شفر: به ۶۰ درصد خواسته‌هایم رسیدم/استقلال از نظر فوتبالی مریض است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سرمربی تیم فوتبال استقلال پس از توقف تیمش برابر فولاد در نخستین تجربه مربیگری او گفت: هنوز بازیکنانم به هماهنگی کامل نرسیده اند اما شرایط بهتر می‌شود.

به گزارش مهر، وینفرد شفر پس از تساوی بدون گل شامگاه امروز جمعه تیمش برابر فولاد به خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی گفت: به خبرنگاران عزیز باید به فارسی سلام کنم. پس می گویم: سلام.

 

وی پس از مطرح کردن این جمله در مورد بازی گفت: نیمه اول خیلی خوب بازی کردیم. یکی از مشکلات بزرگمان این است که برای خودمان ایجاد موقعیت گلزنی نمی کردیم. پاس نهایی را به خوبی نتوانستیم به مهاجمان بدهیم. 

 

سرمربی آلمانی استقلال افزود: از همان روز اول گفتم که کار بسیار دشواری داریم. الان به ۶۰ در صد خواسته هایمان رسیدیم. تعویض توپ در گوشه های زمین کار سختی بود. تیم دفاعی ای همچون فولاد را باید از طریق شوت و سانتر از جناحین با خطر جدی روبرو کنیم. خوشحالم که سه بازیکن ملی پوشم را داشتم. در این بازی دیدم که برخی ها با هم هماهنگ نیستند. هر چه از زمان بازی گذشت بازیکنانم استرس بیشتری پیدا می کردند.

 

شفر درباره بازی با فولاد خوزستان تصریح کرد: دفاع در این دیدار عالی بودند و خوشحالم که چنین تیم محکم و خوبی داشتم. البته انتظار داشتم بازیکنانم با استرس کمتری بازی کنید. روی مسائل تاکتیک مان باید بهتر کار کنیم. در تمرینات فهمیده بودم که باید خیلی کار کنیم. مطمئنم با بازیکنان این چنینی موفق ظاهر می شویم.

 

وی درباره استقبال هواداران از بازی امروز این تیم تصریح کرد: از آنها ممنونم که در روزهای بازی به ورزشگاه می آیند. مطمئنم اتفاقات خیلی خوبی در انتظار استقلال خواهد بود.

 

سرمربی استقلال تهران در ادامه تصریح کرد: باید بازیکنانم بدانند که همه چیز تغییر کرده است و آنها باید از لحاظ ذهنی خودشان را آماده کنند. ما در این دیدار، یک بار هم شوت از راه دور نداشتیم و باید روز به روز بهتر شویم. این بازی را آنالیز خواهیم کرد تا بتوانیم بهتر از اینها عمل کنیم.

 

شفر در پاسخ به این سوال که ترکیب فعلی استقلال تفاوت آنچنانی با زمان سرمربیگری منصوریان نداشته است اظهار داشت: من ویدئوی تمرینی بازیکنان را دیدم. باید بگویم امروز به خوبی توانستیم حریف را کنترل کنیم. فولاد خیلی بهتر از اینها بازی می کنیم اما دیدید که خوب بودیم و تنها در ضربات نهایی و ارسال توپ به مهاجمان، مشکل داشتیم.

 

وی افزود: می خواستم از مهاجم دیگری در ترکیب تیمم استفاده کنم اما بازیکن مد نظرم از ناحیه دست مصدوم بود و مجبور شدم از مهاجم دیگری استفاده کنم. در بازی بعدی خواهید دید که خط هافبک و مهاجمانمان مثل مدافعان تیممان عالی خواهند شد.

 

یکی از خبرنگاران درباره اینکه تکلیف دستیارانش چه زمانی مشخص می شود سوال پرسید که با واکنش مدیر رسانه ای استقلال تهران مواجه شد.

 

محمد زرندی در این ارتباط گفت: اگر می شود درباره بازی صحبت کنید. آقای شفر چندین بار درباره این موضوع صحبت کرده است. با این حال اگر می خواهد باز هم صحبت کند که آقای شفر در این باره سکوت کرد و خواست تا درباره بازی صحبت کنند.

 

سرمربی استقلال تهران درباره تاکتیک مد نظرش اظهار داشت: این جمله را بارها تکرار کرده ام که خیلی سخت باید کار کنیم و از هدفمان دور نشویم. می توانم دو مهاجم بلند قامت بگذارم و روی اتفاق به گل برسم اما آنچه در ذهنم است چیز دیگری است و نمی خواهم اینطور به موفقیت برسم. اگر بازی تیم ملی مقابل روسیه را می دیدید متوجه می شوید که می‌خواستیم  آنگونه بازی کنیم که نتیجه ای را کسب کنیم که نیازمندش بودیم اما دیدید که زمان لازم را نداشتم تا تغییرات اساسی ایجاد کنم. نیاز به زمان داریم و باید آن را برطرف کنیم.

 

شفر درباره دیدار با پرسپولیس گفت: خبرنگاران آلمانی با من تماس گرفتند که می خواهند دربی تهران را پوشش بدهند. چون همه می دانند یکی از بزرگترین دربی های جهان است. من به هواداران می گویم نگران نباشند. بازیکنانم می خواهند بهترین عملکرد را داشته باشند و روز به روز بهتر شوند. پشت سر بازیکنانم هستم و باید بگویم که بهترین ها در انتظار استقلال است.

 

شفر بار دیگر با انتقاد از عملکرد هافبک ها و مهاجمان خود اظهار داشت: نتوانستیم ایجاد موقعیت کنیم و این اصلا خوب نیست. ما نباید مقابل تیم های دفاعی، پاس کوتاهی داشتیم. استقلال از لحاظ فوتبالی مریض است. آمده ام که آن را حل کنم. وگرنه قرار نبود در ایران باشم.

 

سرمربی آلمانی استقلال تهران در ادامه صحبت هایش گفت: باید طوری تمرین کنیم که بازیکنان چشم بسته همدیگر را پیدا کنند. ما باید بهترین شرایط را پیدا کنیم. آنقدر تمرین خواهیم کرد تا به این موفقیت برسیم. آنها باید بدانند که توپ هایشان نباید پشت سر مهاجم باشد و آنها باید توپ را سالم به مهاجم برسانند.

 

شفر درباره عملکرد چند بازیکن فولاد وزستان افزود: ویدئوهایی که از فولاد دیدم فوق العاده بود. آنها امروز کاری نکردند. بازیکنی مثل ایمان مبعلی نتوانست کاری کند. این به معنی ضعیف بودنشان نیست بلکه استقلال توانست بازی را مدیریت کند. تنها مشکلمان این است که باید ایجاد موقعیت کنیم.

 

وی درباره اینکه استقلال تهران به کسب جام حذفی امیدوار است تصریح کرد: من بازی مهمی در جام حذفی با تیمم دارم و خوشحالم که می توانم قبل از دربی بزرگ ایران در این رقابت ها هم حضور داشته باشم. این استقلال می تواند روز به روز به شرایط ایده آل نزدیک شود. این جمله را بارها تکرار می کنم تا بدانید کار بزرگی باید در استقلال انجام دهیم.

 

وی در پایان درباره اینکه قصد بازگردادن بهنام برزای را به واسطه رابطه خوبی که این بازیکن با فرهاد مجیدی دارد تا مجیدی را نیز دستیار خود در استقلال کند سکوت کرد و گفت: لطفا درباره بازی امشب سوال بپرسید. اینهایی که اسم بردید در بازی امروز حضور نداشتند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------