آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

مروري بر بازي هاي هفته اول ليگ برتر فوتبال/ستارگان میلیاردی



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دوازدهمين دوره ليگ برتر فوتبال

مروري بر بازي هاي هفته اول ليگ برتر فوتبال

دوازدهمين دوره ليگ برتر از فردا شب آغاز مي‌شود و ستارگان ميلياردي فوتبال دوباره گام به مستطيل سبز مي‌گذارند.

 

آغاز مسابقات ليگ برتر فوتبال ايران، يعني آغاز شور و نشاط و هيجان در جامعه. فوتبالدوستان مشتاقانه منتظر  آغاز دوباره رقابت‌هاي ليگ برتر هستند و شايد به دليل همين علاقمندي است که فدراسيون تاريخ و آمار، ليگ برتر ايران را با تمام محدوديت‌هاي سخت‌افزاري‌اش بالاتر از ليگ‌هاي معتبري چون جي‌ليگ ژاپن يا کي‌ليگ کره جنوبي در آسيا قرار داده و هجدهمين ليگ معتبر جهان دانسته است. با اين حال فوتبالدوستان ايراني با ديدن رقابت‌هاي يورو 2012 انتظار و توقع‌شان از ليگ برتر بالاتر رفته و دوست دارند شاهد بازي‌هاي فني و زيبا باشند.

 

نگاهي به 9 ديدار ليگ برتر مي‌اندازيم:

 

* نفت آبادان - پرسپوليس؛ نبرد مربيان پرتغالي در برزيل ايران!

نفت آبادان فصل گذشته با 43 امتياز در رده دهم و دو پله بالاتر از پرسپوليس 42 امتيازي قرار گرفت. بدترين رتبه تاريخ پرسپوليس در ليگ يازدهم با مصطفي دنيزلي به دست آمد که به هواداران قول داده بود فصل بعد نتايج مطلوبي بگيرد و ناکامي‌ها را جبران کند اما خيلي زود پشيمان شد و به کشورش برگشت تا سرخپوشان با وجود جذب ستاره‌هاي ملي‌پوشي چون کريم انصاري‌فرد، سيدجلال حسيني، محسن‌بنگر، شهاب گردان و ... در فصل نقل و انتقالات، مدت‌ها بدون سرمربي تمرين کنند. در نهايت مانوئل ژوزه پرتغالي که لقب فرگوسن مصر را يدک مي‌کشد به پرسپوليس آمد.

هواداران پرسپوليس بي‌صبرانه منتظرند تا پرسپوليس مدل 91 را ببيند؛ يک پرسپوليس کهکشاني. ستارگان سرخ در شهري که به برزيل ايران شهرت دارد بايد به ميدان بروند.

هدايت نفت آبادان را هم کاستاي پرتغالي بر عهده دارد و بايد ديد نبرد دو مربي پرتغالي در برزيل ايران چه نتيجه‌اي در بردارد. اگر پرسپوليس برنده نباشد شرايط کار را براي مانوئل ژوزه سخت‌ مي‌کند. فصل گذشته هواداران پرسپوليس خاطره تلخي از آبادان داشتند و تيم‌شان 4 بر 2 شکست خورد، البته ديگر ميثاق معمارزاده در پرسپوليس و فونيکه‌سي در نفت نيستند و شايد بازي نتيجه ديگري داشته باشد.

 

* فجرسپاسي- ذوب آهن؛ نبرد مربيان اصفهاني

فجرسپاسي تيمي قابل احترام که همواره با اتکا به بازيکنان جوان در ليگ برتر حضور داشته امسال هم همان شرايط گذشته را دارد. مسئولان فجر مي‌گويند با توکل به خدا و غيرت و تعصب برابر تيم‌هاي ميلياردي بازي خواهند کرد، البته اولين حريف آنها اکنون ديگر تيم پولداري نيست. با اين حال جدال دو مربي اصفهاني ديدني خواهد بود. رسول کربکندي که هدايت ذوب آهن را برعهده دارد و محمود ياوري که مسن‌ترين مربي ليگ برتر است.

 

* صباي قم - پيکان؛ بازگشت گوارديولا با پيکان به قم!

جدايي عبدالله ويسي از صبا بسيار جنجالي و پرماجرا شد. سرمربي سابق صبا حتي براي اثبات حرف‌هايش متن قراردادش را منتشر کرد و نبرد رسانه‌اي و لفظي شديدي بين او و رمضان‌بيگي مديرعامل باشگاه صبا رخ داد. البته اين دو در اردوي تدارکاتي در اردبيل با هم آشتي کردند ولي حساسيت‌ها همچنان باقي است.

عبدالله ويسي که به گوارديولاي ايراني شهرت دارد خيلي زود و با پيکان به قم برگشت تا شاهد مسابقه‌اي حيثيتي باشيم. يحيي ‌گل‌محمدي که جانشين ويسي در صبا شده بايد جوان‌ترين و درعين حال موفق‌ترين مربي فصل گذشته را شکست دهد. ويسي انگيزه‌هاي زيادي براي پيروزي برابر تيم سابقش دارد همان طوري که مسئولان باشگاه صبا دوست دارند در شهر خودشان پيکان سواري کنند و سه امتياز را بگيرند.

 

* گهر زاگرس- ملوان؛ بازي در شهر بي‌طرف

گهر زاگرس تيم شگفتي‌ساز فصل گذشته ليگ يک بود که توانست با حداقل امکانات به ليگ برتر صعود کند. شهر دورود و استان لرستان با تمام اشتياق و علاقمندي به فوتبال استانداردهاي مورد نظر کنفدراسيون فوتبال آسيا را ندارد به همين دليل و به اجبار تيم گهر در ورزشگاه انقلاب کرج ميزبان حريفانش خواهد بود.

گهر داود مهابادي سرمربي فصل قبل خود را ندارد و مهدي ‌تارتار جاي او را گرفته است در حالي که ملوان با همان کادر فني فصل گذشته و با حضور بازيکناني چون پژمان نوري، حسين بادامکي و مازيار زارع قدرتمندتر از گذشته به مصاف گهر مي‌رود. حسين هدايتي اکنون مالک باشگاه ملوان است و مي‌خواهد خاطرات تلخ استيل آذين در ليگ برتر را از اذهان عمومي پاک کند. اولين حريف ملوان يک تيم ناشناخته است تيمي که تارتار گفته مي‌خواهد شگفتي ساز ليگ شود.

 

* نفت تهران - راه آهن؛ دايي و راه‌آهني که پرواز مي‌کند!

نفت تهران فصل گذشته با حسين فرکي شگفتي ساز شد و با بازيکنان جوان و گمنام در پله پنجم قرار گرفت. فرکي اکنون از نفت به فولاد رفته و منصور ابراهيم‌زاده سرمربي سابق ذوب آهن که در کارنامه‌اش نايب‌قهرماني آسيا و ليگ را دارد هدايت نفت را برعهده گرفته است. ابراهيم‌زاده بايد برابر تيمي بازي کند که اکنون ديگر هيچ نشاني از راه آهن قبل ندارد. مالکان جديد اين باشگاه از يک شرکت هواپيمايي هستند و علي دايي را همچنان حفظ کرده‌اند. بايد ديد راه آهني که پرواز مي‌کند با دايي مي‌تواند بهتر از فصل قبل نتيجه بگيرد يا دايي و راه آهن مثل فصل گذشته براي سقوط نکردن مي‌جنگند.

 

* استقلال - آلومينيوم هرمزگان؛ برخورد کهکشان آبي در روز سکونشيني امير و اکبر!

استقلال با امير قلعه نويي سرمربي محبوب هوادارانش وارد مسابقات مي‌شود هرچند او در دو بازي اول ليگ محروم است و بايد تيمش را از روي سکوها هدايت کند. با اين حال حضور قلعه‌نويي در ورزشگاه قطعا تماشاگران زيادي را به ورزشگاه مي‌کشاند. اولين حريف آبي‌ها تيم تازه ليگ برتري شده آلومينيوم هرمزگان است که اکبر ميثاقيان هدايتش را برعهده دارد. مربي‌اي که به قول قلعه‌نويي باطراوت است.

ميثاقيان هم مثل قلعه‌نويي محروم است و بايد کنار دست سرمربي آبي‌ها روي سکو بنشيند. روي کاغذ استقلال برنده اين بازي به نظر مي‌رسد اما نبايد فراموش کرد که تيم‌هاي قلعه‌نويي هميشه ليگ را بد شروع و خوب تمام مي‌کنند بنابراين شايد آلومينيوم شگفتي‌ساز هفته اول شود. برخورد کهکشان آبي با آلومينيوم در نوع خود جالب توجه است.

 

* داماش گيلان - فولاد خوزستان؛ نبرد فرکي و هرندي

داماش بلاتکليف‌ترين تيم ليگ دوازدهم است، تيمي که عابديني مديرعاملش مي‌گويد شايد اولين تيمي باشد که به دليل مشکلات مالي از ليگ کنار بکشد. وضعيت مالکيت باشگاه نيز همچنان در هاله‌‌اي از ابهام قرار دارد  اما با اين حال اميد هرندي مدعي است که اگر چه بي‌پول هستند اما به عشق مردم و به حمايت مردم رشت، فولاد را شکست مي‌دهند. فولاد هم با حسين فرکي مي‌خواهد گام اول را محکم بردارد. فولاد فصل گذشته با مجيد جلالي چهاردهم شد و داماش با وجود تمامي مشکلاتش روي پله هفتم ايستاد ولي اکنون هر دو تيم تغييرات زيادي داشته‌اند.

 

* تراکتورسازي - سايپا؛ تقوي مقابل يک پرتغالي ديگر

تراکتورسازي نايب قهرمان فصل قبل ميزبان تيمي است که سرمربي‌اش عوض نشده و بازيکنان جديدي را هم جذب کرده است. تنها تغيير سايپا نسبت به فصل گذشته حضور محمد خرمگاه به عنوان مدير فني است و شايد براي اولين بار در فوتبال ايران است که مدير فني يک تيم اختلاف سني زيادي با سرمربي تيمش ندارد. ضمن اينکه خرمگاه تجربه سرمربيگري در ليگ برتر را هم نداشته است. با اين شرايط شاگردان مجتبي تقوي بايد به مصاف مردان توني اوليويراي پرتغالي بروند. حضور پرشمار و پرشور تبريزي‌ها در ورزشگاه مي‌تواند عرصه را بر نارنجي‌پوشان سايپا تنگ کند. نايب قهرمان مي‌خواهد با برد ليگ را شروع کند اما سايپا هم حريف دست و پا بسته‌اي نخواهد بود.

 

* سپاهان اصفهان - مس کرمان؛ دربي صنعتي

قهرمان سه دوره متوالي ليگ برتر اگر چه نسبت به گذشته بازيکنان اسمي و تاثيرگذار کمتري دارد اما همچنان قطب زرد فوتبال ايران است. کرانچار سرمربي موفق فصل گذشته در سپاهان باقي‌مانده اما ستارگاني چون جانواريو، سزار و حسيني از سپاهان رفته‌اند. حريف زردپوشان اصفهاني مس کرمان است؛ تيمي که بازيکنان خوب و ممتازي جذب کرده و ابراهيم قاسمپور هم که فصل گذشته اين تيم را از خطر سقوط نجات داد همچنان هدايتش را برعهده دارد. ديدار اين دو تيم  متمول در واقع يک دربي صنعتي است که نتيجه‌اش براي مديران ارشد دو باشگاه و حتي دو شرکت صنايع مس و فولاد مبارکه سپاهان مهم‌تر از نتايج ديگر بازي‌هاي ليگ است.

 

*** برنامه هفته اول ليگ برتر به شرح زير است:

*پنجشنبه 29/4/91

نفت آبادان - پرسپوليس- ساعت 20:45- ورزشگاه تختي آبادان

فجر سپاسي - ذوب آهن- ساعت 20:30- نام ورزشگاه متعاقبا اعلام خواهد شد

صباي قم - پيکان- ساعت 20:45- ورزشگاه يادگار امام قم

گهر دورود - ملوان- ساعت 20:45- ورزشگاه انقلاب کرج

نفت تهران - راه آهن- ساعت 20:45- ورزشگاه دستگردي

 

*جمعه 30/4/91

استقلال - آلومينيوم هرمزگان- ساعت 22- ورزشگاه آزادي

داماش - فولاد خوزستان- ساعت 21:15- ورزشگاه شهيد عضدي رشت

تراکتورسازي - سايپا- ساعت 20:15- ورزشگاه يادگار امام تبريز

سپاهان - مس کرمان- ساعت 20:45-  ورزشگاه فولاد شهر اصفهان/ورزش3

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------