آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات مذاکرات اوسمار و پرسپولیس | بیرانوند به بازی مقابل سپاهان می‌رسد

باشگاه پرسپولیس قصد دارد قرارداد اوسمار ویرا را برای فصل آینده تمدید کند که این موضوع با چراغ سبز این مربی برزیلی مواجه شده…

گزارش کامل برنامه نود با عنایتی و پسران



اسطوره دانمارک، ایران را در جام جهانی می‌بیند؛

گزارش کامل برنامه نود با عنایتی و پسران

عادل فردوسی‌پور در برنامه این هفته علاوه بر بررسی بازی‌های لیگ برتر، دو مصاحبه جذاب با میشل لادروپ و رضا عنایتی انجام داد.

به گزارش ورزش سه، برنامه نود دوشنبه شب(بیست و یکم فروردین ماه) از ساعت 23:21 در استودیو PRESS TV آغاز شد که ارزیابی بازی‌ها و داوری در هفته بیست و ششم لیگ برتر صورت گرفت، به مناسبت میلاد امام علی علیه‌السلام و روز پدر، بخشی به پدران و پسران فوتبالیست اختصاص یافت و فردوسی‌پور گفت‌وگوی ضبط شده‌ای با مایکل لادروپ و مصاحبه زنده‌ای با رضا عنایتی و پسران او داشت.

  

* نظرسنجی

 مخاطبان برنامه نود از بین سعید آقایی، فرشید اسماعیلی، مهدی ترابی، صادق محرمی و سیامک نعمتی می‌توانند یک گزینه را به‌عنوان بهترین بازیکن زیر 23 سال فصل انتخاب کنند.

  

 

نگاهی به عملکرد برترین بازیکنان زیر 23 سال لیگ برتر

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

* آنچه در برنامه نود امشب خواهید دید:

  

- شکست سنگین تراکتور در قم، توقف استقلال در تبریز، قرار گرفتن یک دست پرسپولیس روی جام قهرمانی با پیروزی در تهران

- ماجرای پسرانی که به دلیل توپ‌بازی با پدران اهل فوتبال، فوتبالیست شدند.

- گفت‌وگوی اختصاصی با مایکل لادروپ، سرمربی الریان قطر

  

* عذرخواهی فردوسی‌پور

 عادل فردوسی‌پور در ابتدای برنامه نود به اتفاقی که هفته گذشته به دلیل صحبت او در حضور گادوین منشا، رخ داد و با انتقاد علیه این مجری همراه شد پرداخت و گفت: خدا شاهد است هفته گذشته هیچ منظوری نداشتم و اگر سوء تعبیری شده عذرخواهی می‌کنم.

 

  

* کلیپ چند ثانیه‌ای به یاد مرحوم سیروس قایقران، اسطوره به یادماندنی باشگاه ملوان و فوتبال ایران پخش شد.

 

 

* سیاه جامگان 2 استقلال خوزستان 1

 نکات بازی

 نخستین باخت استقلال خوزستان برابر سیاه جامگان

سیاه جامگان بعد از سه مساوی با اکبر میثاقیان به پیروزی رسید.

 

- کنفرانس مربیان

 سید سیروس پورموسوی: از بچه‌ها بیشتر از این انتظار داشتیم چون یک تیم آسیایی هستیم و نباید اینطور بازی کنیم؛ قانون است تیمی که کمتر اشتباه کند، برنده می‌شود و همینطور هم شد.

اکبر میثاقیان: تیم ما شجاعانه و فداکارانه بازی کرد و از تشویق تماشاگران لذت بردیم. دم همه هواداران گرم.

 

 * لادروپ: یک پای ایران در جام جهانی است

 میشل لادروپ، سرمربی الریان در گفت‌وگوی ضبط شده‌ای که پیش از بازی با پرسپولیس از او گرفته شده بود، اظهار کرد: دو سال قبل با تیم سابقم لخویا به ایران آمدیم که بازی خوبی نداشتیم و 3 بر صفر باختیم اما در دوحه برنده شدیم و در آخر همراه با این تیم به مرحله بعد صعود کردیم که امیدوار هستم امسال هم ما و پرسپولیس به دور دوم برویم.

 

 او ادامه داد: در مرحله گروهی لیگ قهرمانان امسال خوش‌شانس نبودیم چون با بهترین‌های ایران و عربستان همگروه شدیم ولی خوش شانس بودیم که در دور رفت صدرنشین شدیم؛ خوبی فوتبال این است که اگر از اول مدعی اصلی هم نباشید، می‌توانید برنده شوید.

  

لادروپ با بیان اینکه جو ورزشگاه آزادی در مقایسه با استادیوم‌های سانتیاگو برنابئو و نیوکمپ ابراز کرد: طرفداران تیم‌های مختلف با هم متفاوت هستند ولی اگر 100 هزار و حتی 85 یا 75 هزار تماشاگر در سانتیاگو، نیوکمپ و ... باشند یک قدرت بیشتری به تیم میزبان اضافه می‌شود؛ انتظار بازی سختی مقابل پرسپولیس دارم چون این جمعیت بزرگ قرار است از این تیم حمایت کنند.

  

اسطوره فوتبال دانمارک درباره بازی با پرسپولیس گفت: مسابقه رفت را بردیم و پس از پایان آن دیدار برانکو به من تبریک گفت که من هم گفتم تیم خوبی دارید؛ ممکن بود آن دیدار 3 بر 3 یا 4 بر 4 شود؛ فوتبال همین است و انتظار مسابقه سختی دارم.

  

سرمربی الریان درمورد اینکه علاقه‌ای به بازیکنان پرسپولیس برای اضافه کردن به تیم‌اش دارد، عنوان کرد: شاید اگر یک بازیکن را بگویم، بازیکن خودم در آن پست پیش خود فکر کند بازی‌اش خیلی خوب نیست ولی این تیم بازیکنان خوبی دارد.

  

لادروپ درمورد حضورش در الریان با وجود پیشنهاد از ژاپن، گفت: این امکان را داشتم به اروپا و لیگ‌های معتبر برگردم ولی دوران مربیگری من رو به پایان است و این تیم آخرین یا یکی به آخر است که هدایت می‌کنم؛ در قطر رسانه‌ها زیاد سر و کله نمی‌زنند و من هم می‌توانم بیشتر به فوتبال بپردازم؛ حواشی و هیاهو اطرافم در قطر کمتر است چون 35 سال این مشکلات را به‌عنوان بازیکن و مربی داشتم؛ پاپاراتزی‌ها نبودند ولی در قطر اوضاع کمی آرام‌تر است.

  

او پیرامون عملکرد تیم ملی ایران همراه با کارلوس کی‌روش گفت: آنها زیربنای خوبی دارند و تیم سریع و قدرتمندی هستند؛ ایران مهاجمانی دارد که کارهای انفرادی خوبی انجام می‌دهند حالا باید گفت یک و حتی بیشتر پای ایران در جام جهانی است ولی متاسفانه دو بار قطر را شکست دادند.

  

سرمربی الریان با بیان اینکه بازی برگشت ایران و قطر را دیدم، اظهار کرد: ایران تیم خوبی است و بعضی بازیکنان پرسپولیس مثل مهاجم‌شان که به ما گل زد، در آن هستند؛ فوتبال ایران بازیکنان خوبی دارد که برخی از آنها در پرسپولیس هستند و اینکه در یک باشگاه حضور دارند، کارشان را ساده می‌کنند.

  

لادروپ در پاسخ به این سوال که بارسایی است یا رئالی، گفت: از قوتی فوتبال کنار گذاشتم، هیچ سوالی را به این اندازه نپرسیدند.

  

* ترین‌های هفته بیست و ششم لیگ برتر

 حرکات تکنیکی: بختیار رحمانی، مهدی ترابی، مهدی مهدی‌پور، امید جهانبخش، علی‌اصغر عاشوری، آرش رضاوند، علیرضا نقی‌زاده، احمد امیرکامدار، بهادر عبدی، جابر انصاری، محمدعلی مردانی، محمدرضا خلعتبری، مهدی زبیدی، کیوان امرایی، صادق بارانی، مهدی زبیدی، سینا مریدی، ربیع عطایا، علی قلی‌زاده، حمیدرضا علی‌عسگری، ابوالفضل ابراهیمی و روح‌الله سیف‌اللهی.

تیرک دروازه: احمد حسن‌زاده(مقابل تراکتورسازی)

کار تیمی: سپاهان(برابر فولاد خوزستان)

موقعیت از دست رفته: ساسان انصاری(مقابل سپاهان)

پاس گل: محمدرضا حسینی(برابر صنعت نفت)

مهار برتر: ناصر سالاری(مقابل ذوب‌آهن)

گل برتر: علی علیپور(برابر پیکان)

  

* پرسپولیس 2 پیکان صفر

 نکات بازی

 پرسپولیس بهترین تیم نیم‌فصل دوم.

پرسپولیس 4 تقابل لیگ برتر و جام حذفی برابر پیکان بدون گل خورده.

پیکان با خوردن 15 تیرک، تیرک‌خورترین تیم لیگ برتر.

طارمی با گلزنی مقابل پیکان به پنجمین گلزن برتر باشگاه پرسپولیس تبدیل شد.

پیکان ضعیف‌ترین خط دفاع نیم‌فصل دوم را دارد.

پرسپولیس در 8 تقابل اخیر با پیکان 7 برد داشته است.

پیکان در پنج بازی اخیر خارج از خانه نبرده است.

  

- کنفرانس مربیان

 مجید جلالی: فقط نگاهمان این است همه چیز منصفانه پیش برود؛ پرسپولیس همینطور قوی است و نیاز نیست شرایط برای آن پیش برود؛ اگر قرار است با بیانیه شرایط تغییر کند، یعنی چه؟؛ این دیگر چه شکلی از کار است؟؛ چطور فدراسیون اینطور کارها را می‌کند؟؛ اشتباهاتی به ویژه در گل دوم داشتیم ولی بازی پایاپای بود.

برانکو ایوانکوویچ: باز هم تکرار می‌کنم اگر یک اوت اشتباه بود، آن را بگویند؛ آنهایی که اینطور صحبت می‌کنند باید خجالت بکشند؛ پیکان بازی را باخت چون ما از آنها بهتر کار کردیم.

  

حواشی بازی پرسپولیس - پیکان

 * گفت‌وگوی جذابی با چهار پسر رضا عنایتی که بعد با اضافه شدن این مهاجم همراه بود، در برنامه نود انجام گرفت.

  

دورهمی صمیمی با پسران غلامرضا عنایتی

 * به مناسبت میلاد امام علی علیه‌السلام و روز پدر، آیتم ویژه‌ای به پدر و پسرهای فوتبالیست مثل خانواده‌های حجازی(ناصر و آتیلا)، پروین(علی و محمد)، عابدزاده(احمدرضا و امیر)، طارمی(علیرضا و مهدی)، عزت‌اللهی(نادر و سعید)، صادقیان(حسن و پیام)، میثاقیان و همچنین مرحوم منصور پورحیدری که پدر استقلال خوانده می‌شود، پخش شد که در آن گفت‌وگوهایی با علی و محمد پروین، سعید عزت‌اللهی و مهدی طارمی صورت گرفته بود؛ ضمن اینکه یاد زنده‌یادها هادی نوروزی و مهرداد اولادی نیز گرامی داشته شد.

  

جذابیت های پدر و پسران فوتبالی ایران

 * رضا عنایتی در برنامه نود اعلام کرد شنبه هفته آینده در دیدار صبا مقابل استقلال تهران که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

  

 * عنایتی: معلوم شد دندان پوسیده کیست

 رضا عنایتی در گفت‌وگوی حضوری با برنامه نود سخنان خود را اینطور آغاز کرد: تصمیم گرفتم در بازی آینده با استقلال از فوتبال خداحافظی کنم.

  

وی درمورد بازی کردن‌اش تا سن 41 سالگی گفت: ما ابزار حرفه‌ای در فوتبال ایران نداریم که از بدن خود استفاده درستی ببریم و باید خودمان حواسمان را جمع کنیم؛ همیشه سعی کردم این شرایط را درک کنم که انتظار سرمربی، هواداران و جامعه فوتبال را برآورده سازم؛ وقتی نگاه‌ها به یک بازیکن است، باید سعی کرد با تمام وجود به میدان رفت؛ باید از یک سری چیزها گذشت و پشت سر بگذارید تا به موفقیت برسید؛ کار خاصی نیاز نیست انجام دهید ولی دنیای حرفه‌ای نیاز به کارهای حرفه‌ای دارد.

  

مهاجم صبای قم با بیان اینکه با 146 گل بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر هستم، اظهار کرد: بعد از من آرش برهانی است ولی در نظر بگیرید که من چهار سال در ایران نبودم و در امارات بازی کردم.

  

عنایتی درباره تصمیم خداحافظی خود عنوان کرد: به این نتیجه رسیدم باید خداحافظی کنم؛ مخصوصا اینکه امسال یا فصل قبل فشار زیادی روی من بوده و وقتی بزرگتر تیم می‌شوید باشگاه، بازیکنان و هواداران انتظار بیشتری از شما دارند؛ تنها چیزی که هواداران به ذهن‌شان می‌رسد این است که به دلیل سن بالا نباید بازی کنم و موقعیت از دست می‌دهم ولی شاهد هستیم بازیکنان جوان در یک مسابقه فرصت‌سوزی زیادی دارند.

  

او اضافه کرد: واکنش‌های منفی من را خسته کرده ولی از نظر بدنی مشکل ندارم اما از نظر ذهنی مخصوصا چند وقت اخیر بهم ریخته‌ام؛ ما هم به پایان خط رسیدیم؛ خداحافظی خواهم کرد و فکر نمی‌کنم بعد از دیدار با استقلال به میدان بروم.

  

کاپیتان صبای قم با بیان اینکه در گذشته سال بسیار خوبی در مس کرمان داشتم، گفت: مردم بسسیار مهربان و تیم خوبی در مس داشتیم که اگر حاشیه ابتدای فصل نبود می‌توانستیم سهمیه آسیایی بگیریم ولی اتفاقات اول فصل این اجازه را نداد.

  

عنایتی با بیان اینکه باز هم بگویند مدافع آخر باشم این کار را خواهم کرد، گفت: پست‌های زیادی بازی کردم؛ برای مثال در تیم ملی هافبک چپ بودم و علاوه بر آن در پشت مهاجم و هافبک میانی هم کار کردم؛ وقتی تیم نیاز دارد و مربی می‌خواهد باید آن کار را انجام دهید؛ نمی‌شود بگوییم مهاجم نوک هستم و پست دیگری بازی نمی‌کنم؛ در پدیده بازی خوبی مقابل نفت علیرضا منصوریان داشتم و این فصل هم بازی خوبی با تراکتورسازی که در 2 بر یک باختیم انجام دادم؛ در این دیدار به دلیل محرومیت و مصدومیت مدافعان میانی، آقای مرفاوی از من خواست در این پست بازی کنم.

  

وی با بیان اینکه کم‌تجربگی موجب اخراجم مقابل استقلال در هفته دوازدهم این فصل شد، ابراز کرد: مسابقه با استقلال در شرایط خاصی پیش رفت و من در دو موقعیت که فکر می‌کردم با تکل می‌توانم آن را بگیرم، دو اخطار درست گرفتم؛ در هر تیمی بودم با تمام وجود بازی به میدان رفتم؛ درست نیست بعضی دوستان می‌گویند تبانی کردم.

  

مهاجم سابق استقلال با تاکید بر اینکه رابط خوبی با طرفداران این تیم دارم، گفت: همیشه ممنون آنها هستم چون روزهای خوبی داشتم و مدتی که در استقلال بودم، من را مورد لطفشان قرار دادند؛ سعی کردم در استقلال بهترین بازدهی را داشته باشم که خدا کمک کرد و همینطور هم شد اما متاسفانه یک سری آدم‌ها آمدند این رابطه را خراب کنند ولی این اتفاق نیافتاد.

 

 عنایتی درخصوص اینکه قبلا در استقلال به او دندان پوسیده گفته بودند، عنوان کرد: آقایانی که دندان طلا بودند معلوم نیست کجا هستند و ما دندان پوسیده‌ها کجا هستیم که هنوز 10 سال است بازی می‌کنیم؛ دست خداست یک روز آدم را بالا می برد و دیگری جای دیگری است.

  

او با اشاره به اینکه حسرت بزرگم جدایی از استقلال بود، گفت: وقتی از امارات آمدم با اینکه در این کشور پیشنهاد داشتم، هیچوقت فکر نمی‌کردم در ایران به غیر از استقلال در تیم دیگری بازی کنم ولی وقتی برگشتم این اتفاق برای من افتاد و خیلی سنگین بود؛ هرچقدر سعی کردم به استقلال برگردم اتفاقاتی افتاد که نشد اما در نهایت در 39 سالگی این اتفاق رخ داد و در 11 بازی بهترین گلزن بودم ولی نخستین نفر در لیست خروجی قرار داشتم.

  

کاپیتان سابق استقلال یادآور شد: یک سری ذهنیت بین مدیران و مربیان ما است که در ورزش حرفه‌ای جایی دارد؛ می‌گویند شما در باند فلانی هستید که این مسائل من را از استقلال دور کرد؛ 52 گل در سه فصل برای استقلال زدم و مابقی برای تیم های دیگر بوده است؛ این نشان می‌دهد من از نظر فنی ضعیف نبودم ولی همه به هم سوء ظن داشتند و حسرت بزرگم ادامه حضور در استقلال بود.

  

عنایتی درباره نظرسنجی برنامه نود گفت: به‌عنوان یک آدم فوتبالی باید بگویم تمام 5 بازیکن خوب هستند ولی فرشید اسماعیلی برای استقلال فوتبال خوبی بازی می کند و چون طرفدار این تیم هستم به او رای می‌دهم.

  

او درباره بهترین بازی دوران فوتبال خود ابراز کرد: همه مسابقات برای من خوب است ولی دربی‌ای که پرسپولیس را با تک گل من یک بر صفر بردیم، بهترین بود.

  

مهاجم صبا درخصوص بدترین مسابقه دوران فوتبال عنوان کرد: بازی با راه‌آهن که در مس کرمان بودم چون چهار، پنج موقعیت از دست دادم که می‌خواستم خداحافظی کنم ولی بچه‌ها مخصوصا کیوان امرایی اجازه ندادند؛ فکر می‌کردم با از دست دادن این همه فرصت دنیا به اتمام رسیده است.

  

کاپیتان سابق استقلال گفت: وقتی در استقلال بودم و به نفت مسجد سلیمان گل زدم، به دلیل داشتن چهار پسرم، هر 4 انگشت دستم را بوسیدم.

  

عنایتی اضافه کرد: مدرک B مربیگری را زیر نظر استاد محصص کسب کردم و چیزهای زیادی یاد گرفتم که امیدوار هستم همین روند را ادامه دهم.

  

او درخصوص طلب ماچادو، بازیکن سابق صبا که در سانحه هوایی تیم چاپوکوئنزه از دنیا رفت، گفت: همان موقع که این بازیکن از دنیا رفت، صحبت‌اش بود که باشگاه صبا پول او را بدهد که مطمئنا این اتفاق می‌افتد.

  

مهاجم صبا درباره شرایطشان در لیگ برتر اظهار کرد: با برد خوب مقابل تراکتورسازی شرایط ما بهتر شد ولی هنوز جایگاه مطمئنی در جدول نداریم و باید تلاش کنیم؛ امیدوارم در چهار مسابقه پیش رو تیم صبا را در لیگ برتر نگه داریم و نتایج خوبی بگیریم.

 

 عنایتی یادآور شد: فکر می‌کنم وقتی در بازی با استقلال خداحافظی کنم دیگر نیاز نیست در سه هفته آینده به میدان بروم.؛یکی از دغدغه‌های من مخالفت آقای مرفاوی بود ولی سعی می‌کنم طی دو، سه روز آینده ایشان را راضی کنم؛ خودم 100 درصد تصمیم بر خداحافظی مقابل استقلال دارم.

  

او ادامه داد: تمام پنالتی‌ها در شرایط سخت را گل می‌کردم ولی در چند فصل اخیر از 9 پنالتی، 8 پنالتی را گل نزدم.

  

مهاجم صبا پیرامون گل نشدن پنالتی طارمی برابر الریان قطر گفت: به نظرم طارمی تمرکز نداشت و از طرف دیگر تا به حال ندیده بودم بازیکنی با بیرون پا، پنالتی چیپ بزند؛ پرسپولیس می‌توانست با اختلاف برنده باشد که مساوی کرد.

  

* صبای قم 3 تراکتورسازی

  نکات بازی

 پیروزی مرفاوی بر قلعه‌نویی پس از هفت سال

تراکتورسازی در چهار بازی یک گل زده است.

  

- کنفرانس مربیان

 امیر قلعه‌نویی: اگر گل دوم صبا خطا نبود، مربیگری را کنار می‌گذارم و شرف ندارم این کار را نکنم ولی اگر خطا بود، آقای اکبریان را بازنشسته کنند؛ صبا روز خوبی داشت و نمایش قابل قبولی داشت؛ بعد از گل دوم بازی احساسی شد.

صمد مرفاوی: از تماشاگران صبا تشکر می‌کنم و دست‌شان را می‌بوسم که یک دل و متحد پشت تیم بودند و از تیم حمایت کردند؛ تمام راه‌هایی که تراکتور می‌توانست به گل برسد و به ما ضربه بزند، بسته بودیم؛ بچه‌های ما تلاش کردند و می‌خواستند برنده شوند که از آنها تشکر می‌کنم.

  

- سیاه جامگان و استقلال خوزستان

 خطایی روی سیف‌اللهی اتفاق نیافتاد و این مهاجم سیاه جامگان شبیه‌سازی کرد.

علایی مقابل شوت بادامکی ایستادگی کرد و به درستی پنالتی- اخراج گرفته شد.

باید داور به اکبر میثاقیان تذکر می‌داد که از محوطه مربیان خارج شده است.

 

- پرسپولیس و پیکان

 شوت طارمی به دست صادقی برخورد می‌کند ولی این صحنه پنالتی نبود.

یزدانی به دلیل خطا روی طارمی باید اخطار می‌گرفت ولی شوت کردن توپ دیگر کارت زرد نداشت که تصمیم داور درست بود.

توپ به دست صادقی برخورد نکرد.

انصاری خطای پنالتی مرتکب نشد.

اخطار به طارمی به دلیل نشان دادن سکوت درست بود.

کارت قرمز به بارانی برای حرکت غیر ورزشی درست بود.

* فولاد خوزستان 1 سپاهان اصفهان 1

 

نکته بازی

 فولاد در 12 بازی یک برد داشته است.

 - کنفرانس مربیان

 نعیم سعداوی: گل زدیم ولی نتوانستیم آن را حفظ کنیم و حتی نزدیک بود گل دوم را بخوریم؛ روز بسیار خوب دروازه‌بان آنها بود.

زلاتکو کرانچار: در لحظه‌ای که نیمه اول تمام شد، سرنوشت مسابقه رقم خورده بود؛ فولاد تیم خوبی است و انتظار چنین مسابقه‌ای داشتم.

  

* کارشناسی داوری صبا و تراکتورسازی

 هادی محمدی خطایی روی امید جهانبخش نداشت.

حمیدرضا دیوسالار به دلیل خطا روی محمد ایران‌پوریان باید کارت قرمز می‌گرفت که داور اخطار داد.

مهدی‌زاده خطایی روی امرایی مرتکب نشد و تصمیم داور درست بود.

میثم مجیدی روی فرزاد حاتمی خطا کرد و باید یک پنالتی برای تراکتورسازی گرفته می‌شد.

کرار به دلیل خطا روی مهران امیری باید اخطار می‌گرفت که داور چنین تصمیمی نداشت.

کرار به دلیل ضربه به سید مهدی حسینی باید کارت زرد دریافت می‌کرد.

کارت زرد دوم به سعید آقایی به درستی داده شد و کمک داور تصمیم درستی داشت.

هادی محمدی به دلیل ضربه عمد به امید جهانبخش باید کارت قرمز مستقیم می‌گرفت.

یک کرنر باید به سود تراکتورسازی اعلام می‌شد که همین توپ منجر به گل دوم صبای قم شد.

امید جهانبخش خطایی روی محمدی انجام نداد.

پنالتی به سود صبای قم درست بود و محمدی به درستی کارت زرد گرفت.

تصمیم برای اخراج کرار درست بود.

  

* گسترش فولاد 1 استقلال تهران 1

 

نکات بازی

 توقف روند 100 درصد پیروزی استقلال در بازی‌های خارج از خانه نیم‌فصل دوم.

نقی‌زاده سومین بازیکن این فصل شد که در رفت و برگشت به استقلال گل زده است.

گلزنی استقلال در 20 بازی متوالی.

گسترش فولاد با 15 تساوی، از این حیث بیشترین تساوی را در لیگ برتر دارد.

سومین تساوی پیاپی گسترش فولاد.

 

- کنفرانس مربیان

 فراز کمالوند: شاید استقلال فقط یکی، دو بار موقعیت داشت ولی ما چهار، پنج فرصت جدی کسب کردیم؛ مستحق کسب سه امتیاز بودیم؛ باتیستا و ملکی عامل تساوی ما شدند وگرنه باید پیروز می‌شدیم.

علیرضا منصوریان: نوع فوتبال گسترش، شکلی بود که اجازه نداد ما مثل همیشه کار کنیم؛ در این مسیر داور جان تیم ما را گرفت.

 

حواشی بازی گسترش فولاد - استقلال

 * بخش آنالیز برنامه نود پیرامون روند گلزنی مهدی طارمی، ساسان انصاری و گادوین منشا و رقابت این سه مهاجم برای کسب کفش طلا گزارشی پخش کرد.

 

 - بخش لژیونرها

 در هفته بیست و نهم و سی‌اُم لیگ هلند، هیرنفین با رضا قوچان‌نژاد اسپارتا روتردام را شکست داد که گوچی سومین گل را زد و بعد هم یک پاس گل برابر ویتسه داد؛ علیرضا جهانبخش در روز باخت آلکمار برابر آژاکس، پاس تک گل تیم‌اش را داد و بعد از آن مقابل رودا گلزنی کرد؛ المپیاکوس با پاس گل کریم انصاری‌فرد به پیروزی رسید و بعد هم یک نیمه به میدان رفت؛ پانیونیوس در دو بازی اخیر مسعود شجاعی را دراختیار داشت؛ هفته ماقبل پایانی لیگ ستارگان قطر با از دست رفتن شانس قهرمانی به پایان رسید که مرتضی پورعلی‌گنجی در ترکیب این تیم بود؛ الاهلی با منتظری و حضور تعویضی مجتبی جباری به لخویا باخت؛ روستوف با آزمون مساوی کرد؛ عزت‌اللهی حضور تعویضی برای آنژی داشت؛ آرمینیا بیله‌فلد با دروازه‌بانی دنیل داوری به پیروزی رسید؛ وردربرمن با الکساندر نوری به ترتیب یک پیروزی و یک تساوی کسب کرد.

 

 * ذوب‌آهن 1 صنعت نفت 1

 نکات بازی

 ذوب‌آهن 8 بازی بدون برد است.

صنعت نفت 5 سال بدون پیروی مقابل ذوب‌آهن.

  

- کنفرانس مربیان

 سید مجتبی حسینی: موقعیت‌های خوبی داشتیم و به گل رسیدیم ولی بچه‌ها از فرصت‌ها استفاده نکردند و روی کرنر گل خوردیم.

خادمی: می‌دانستیم اگر بازیکنان با کیفیت ذوب را مهار کنیم به نتیجه می‌رسیم؛ برای تمام دقایق برنامه داشتیم و در نهایت روی کرنر گل زدیم.

 

* ماشین‌سازی صفر پدیده 2

 نکات بازی

 پدیده 4 کلین‌شیت در 5 مسابقه.

پنجمین برد پیاپی پدیده

 - کنفرانس مربیان

 فرهاد کاظمی: اقدامات لازم برای برد را انجام داده بودیم ولی روی حرکت ساده خط دفاعی گل خوردیم؛ بازیکنان ما هنوز نمی‌دانستند چطور باید به این روح و روان غلبه کنند؛ متاسفانه چیزی که به دنبال آن بودیم، نرسیدیم.

محمدرضا مهاجری: شرایط خوبی در سه روز گذشته مشهد نداشتیم و احساس کردیم روند فیزیکی روی بچه‌ها تاثیر بگذارد ولی آنها با تفکر بازی را کنترل کردند.

 

- گسترش فولاد و استقلال تهران

 زکی‌پور بیرون از محوطه روی اکرامی خطا کرد و پنالتی نبود که داور تصمیم درستی گرفت.

داور در ادامه بازی برای برخورد اکرامی و زکی‌پور تصمیم صحیحی داشت.

نقی‌زاده روی علی قربانی خطا کرد ولی پیش از آن تکل مهاجم استقلال خطا بود.

  

- ماشین‌سازی و پدیده

 خطای یونس شاکری روی مدافع ماشین‌سازی به درستی اعلام شد.

قبل از گل دوم پدیده، باید آفساید حسن جعفری گرفته می‌شد.

 

 * سایپا 1 نفت تهران صفر

 نکات بازی

 سایپا بعد از 5 هفته برنده شد.

نفت در چهار بازی اخیر بدون برد بوده است.

  

- کنفرانس مربیان

 حسین فرکی: سعی کردم با فشردگی و انسجام تیمی، تک گل را حفظ کنیم و برنده شویم که بعد از تعویض‌ها نیز می‌توانستیم به گل برسیم؛ این برد به سختی مقابل تیم خوب نفت به دست آمد.

علی دایی: اگر بازی مساوی می‌شد، عادلانه‌تر بود؛ اگر نگاه کنید، نه آنها و نه ما کار خاصی انجام ندادیم و متاسفانه این مسابقه را باختیم.

  

* گزارشی از بازی استقلال خوزستان مقابل لخویا قطر و پرسپولیس برابر الریان پخش شد.

  

حواشی بازی پرسپولیس - الریان

  * گل‌های مسابقات هفته سی‌اُم لیگ دسته اول در گزارشی پخش شد.

 * آیتمی از علل سقوط استقلال اهواز به لیگ دسته دوم پخش شد.

 

 * نتیجه نظرسنجی

 بیش از یک میلیون و 680 هزار نفر در نظرسنجی برنامه نود شرکت کردند که 51 درصد صادق محرمی، مدافع راست پرسپولیس را بهترین بازیکن زیر 23 سال فصل دانستند.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

برنامه نود سومین هفته سال 96 در ساعت 2:49 بامداد روز سه‌شنبه(بیست و دوم فروردین ماه) خاتمه یافت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------