خبر خوب برای فوتبال ایران AFC؛ تیم‌های عربستانی و اماراتی باید به ایران بیایند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سرانجام تلاش‌های فدراسیون فوتبال ایران ثمر داد و کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروز به میزبانی ایران از تیم‌های عربستانی و اماراتی رای داد.

به گزارش ایسنا، هزینه‌ کلانی که عربستان با پیشنهاد بازی در کشور ثالث، به فوتبال ایران تحمیل کرده بود، به اعتراض ایران و شکایت به دادگاه‌های مختلف منجر شد و کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروز تصمیم گرفت میزبانی کشورهای ایرانی و عربستانی در زمین خودی را به رای اعضا بگذارد.

 

موردی که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در جلسات خصوصی و فشرده با اعضا، درباره آن حرف زده و رایزنی کرده بود. پس از صحبت‌های نمایندگان فوتبال عربستان، امارات و قطر، نوبت به مهدی تاج رسید تا به عنوان یکی از اعضای کمیته مسابقات فیفا درباره ادعای واهی نماینده عربستانی درباره نبود امنیت در ایران صحبت کند. تاج در زمان ۱۲ دقیقه‌ای خود درباره امنیت کامل ایران حرف زد و اینکه امنیت بالای ایران موجب شد فیفا حتی با برگزاری بازیهای عراق در کشورمان هم موافقت کند که در مسابقات مقدماتی جام جهانی، استرالیا و ژاپن برای بازی با این تیم به تهران آمدند.

 

تاج از میزبانی بدون مشکل تیم‌های کره جنوبی و چین در ورزشگاه آزادی گفت و اینکه تصمیم نادرست بزگراری بازی با تیم‌های عربستانی، هزینه‌های نامعقولی به فوتبال ایران تحمیل کرده و موجب شده، اسپانسرها دلسرد شوند و بزرگترین سرمایه فوتبال ایران یعنی تماشاگران از بازی‌های خانگی تیم‌های ایرانی حذف شوند و همین دو مورد ضرری هنگفت را به فوتبال ایران و آسیا تحمیل کند و میانگین تماشاگران غرب آسیا را به ۴ هزار تماشاگر کاهش دهد در حالی که تیم‌های شرق آسیا با میانگین ۳۰ هزار تماشاگر بالاتر از غرب آسیا قرار گرفتند. تلاش رئیس فدراسیون فوتبال ایران در این سخنرانی این بود که ذهن نمایندگان کشورهای آسیایی را روی ضرری متمرکز کند که این اتفاق به مجموعه فوتبال آسیا تحمیل کرد و ممکن است با عادی شدن آن، در نقاط دیگر قاره هم اتفاق بیفتد.

 

بعد از صحبت‌های موثر تاج، نمایندگان ایران، امارات، قطر و عربستان از سالن بیرون رفتند تا اعضای پس از رایزنی ثانویه، رای بدهند. نتیجه رای‌گیری بسیار مثبت بود و اکثریت اعضا به برگزاری بازی‌های رفت و برگشت در شهرهای ایران و عربستان رای دادند. به این ترتیب تیم‌های ملی ایران و عربستان و همین طور تیم‌های باشگاهی این دو کشور بعد از دو سال، به کشورهای هم خواهند رفت و بازی در کشور ثالث از فصل جدید لیگ قهرمانان لغو خواهد شد. تیم‌های اماراتی هم که می‌خواستند قانون تیم‌های عربستانی شامل حال آنها شود هم مجبور هستند به ایران بیایند.

 

این پیروزی بزرگ، حاصل یک کار گروهی و جمعی بود. از نهادهای نظارتی گرفته تا وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال و خوشحالیم که تلاش گروهی مدیران ایرانی با یک نتیجه شیرین به پایان رسید. 

 

تصمیم کمیته مسابقات AFC باید به تصویب هیات رئیسه AFC برسد. البته به نظر نمی‌رسد کنفدراسیون فوتبال آسیا با مصوبه کمیته مسابقات و تصمیم کشورهای آسیایی مخالفت کند.

 

طبق تصمیم کمیته مسابقات، کنفدراسیون فوتبال آسیا به زودی نامه‌ای را برای کشورهای ایران، قطر، عربستان و امارات ارسال خواهد کرد و فدراسیونها موظف هستند تضمین دولتهای خود برای برقراری امنیت بازی کشورهای مهمان را جلب کنند که فدراسیون فوتبال ایران به دلیل وجود امنیت بالای ایران،‌هیچ مشکلی برای دادن تضمین امنیتی به AFC  ندارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------