کی‌روش: برانکو حسود است/ به او قول تیم ملی دادند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 نیش دوباره کارلوس به ایوانکوویچ

به برانکو قول نیمکت تیم ملی را داده اند!

در مصاحبه با وب سایت ESPN، کارلوس کی روش در مورد برانکو ایوانکوویچ و استعفای خود صحبت کرده است.

به گزارش ورزش سه، بر اساس رنکینگ فیفا، تیم ملی ایران چهار سال متوالی در صدر فوتبال آسیا قرار دارد. آنها سال 2016 را بدون شکست پشت سر گذاشتند و در صدر جدول مرحله گروهی رقابت های مقدماتی جام جهانی قرار دارند. به نظر می رسد ایران شرایط بسیار خوبی برای اولین صعود متوالی به جام جهانی دارد.

 

اما به علت شرایط نا آرام اطراف تیم ملی، کارلوس کی روش استعفای خود را تقدیم کرده است. البته برای اولین بار نیست که این اتفاق رخ می دهد اما کی روش که از سال 2011 هدایت ایران را بر عهده گرفت، این بار بر روی مواضع خود اصرار دارد.

 

سرمربی سابق رئال مادرید و تیم ملی پرتغال، فدراسیون فوتبال ایران را به عدم اجرای برنامه آماده سازی تیم ملی متهم کرده است. البته این استعفا روز پنج شنبه اعلام شد و روز دوشنبه مورد مخالفت فدراسیون فوتبال ایران قرار گرفت.

 

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران با اعلام این موضوع که کی روش به کار خود ادامه خواهد داد گفت: "من با کی روش صحبت کردم و به او تاکید کردم که اولویت ما برنامه های تیم ملی است. ما در مقطعی حیاتی قرار داریم و باید بهترین شرایط را برای صعود به جام جهانی فراهم کنیم".

 

اما کارلوس کی روش، با بی ربط خواندن پاسخ ها به وب سایت ESPN گفت: "موضوع اصلی در مورد استعفای من نیست و من دیگر علاقه ای به صحبت کردن در این رابطه ندارم. وعده های فدراسیون عملی نمی شود و معمولا یا با تاخیر انجام شده یا به آینده ارجاع داده می شود. اما در فوتبال آینده ای وجود ندارد و جدال بعدی در آینده ای نزدیک برگزار می شود".

 

با توجه به گفته های کی روش، برنامه آماده سازی تیم ملی ایران برای 10 بازی مرحله نهایی، در ماه ژوئن سال 2016 توسط او به فدراسیون تحویل داده شد که اولین برنامه بدون هیچ استفاده ای رد شد. اما برنامه دوم (پلن B) توسط فدراسیون، مربیان، بازیکنان و باشگاه ها تایید شد.

 

اما به هر حال، در اتحاد موجود برای رسیدن به جام جهانی مشکلاتی پدیدار شده که مهم ترین آن، رابطه وخیم برانکو ایووانکویچ و کارلوس کی روش است.

 

سرمربی کروات و سابق تیم ملی ایران در جام جهانی 2006 که در حال حاضر پرسپولیس، هدایت بزرگ ترین تیم ایران را بر عهده دارد، ابراز نگرانی شدیدی به علت حضور بازیکنان تیمش در اردوهای آماده سازی تیم ملی ابراز داشته که آخرین بار این موضع در رابطه با اردوی آماده سازی تیم ملی در ماه ژانویه در امارات متحده عربی مطرح شد.

 

برانکو در این خصوص گفت: "در حالیکه ما خود را برای حضور در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا مهیا می کنیم، کی روش بازیکنان کلیدی ما را به اردوی آماده سازی تیم ملی دعوت کرده است. اگر ما نتوانیم در مسابقات برون مرزی از گروه خود به مرحله بعد راه پیدا کنیم، کی روش در رابطه آن مسئول خواهد بود".

 

علیرغم بازگشت 7 بازیکن ملی پوش پرسپولیس به اردوی تیم باشگاهی خود، کی روش اتهامات برانکو به خود را رد می کند.

 

کی روش گفت: "برانکو معتقد است که من مقصر عدم صعود پرسپولیس به مرحله بعد هستم و این در حالی است که بازی های آسیایی در تاریخ 23 فوریه آغاز خواهد شد. این در حالیست که بسیاری از کشورها در حال حاضر در تعطیلات زمستانی به سر می برند و اردوی های تمرینی برای کمک به شرایط بازیکنان آنها برپا شده است".

 

در گزارشی که هفته گذشته منتشر شده، ادعا شده برانکو ایوانکوویچ که پیش از این در سال 2010 به عنوان گزینه هدایت ایران مطرح شده، اکنون جدی ترین گزینه جانشینی کی روش است. این مربی باتجربه کروات علاقه اش برای نشستن روی نیمکت تیم ملی برای دومین بار را رد نکرده و کی روش معتقد است که کل این شرایط تاثیری منفی روی تیمش دارد:" چه اتفاقی باشد یا نه، او کسی است که پیش از اینکه من استعفا بدهم، نیمکت تیم ملی را به او قول داده اند. او حسود و ناراحت است و به من توهین کرده است. او نمی تواند از تیم ملی به عنوان بهانه ای برای اشتباهاتش استفاده کند. چرا او چنین کارهایی می کند؟ او باید احترام بیشتری به من بگذارد.

 

من با رئیس فدراسیون ملاقات کردم و او به من گفت که توان لازم برای اجرای برنامه پذیرفته شده را ندارد. اگر فدراسیون برای دفاع از تیم ملی اش به اندازه کافی قدرتمند نیست، من چه کاری می توانم اینجا انجام بدهم؟"

 

 

کی روش تاکید کرد که نظری در مورد اینکه چه اتفاقاتی قرار است رخ بدهد، ندارد. این در حالی است که ایران باید در دو دیدار بعدی اش در مقدماتی جام جهانی در ماه مارس، مقابل قطر و چین قرار بگیرد. با توجه به نمایش آنها تا اینجای رقابت، که شامل پیروزی 1-0 مقابل کره جنوبی در ماه اکتبر در تهران است، عجیب خواهد بود اگر تیم ملی نتواند بلیت روسیه را به دست بیاورد؛ هرچند مربی 63 ساله پرتغالی تاکید کرد که هنوز کار زیادی برای انجام دادن دارند.

 

مسئله اصلی صعود به جام جهانی است که آسان نیست. همه باید بدانند که تیم ملی ایران با توجه به تحریم ها با مشکلات بزرگی روبرو بوده است. مهم است که به هواداران یادآور شویم که ترتیب دادن دیدارهای دوستانه دشوار است. ما پول کافی برای بازی با تیم های خوب یا برگزاری اردوی های خوب نداریم. ما نیاز نداریم که رقیب هم باشیم زیرا به اندازه کافی در خارج رقیب داریم." 

 

البته کی روش در این مناقشه برگ برنده بزرگی دارد و اگرچه ممکن است وی کشمکش هایی با فدراسیون فوتبال ایران داشته باشد، اما هواداران تیم ملی در این رابطه نگران نیستند. کی روش موفق ترین سرمربی همه ادوار فوتبال ایران در عرصه ملی است.

 

نه تنها تیم ملی در آستانه اولین صعود متوالی به جام جهانی است، بلکه این تیم در مرحله حذفی نیز شانس بالایی برای موفقیت دارد. تیم ملی فعلی ایران از تیمی که در جام جهانی برزیل، نمایش شگفت انگیزی در مقابل آرژانتین داشت، میانگین سنی پایین تری دارد اما مملو از بازیکنان با استعداد و بین المللی است.

 

کی روش در این خصوص گفت: "ما پیشرفت شگرفی در این مدت داشته ایم و حالا 11 بازیکن ایرانی در اروپا مشغول به فعالیت هستند که در گذشته هرگز چنین اتفاقی رخ نداده بود. در 4 سال اخیر ما بهترین تیم آسیا بوده ایم. البته این بدان معنا نیست که ما همیشه در بهترین شرایط بوده ایم اما هنوز هم مراحل دشواری در مقابل ما قرار دارد. بازیکنان جوان خوبی در تیم ملی بازی می کنند و ما صدرنشین مرحله گروهی هستیم. دیگر آنها چه انتظاری از ما دارند"؟

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------