4 امتیازی‌های حذف شده؛شایسته‌های بدشانس



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

تیم‌های ایران و سنگال در عین شایستگی از جام جهانی کنار رفتند.

به گزارش خبرآنلاین؛ کمتر پیش می آید که تیمی با 4 امتیاز طعم تلخ حذف از جام جهانی را بچشد. معمولا صعود از گروه در این رقابت ها به عنوان تیم دوم، با 4 امتیاز رقم می خورد اما جام جهانی 2018 ثابت کرد که گاهی تیم ها با 4 امتیاز هم حذف می شوند.

 

ایران در گروه B جام جهانی اولین قربانی 4 امتیازی جام بود. تیم شایسته و جنگنده کارلوس کی روش مراکش را شکست داد و از پرتغال امتیاز گرفت اما در کمال ناباوری در نهایت پایین تر از دو تیم پنج امتیازی گروه یعنی اسپانیا و پرتغال قرار گرفت و در نهایت نتوانست برای اولین بار در تاریخش پا به مرحله حذفی جام بگذارد.

 

دیگر قربانی شایسته جام بیست و یکم از قاره آفریقا می آید. سنگال که با ارائه فوتبالی هجومی و شجاعانه ابتدا لهستان را شکست داد و سپس در لحظات آخر برد مقابل ژاپن را با تساوی عوض کرد و با 4 امتیاز پا به روز آخر گذاشت. سنگالی های سیاه پوست روز گذشته 1-0 به کلمبیا باختند تا کارشان برای صعود از گروه به آیتم هایی غیر از امتیاز بکشد. ژاپن هم پا به پای نماینده قدرتمند آفریقا 4 امتیاز گرفته بود. با تساوی امتیازات، تفاضل، گل های زده و حتی بازی رو در رو، کار به شمارش تعداد کارت های زرد کشید تا سامورایی ها به دلیل کارت زرد کمتر در نهایت موفق به صعود به دور بعد شود و سنگالی ها به خانه باز گردند.

 

با این حال علاوه بر ژاپن که با 4 امتیاز صعود کرد، آرژانتین هم دیگر صعود کننده 4 امتیازی جام جهانی بود که با راهیابی خود به مرحله بعد داغ سختی بر دل ایرانی ها گذاشت به این علت که آرژانتین در حالیکه دقیقا اندازه ایران امتیاز کسب کرده بود، حتی تفاضل گل منفی هم داشت در حالی که تفاضل ایران 0 بود اما یاران لیونل مسی به لطف حضور یک تیم 9 امتیازی در گروه(کرواسی) توانستند پس از این تیم راهی مرحله بعد جام شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------