شکست والیبال ایران برابر کانادا/ شگفتی‌سازی آلمان و چین با شکست مدعیان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدارش در هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ با نتیجه سه بر یک برابر کانادا شکست خورد تا با دو پیروزی به رده سیزدهم سقوط کند.

به گزارش ایسنا، در روز سوم و پایانی هفته دوم لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۸ و در گروه‌های چهارگانه هشت دیدار برگزار شد. در یکی از مهم‌ترین دیدارها و از گروه G از ساعت ۲۳:۴۰ تیم ملی والیبال ایران رو در روی شاگردان استفان آنتیگا در تیم ملی کانادا قرار گرفت که در پایان تیم مالی کانادا موفق شد با نتیجه سه بر یک برابر ایران به پیروزی برسد تا با کسب چهارمین بردش ۱۲ امتیازی شود و به رده ششم صعود کند. در سوی دیگر، شاگردان کولاکویچ با وجود ارائه نمایشی قابل قبول در دو ست پایانی حریف شاگردان آنتیگا نشدند و با قبول چهارمین شکست به رده سیزدهم سقوط کنند.

 

ست‌های بازی با امتیاز های ۲۳-۲۵، ۲۲-۲۵، ۲۵-۲۱ و ۲۱-۲۵ به سود کانادا پایان یافت.

 

در این دیدار برای تیم ملی والیبال ایران سعید معروف، محمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، امیر غفور، مجتبی میرزاجان‌پور و علی شفیعی وارد زمین شدند و در سوی مقابل ساندرز، برکل، مار، دروکو، اسکلاتر و ویگراس شش نفر ابتدایی سفیدپوشان کانادا بودند.

 

در ست نخست و از همان ابتدا دو تیم با توجه به شناختی که از همدیگر در طول بازی‌ها کسب کرده بودند، عملکرد پایاپایی ارائه کردند و پس از آن که علی شفیعی دو توپ را به صورت مستقیم راهی بیرون زمین کرد، دو تیم در امتیاز ۸ بر ۶ به سود کانادا وارد نخستین زمان استراحت فنی شدند. پس از این وقفه، باز هم این شاگردان آنتیگا بودند که به لطف دو پیروزی که در هفته دوم کسب کرده بودند، باروحیه‌تر ظاهر شدند و با کسب ۴ امتیاز متوالی بازی را ۱۳ بر ۹ به سود خود کردند تا کولاکویچ مجبور به درخواست زمان استراحت شود اما تا زمان استراحت فنی دوم نیز بازی با چهار امتیاز برتری به سود کانادا در جریان بود. با سرویس‌های هدفدار شفیعی و شناسایی مهاجمان و استفاده از توپ‌های برگشتی، ایران در امتیاز ۱۷ بر ۱۵ اختلاف را به دو امتیاز کاهش داد. در جایی که نیاز به تعویض در روند تیمی ایران مشهود بود، این اتفاق رخ نداد و با ضعف مهاجمان ایران در خط حمله بازی ۲۰ بر ۱۵ به سود کانادا شد تا کولاکویچ باز هم چاره کار را در درخواست زمان استراحت ببیند. جایگزینی سال افزون به جای معروف هم کارساز نبود و در اواخر ست کانادایی‌ها اختلاف را به پنج امتیاز افزایش دادند اما با اضافه شدن حضرت‌پور و دو دریافت زیبا و نیز سرویس‌های هدفدار سعید معروف ایران سه امتیاز متوالی کسب کرد تا حساب کار ۲۳ بر ۲۲ شود تا آنتیگا دو بار مجبور به درخواست زمان استراحت شود. در پایان بازیکنان ایران که دیر به خودشان آمدند، کاری از پیش نبردند و کانادا ست نخست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود خود تمام کرد تا حساب کار یک بر صفر شود.

 

در ست دوم این بار بازیکنان ایران از همان ابتدا عملکرد بهتری را در کارهای تیمی نشان دادند و در حالی که استفاده از دو لیبرو در ترکیب ایران جواب داده بود، ایران تا پیش از نخستین زمان استراحت فنی ۶ بر ۳ از کانادا پیش افتاد ولی سرویس‌های ریسکی بازیکنان کانادا ورق را برگرداند تا شاگردان آنتیگا زودتر از ایران به امتیاز ۸ برسند. در ادامه با وجود برتری امتیازی کانادا سرویس‌های دیدنی و ریسکی عبادی‌پور جواب داد و ایران در امتیاز ۱۲ بر ۱۱ اختلاف را به حداقل رساند. شاگردان کولاکویچ نه تنها نتوانستند اختلاف دو امتیاز را جبران کنند بلکه یک امتیاز دیگر را از دست دادند تا کولاکویچ مجبور به درخواست زمان استراحت شود. شاگردان آنتیگا که به دنبال کسب حداکثر امتیازات در هفته دوم بودند، به هیچ عنوان اجازه نزدیک شدن را به بازیکنان ایران ندادند و اختلافشان را در امتیاز ۲۱ به عدد چهار رساندند تا باز هم کولاکویچ مجبور به درخواست زمان استراحت شود. در امتیاز ۲۳ بر ۲۱ قائمی به جای میرزاجان‌پور وارد زمین شد تا در منطقه سرویس قرار بگیرد اما این تاکتیک هم جواب نداد و در پایان کانادا ست دوم را هم ۲۵ بر ۲۲ از آن خود کرد تا در مجموع ست شماری دو بر صفر از ایران پیش بیفتد و در آستانه پیروزی بر کل بازی قرار بگیرد.

 

در ست سوم بازیکنان ایران که چیزی برای از دست دادن نداشتند و باید برای کسب پیروزی دست به آب و آتش می‌زدند، نتوانستند حتی عملکرد دو ست نخست را تکرار کنند و در آغاز ست سوم ۶ بر ۲ از شاگردان آنتیگا عقب افتادند تا کولاکویچ با درخواست زمان استراحت جلوی امتیازگیری متوالی کانادایی‌ها را بگیرد اما این وقفه هم جواب نداد و باز هم کانادا بود که دو امتیاز دیگر گرفت تا دو تیم در امتیاز ۸ بر ۲ وارد نخستین زمان استراحت فنی شوند. در ادامه و با آمدن قائمی، شریفی و فائزی به زمین، ایران توانست در لحظاتی خوب کار کند ولی شاگردان بلندقامت آنتیگا اجازه نزدیک شدن را به ایران ندادند تا در امتیاز ۱۲ اختلاف را به شش امتیاز افزایش دهند. با رفتن قائمی به خط سرویس و استفاده از توپ‌های برگشتی ایران سه امتیاز متوالی کسب کرد و بازی ۱۳ بر ۱۰ شد تا بارقه‌های امید همچمان زده بماند. با سرویس‌های هدفدار شفیعی و دو دفاع دیدنی از فائزی و غفور ایران در امتیاز ۱۴ بازی را به تساوی کشاند اما این پایان کار نبود و شاگردان کولاکویچ که پس از چند تعویض، آنالیزهای کانادا را با مشکل مواجه کرده بودند دو امتیاز دیگر را کسب کردند تا پس از جبران شش امتیاز اختلاف در زمان استراحت فنی دوم ۱۶ بر ۱۴ از کانادا پیش بیفتند. بازیکنان ایران که با ورودشان روحیه مثبت را نیز به بدنه تیم ملی اضافه کردند، توانستند اختلاف را بیشتر هم بکنند و ۲۳ بر ۱۹ پیش بیفتند و در ادامه ایران با استفاده از اشتباهات حریف ست سوم را ۲۵ بر ۲۱ به سود خود تمام کرد تا در مجموع ست‌شماری بازی دو بر یک به سود کانادا شود.

 

در ست چهارم و در حالی که ایران به دنبال به تساوی کشاندن بازی بود و در سوی دیگر کانادا که در اندیشه پیروزی بر کل بازی بود، نمایش پایاپای ارائه کردند، باز هم این تیم تقریبا جوان شده ایران بود که با سرویس‌های شریفی و قائمی نبض بازی را در دست گرفت و با امتیازی که معروف با آبشاری دیدنی کسب کرد، با نتیجه هشت بر شش از حریف پیش افتاد و حتی پس از زمان استراحت فنی اول نیز اختلاف را به چهار امتیاز افزایش داد تا شاگردان کولاکویچ بیش از پیش به پیروزی در این ست نزدیک‌تر شوند. شاگردان آنتیگا که خطر را بیخ گوششان می‌دیدند، در امتیاز ۱۵ بازی را به تساوی کشاندند و حتی پیش از ایران به امتیاز ۱۶ رسیدند. در ادامه با وجود این که کانادا اختلاف را به دو امتیاز افزایش داد، بازیکنان ایران در توپ‌های برگشتی بهتر کار کردند و باز هم در امتیاز ۱۷ بازی را مساوی کردند و با تک‌دفاع دیدنی از غفور ایران ۲۰ بر ۱۹ پیش افتاد. در این لحظات حساس شاگردان آنتیگا دو امتیاز گرفتند تا کولاکویچ درخواست زمان استراحت کند اما پس از این وقفه باز هم کانادا دو امتیاز از دفاع روی تور گرفت تا حساب کار ۲۳ بر ۲۰ به سود سفیدپوشان کانادا شود و در پایان این کانادا بود که با برتری ۲۵ بر ۲۱ در ست چهارم در مجموع با نتیجه سه بر یک برنده بازی شد.

 

در آغاز دیدار های روز سوم و در نخستین دیدار و از ساعت ۱۷:۳۵ دو تیم آسیایی ژاپن و کره جنوبی به مصاف هم رفتند که در پایان این ماراتن زیبا این ژاپن بود که موفق شد با نتیجه سه بر دو به پیروزی برسد و با کسب سومین پیروزی ۹ امتیازی شود و جایگاهش در رده نهم را تثبیت کند. در سوی مقابل کره‌ای‌ها که فرصت آن را داشتند تا نخستین بردشان در لیگ ملت‌ها را کسب کنند نتوانستد از این فرصت استفاده کنند و در نهایت موفق به کسب تنها یک امتیاز از این دیدار شدند و با شش شکست در قعر جدول باقی ماندند. ست‌های این بازی با امتیاز های ۲۹-۲۷، ۱۹-۲۵، ۲۵-۱۶، ۲۶-۲۸ و ۱۲-۱۵ به سود ژاپن پایان یافت.

 

از ساعت ۱۸:۳۰ دو دیدار به صورت همزمان برگزار شد که در مهم‌ترین بازی تیم صدرنشین لهستان میزبان تیم انتهای جدولی آلمان بود که در پایان این بازی یک شگفتی بزرگ خلق شد و ژرمن‌ها موفق شدند دست به کار بزرگی بزنند و با پیروزی سه بر یک  نخستین شکست لهستان را رقم زدند. آنها موفق شدند با کسب دومین بردشان شش امتیازی شوند و به رده دوازدهم صعود کنند. در سوی مقابل لهستانی‌ها پس از قبول نخستین شکستشان با پنج برد و به لطف باخت آمریکا در دیدار برابر برزیل باز هم با ۱۵ امتیاز و به دلیل معدل بهتر در صدر جدول باقی ماندند. ست‌های بازی با امتیاز های ۱۸-۲۵، ۲۱-۲۵، ۲۵-۲۱ و ۲۵-۲۷ به سود آلمان پایان یافت.

 

 در دیگر دیدار همزمان دو تیم صربستان و استرالیا به مصاف هم رفتند و در حالی که بر روی کاغذ صرب‌ها از شانس بیشتری برای پیروزی برخوردار بودند، برابر استرالیا غافلگیر شدند و با این که در نهایت توانستند سه بر دو به پیروزی برسند اما یک امتیاز را از دست دادند تا با چهار پیروزی و ۹ امتیاز به رده هفتم صعود کنند. از سوی دیگر شاگردان باانگیزه لبدوف در استرالیا با وجود عملکرد قابل قبول مغلوب تجربه حریف شدند و ست‌های بازی را با امتیازهای ۲۵-۲۳، ۲۵-۱۹، ۲۰-۲۵، ۲۵-۲۷ و ۱۵-۹ به حریف واگذار کردند تا به یک برد و چهار امتیاز در رده چهاردهم برسند.

 

از ساعت ۲۰:۱۰ و در مهم‌ترین و زیباترین دیدار هفته دوم تیم‌های باسابقه و پرافتخار آمریکا و برزیل که در رده‌های دوم و سوم جدول رده‌بندی قرار داشتند، به مصاف هم رفتند که در پایان این دیدار طولانی این زردپوشان برزیل بودند که توانستند با نتیجه سه بر دو به پیروزی برسند و با کسب پنجمین بردشان ۱۵ امتیازی شوند. آنها ضمن صعود به رتبه دوم با لهستان صدرنشین هم‌امتیاز شدند. شاگردان جان اسپرا نیز نخستین شکستشان را متحمل شدند تا با پنج پیروزی و ۱۳ امتیاز به رده سوم سقوط کنند. ست‌های بازی با امتیاز های ۲۱-۲۵، ۲۰-۲۵، ۲۵-۱۹، ۲۵-۲۰ و ۲۰-۱۸ به سود برزیل پایان یافت.

 

دو دیدار به صورت همزمان از ساعت ۲۱:۳۰ انجام شد و در نخستین بازی تیم‌های فرانسه مدعی عنوان قهرمانی و تیم چین به مصاف هم رفتند. در حالی که هیچ کس شانسی برای چشم‌بادامی‌ها در این بازی قائل نبود، این چینی‌ها بودند که دست به خلق شگفتی زدند و پس از آن که فرانسوی‌ها کار را به ست پنجم کشاندند، در ست پایانی این چین بود که موفق‌تر عمل کرد و با نتیجه سه بر دو برابر قهرمان دوره گذشته لیگ جهانی به پیروزی رسید تا با دو پیروزی  و شش امتیاز به رده دهم صعود کند و در سوی مقابل فرانسه هم با چهار برد و ۱۳ امتیاز به رده پنجم سقوط کرد.

 

در دیگر دیدار همزمان تیم روسیه موفق شد با نتیجه سه بر صفر برابر تیم بحران‌زده بلغارستان به پیروزی برسد تا با کسب چهارمین بردش ۱۳ امتیازی شود و ضمن کاهش اختلاف با رقبای بالای جدول، به رده چهارم صعود کند. بلغارها که ست‌های بازی را با امتیاز های ۲۵-۱۷، ۲۵-۱۵ و ۲۵-۲۱ به روسیه واگذار کردند، با دو برد و شش امتیاز به رده یازدهم سقوط کردند.

 

در آخرین دیدار هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ و از ساعت ۲:۴۰ تیم ملی آرژانتین میزبان ایتالیا خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------