای ترکیه بود.اولین باشگاه ترکیه ای گنچلر بیلری بود که نمایندگانش به تهران هم آمدند و با من مذاکراتی داشتند ولی مهدی طارمی گفته بود ترکیه در اولویت من نیست.

4.بعد از بازی با راه آهن من نظر نهایی طارمی را جویا شدم که او گفت اولویتم ترنسفر به خارج است.من هم برای اعلام همین پاسخ به باشگاه رفتم. دقیقا روز 29 اردیبهشت بود که به دفتر ترکاشوند رفتم و گفتم طارمی قصد ماندن در ایران ندارد و معطل انتخاب او نمانید و جانشین وی را انتخاب کنید.همانجا هم ترکاشوند از من تشکر کرد که در تصمیم گیری تعلل نکرده ایم و من از باشگاه خارج شده و در گفت و گو با رسانه ها هم اعلام کردم که طارمی رسما رفتنی است. مرور آرشیو آن روز رسانه ها این ادعا را ثابت می کند و البته هنوز نمی دانم چرا بلافاصله ترکاشوند مصاحبه کرد و گفت اصلا با ابراهیمی درباره طارمی حرف نزده ایم و جدایی او را تکذیب کرد!

5.در روزهای بعد هم هرگاه به باشگاه می رفتم علی‌رغم اینکه صحبت جذب مهاجمان جدید بود اما تقریبا همه اعضای باشگاه جویای وضعیت طارمی بودند و بحث مذاکره مجدد مطرح می شد و پاسخ من هم همان پاسخ قبلی بود که طارمی می گوید با مشورت با بزرگان فوتبال تصمیم گرفته ام از ایران بروم.

6.پیشنهادات خارجی مکتوب و شفاهی متعددی رسید و هر یک بنا به دلایلی منتفی می شد.حدود ده روز قبل یا شاید دو هفته قبل در رسانه ها خواندم که طارمی در مراسم افطاری حسین هدایتی حضور داشته و هدایتی موافقت او برای ماندن در پرسپولیس را جلب کرده است.با طارمی تماس گرفتم که گفت این خبر صحت ندارد و من در مراسم افطاری رئیس جمهور، هدایتی را دیده ام و او هم گفته که هواداران تو را دوست دارند و اگر قصد ماندن داشته باشی من برای پرداخت ها مشکلی ندارم اما پاسخ داده ام که اولویت من رفتن به خارج است.

7.یکی دو روز بعد حوالی ظهر با طارمی تماس گرفتم که جواب نداد.ساعتی بعد خود او تماس گرفت و گفت دفتر هدایتی بودم. توضیحاتی در خصوص دیدارش با هدایتی مطرح کرد و از من خواست همان روز همدیگر را ببینیم. من به دفتر دوست طارمی رفتم .رضا نورمحمدی هم آنجا بود.آنجا از پیشنهادات اولیه هدایتی گفتند و به نظر می رسید طارمی به ماندن در پرسپولیس و ایران راضی است. صبح آن روز مهدی حق تعالی مدیربرنامه سردار آزمون از روسیه با من تماس گرفته و گفته بود تا حدود زیادی زمینه انتقال طارمی به یک باشگاه مطرح روسی فراهم شده. همین موضوع را همانجا به طارمی گفتم و با تلفن روسیه حق تعالی تماس گرفتم که خود طارمی هم با او صحبت کرد و در جریان ماوقع قرار گرفت.قرار شد در این باره تصمیم گیری کند و اطلاع دهد.

8.یک روز بعد دوباره طارمی با من تماس گرفت و قرار شد همدیگر را ببینیم. آنجا هم رضا نورمحمدی و دوست دیگری حضور داشت. دوست مهدی و خود او گفتند که شب قبل، بعد از بازی های جام ستارگان به رستوران یکی از دوستان هدایتی رفته اند. خداداد عزیزی هم آنجا بوده.(اعداد و ارقامی که در ادامه ذکر می کنم به نقل از طارمی و دوست اوست و من چون در جلسه نبوده ام صرفا آنها را بازگو می کنم) گفتند هدایتی اعلام کرده به باشگاه برو و مذاکره کن.حدود یک و نیم میلیارد یا حتی دو میلیارد ممکن است توافق کنید چون من هماهنگی لازم را انجام داده ام.
حدود 30 یا 40 درصد را هم پیش پرداخت خواهی گرفت و مطالبات قبلی ات هم تسویه می شود. آنگاه تا سقف پیشنهاد تیم روسی (حدود سه و حتی چهار میلیاردتومان) را هم من به شما می دهم.اگر مبلغ باشگاه کمتر از این هم بود من مابه التفاوت تا این سقف را پرداخت می کنم.(گویا این صحبت ها در دو جلسه مجزا مطرح شده بود که یکبار آن را خداداد عزیزی هم حضور داشته) آنجا خداداد عزیزی گفته که حاجی بگذار این بچه به زندگی اش برسد و این پول‌ها قابل پرداخت نیست. هدایتی گفته چک رمز دار می دهم. اگر چک را هم قبول ندارید می رویم منزل ما دلار و یورو می دهم.

9.با این حرفهایی که مطرح شد من گفتم این اعداد و ارقام قابل پرداخت نیست.خود من جای مدیران باشگاه باشم هرگز تن به این خواسته نمی دهم چون شاکله و تراز مالی تیم به هم می ریزد.اما آنها اصرار داشتند که این حرفها مطرح شده و قطعا انجام می شود.قرار شد فردای آن روز برای مذاکره برویم و محل قرار را هم خارج از باشگاه تعیین کنند تا اگر توافقی نشد بحث رسانه ای مطرح نشود.

10.شب مهدی طارمی به هیات رفته بود و من با ترکاشوند ساعت دو بعدازظهر را هماهنگ کردم و محل قرار هم خارج از باشگاه بود.صبح مهدی به من گفت رامین رضاییان تماس گرفته و گفته ساعت 5 عصر بلیط ترکیه داریم و اگر تو نیایی به سبب بدقولی تو کار من هم به مشکل می خورد. گفتم اگر امروز با پرسپولیس به توافق برسیم رفتن تو چه موضوعیتی دارد که پاسخ داد یکی دو روز می روم و برمی‌گردم.فقط به ترکاشوند بگو اگر امکان دارد بجای ساعت دو ساعت یک جلسه بگذارند تا به پرواز برسیم.جایی بیرون باشگاه هم لازم نیست برویم و در همان باشگاه صحبت می کنیم.ترکاشوند ساعت یک را قبول کرد و گفت اگر بازهم احساس می کنید حضور در باشگاه تبعات دارد کلید دفتر یکی از دوستان نزدیک باشگاه هم دست من است و آنجا قرار می گذاریم که من گفتم با بودن در باشگاه مشکلی نداریم.

11.ساعت حدود یک بود که به باشگاه رفتیم.خیلی زود حرفها شروع شد. باشگاه شرایطیش را گفت و پایه 950 میلیونی با یکی دو آپشن را اعلام کردند.شرایط با چیزی که دوستان به نقل از حسین هدایتی گفته بودند تفاوت زیادی داشت.(عدد چهار میلیارد و چهارصد میلیونی را بعدا یکی از دوستان هدایتی هم تایید کرد).من همانجا پرسیدم رابطه باشگاه و حسین هدایتی چگونه است که دکتر طاهری گفت هدایتی از دوستان قدیمی من از زمان جنگ است و به باشگاه هم کمک می کند.البته هر کمکی باشد باید در چارچوب سیستم مالی باشگاه باشد تا مشکل ساز نشود. در هر حال اعداد و ارقامی نوشته شد و باشگاه روی قرارداد دو ساله و مهدی روی یکساله اصرار داشتند. در خلال جلسه هم طاهری چندبار به اتاق های دیگر رفت و جلسات موازی دیگری با برانکو و یکی دونفر دیگر هم داشت که همزمان با جلسه ما شده بودند.مهدی برای رفتن عجله داشت. کاغذ حاوی اعداد و ارقام را که به او دادند در برخی موارد نظر خودش را کنار نظر دکتر طاهری نوشت و آخرالامر گفت هر عدد و رقمی نهایی شود بابد با پدرم مشورت کنم.بعد که از مسافرت برگشتم اعلام می کنم.
12.بعد از رفتن طارمی صحبت های من و مدیران باشگاه ادامه یافت و عدد و رقم نهایی را به من اعلام کردند و قرار شد پرینت قرارداد را هم آماده کنند تا در برگشت مهدی طارمی از مسافرت و در صورتی که مشورتش منتج به نتیجه شده باشد قرارداد را امضا کند.

13.تصور خود من این بود که اعداد و ارقامی که هدایتی اعلام کرده(به نقل از مهدی و دوستش) پرداخت می شود و مهدی پس از بازگشت به ایران قرارداد را امضا خواهد کرد.در سایت باشگاه هم با هماهنگی طرفین قرار شد خبر توافق نهایی اعلام نشود بلکه درج گردد که توافقات کلی به دست آمده است.از باشگاه که خارج شدم تلفنم خاموش بود. دیدم کیف مهدی طارمی هم در ماشین من جامانده. به منزل رفتم و گفتند مهدی طارمی روی تلفن منزل زنگ زده و گفته هر وقت آمد بگویید با من تماس بگیرد. با او تماس گرفتم و گفت پرواز به چهار صبح فردا موکول شده و قرار شد همدیگر را تا یک ساعت دیگر ببینیم.

14.وقتی به دیدار مهدی در دفتر دوستش رفتم دیدم اخم ها در هم است.خود من مشکلی برای عقد قرارداد نمی دیدم و با گفته های قبلی به نقل از حسین هدایتی ، کاری به رقم اعلامی باشگاه نداشتم و تصورم این بود که قرار است مابه التفاوت مبلغ را هدایتی بپردازد. آنجا ولی گفتند که دوستان مشترک با هدایتی که بعضا واسطه برگزاری جلسات بوده اند حرفهایشان تغییر کرده و نسبت به گذشته حرفهای متفاوتی می زنند.یکی دو تماس هم گرفته شد و صداها روی اسپیکر پخش شد و بنظر جواب قانع کننده ای به گوش نرسید.همانجا دوست طارمی به یکی از دوستان هدایتی گفت به حاج حسین بگو طارمی آمده اینجا و با من جر و بحث کرده که چرا وقتی از چیزی مطمئن نیستی من را برای مذاکره می فرستید تا مقابل باشگاه و مردم قرار دهید؟حالا هم قرار بوده به ترکیه برود و اگر تا امشب تکلیفش مشخص نشود ممکن است در ترکیه قرارداد ببندد.

15.طارمی به من گفت به ترکیه نمی آیی؟گفتم شبهای احیا است نمی توانم بیایم. تو هم که قصد قرارداد بستن نداری.پس بودن من موضوعیتی ندارد.برو و برگرد ببینیم در این چند روز چه اتفاقی رخ می دهد.فقط هر اتفاقی رخ داد به من اطلاع بده و حتی صورتحساب هتل را هم بدون مشورت با من امضا نکن.بر اساس همین توافق هم کاملا اطمینان داشتم که طارمی در ترکیه قرارداد نمی بندد و این را بارها اعلام کردم.

16.آنها فردا صبح رفتند و شب بعد از آن طارمی گفت با سرمربی تیم ریزه اسپور حرف زده ام و گفته اند روی من نظر مثبت دارند و شرایط آنجا خوب است.من هم گفتم همه شرایط را مکتوب بنویس و بیا ایران تا تصمیم گیری کنیم.گفت گفته اند تست پزشکی بدهید و می روم تست هم می دهم.قرار بود فردا شب که مقارن با شب 23 رمضان بود برگردند.در تمام این مدت هم موضع من این بود که طارمی در ترکیه قرارداد نمی بندد.او هم روزها هرجا می رفت تلفنش را هتل می گذاشت و می گفت بیرون از هتل اینترنت نیست و می خواهم اگر هدایتی یا دوستانش در تلگرام یا واتساپ پیام بدهند مشکلی نباشد و تلفن در هتل است و پیامها را خواهم دید. اینجا هم به من گفته اند اگر بعد از مذاکرات از ترکیه بروی به معنای عدم توافق است و ما سراغ گزینه های بعدی می رویم.

17.عصر فردای آن روز با حسین قدوسی سردبیر روزنامه پیروزی صحبت می کردم. گفتم دلشوره دارم. تصور می کنم قرارداد می بندد. گفت نه امکان ندارد بدون آنکه قرارداد و مفاد آن را با تو چک کند یا عکس آن را برایت بفرستد قراردادی امضا کند.

18.دم افطار خبر نهایی آمد و عکسها منتشر شد و من هنوز نسخه قرارداد و مفادش را ندیده ام.

19.قضاوت با خودتان.

20.خدا همه ما را ببخشد و عاقبت بخیر کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------