لیگ ملت‌های والیبال: پیروزی تیم ملی والیبال ایران مقابل کره جنوبی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دو تیم ایران و کره جنوبی امروز در نخستین دیدار خود در هفته پایانی رقابت‌های لیگ ‌ملت‌های والیبال در سالن آزادی تهران مقابل یکدیگر صف آرایی کردند.

به گزارش مهر، تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در هفته پایانی رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال امروز در حالی به مصاف تیم کره جنوبی رفت که این بازی جنبه تشریفاتی داشت چرا که با توجه به امتیازات ایران در جدول رده بندی، شانسی برای صعود به مرحله نهایی مسابقات وجود ندارد. سعید معروف، میلاد عبادی پور، سامان فائزی، صابر کاظمی، علی شفیعی و مرتضی شریفی ترکیب ابتدایی ایگور کولاکوویچ در زمین مسابقه بودند.

 

*ست نخست: ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران

 

در ست نخست بازی کره امتیاز اول را کسب کرد. کره ای ها در ابتدای بازی اختلاف امتیاز را ایجاد و ۵ بر ۳ از ملی پوشان کشورمان پیش افتادند در ادامه ایران کار را در امتیاز ۵ برابر کرد و موفق شد ۶ بر ۵ نیز از حریف کرهه ای پیش افتد اما بار دیگر بازی در امتیاز ۶ تساوی شد. کره ای‌ها موفق شدند در تایم نخست استراحت فنی ۸ بر ۷ پیروز نزد مربی خود بروند.  پس از تایم استراحت فنی کره تا امتیاز ۱۲ بر ۸ تیم برتر بود اما در ادامه ملی پوشان ایران اختلاف امتیاز را کاهش و بازی را در امتیاز ۱۲ برابر کردند. بار دیگر تیم ملی کره اختلاف امتیاز را ایجاد و ۱۶ بر ۱۳ دومین تایم استراحت فنی را نیز پیروز نزد مربی خود رفت. تیم ملی کره برتری خود را حفظ  و ۲۰ بر ۱۸ از ایران همچنان پیش بود و ملی پوشان ایران توانستند در امتیاز ۲۱ کار را به تساوی برسانند. در ادامه نیز بازی برابر پیش رفت و در نهایت تیم ایران ۲۷ بر ۲۵ پیروز شد.

 

* ست دوم: ۲۵ بر ۲۳ به سود کره

 

در شروع ست دوم ایران نخستین امتیاز را کسب کرد. در ادامه کره ای ها مانند ست نخست اختلاف امتیاز خوبی را ایجاد و ۱۰ بر ۵ از ملی پوشان کشورمان پیش افتادند. برتری کره ای ها تا امتیاز ۱۲ بر ۹ نیز حفظ شد و تیم ملی ایران توانست اختلاف امتیاز را به یک امتیاز کاهش دهد. اما تیم ملی کره دومین تایم استراحت فنی را نیز ۱۶ بر ۱۳ پیروز نزد مربی خود رفت. پس از تایم استراحت فنی ملی‌پوشان با کسب سه امتیاز متوالی کار را به تساوی ۱۶ کشاند تا کیم سرمربی کره را مجبور به گرفتن تایم استراحت فنی کند. در ادمه نیز بازی نسبتا برابری را از هر دو تیم شاهد بودیم اما کره بار دیگر توانست در انتهای این ست بر بازی چیره شود تا با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ پیروز شود.

 

* ست سوم: ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران

 

در ست سوم ایران اجازه اختلاف امتیاز را نداد در این ست بود که ۸ بر ۵ از حریف خود پیش افتاد تا نخستین تایم استراحت فنی را پیروز نزد کولاکوویچ برود. اما شاگردان کیم حساب کار را در امتیاز ۱۲ برابر کردند و با یک امتیاز دیگر پیش افتادند تا کولاکوویچ تقاضای قوت استراحت کند. سپس باز در امتیاز ۱۴ مساوی شد و تیم ملی کره با برتری ۱۶ بر ۱۵ در دومین تایم استراحت فنی نزذ مربیان خود رفت. بازی پر افت و خیز ایران و کره در نهایت در ست سوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران به اتمام رسید.

 

* ست چهارم: ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران

 

بازی در ست چهارم برابر آغاز شد و دو تیم در امتیاز ۳ برابربودند اما شاگردان ایگور موفق شدند اختلاف امتیاز را ایجادو نخستین تایم استراحت فنیرا ۸ بر ۴ پیروز شوند. برتری ایران تا امتیاز ۱۲ بر ۹ نیز ادامه داشت و ملی پوشان ایران موفق شدند دومین تایم استراحت فنی را نیز ۱۶ بر ۱۲ نزد ایگور کولاکوویچ بروند. در ادامه ایران همچنان تیم برتر زمین بود و ۱۹ بر ۱۶ از شاگردان کیم پیش بود. در نهایت ملی پوشان ایران ۲۵ بر ۲۳ پیروز ست و بازی شدند.

 

نتایج دیدارهای نخست هفته پایانی رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال:

 

* کانادا صفر- صربستان ۳

 

* آرژانتین صفر- لهستان ۳

 

* بلغارستان ۲ – آلمان ۳

 

* ایران – کره جنوبی

 

* استرالیا صفر – برزیل ۳

 

* چین ۳ – ژاپن یک

 

* ایتالیا – روسیه

 

* فرانسه - آمریکا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------