فرح علیه ترامپ



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

محمد فرح قهرمان دو و میدانی المپیک که با قانون جدید ترامپ احتمالا نمی‌تواند به آمریکا و نزد خانواده اش بازگردد، به سیاست‌های ترامپ اعتراض کرد و قوانبن جدید را مشکل‌ساز خواند.

به گزارش ایسنا و به نقل از BBC، محمد فرح که متولد سومالی است و در بریتانیا بزرگ شده مشمول قانون منع ورود به خاک آمریکا می‌شود.

این ورزشکار که خانواده اش در آمریکا به سر می برند و خودش در اتیوپی در حال تمرین  است به قانون جدید اعتراض کرد.

 

او در این باره گفت: این خیلی ناراحت کننده است که من باید به فرزندانم بگویم پدرتان ممکن است نتواند به خانه باز گردد. یک ژانویه امسال ملکه انگلیس من را شوالیه کشور نامید و به نظر می رسد که ٢٧ ژانویه دونالد ترامپ من را به یک بیگانه تبدیل کرده است.

 

فرح معتقد است که قانون منع ورود تبعه ی ٧ کشور به آمریکا از روی نادانی و تعصب تصویب شده است و داستان زندگی او نمونه‌ای است که نشان می‌دهد با شفقت و درک می توان چه کرد. کارهایی که با نفرت و انزوا قابل انجام نیستند.

 

هنوز مشخص نیس محمد فرح که تابعیت بریتانیا را دارد می‌تواند به آمریکا باز گردد یا خیر.

قانون جدید منع ورود اتباع ٧ کشور مسلمان به آمریکا شامل افرادی که دو تابعتی هستند نیز می شود. محمد فرح پاسپورت سومالیایی ندارد و وکلای او به دنبال این هستند که ببینند او توانایی بازگشت به خانه اش را دارد یا نه.

 

فرح تا چند هفته ی آینده قصد بازگشت به آمریکا را ندارد زیرا در حال تمرین برای مسابقات قهرمانی جهان لندن است .

 

فرح درباره ی شرایطش گفت: من تبعه بریتانیا هستم و در ٦ سال گذشته در آمریکا زندگی کرده‌ام. سخت کار کردم، به جامعه کمک کردم، مالیات دادم و در آمریکا  بچه هایم را بزرگ کردم ، جایی که بچه هایم آنجا را خانه می دانند. حالا به من و خیلی‌ها شبیه من گفته شده که ممکن است نتوانیم برگردیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------