پیروزی تیم ملی والیبال ایران برابر بلغارستان/ آماده جدال با کوبا



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی مرحله گروهیِ رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان برابر تیم ملی بلغارستان به پیروزی رسید.

به گزارش مهر، نوزدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان به میزبانی دو کشور بلغارستان و ایتالیا آغاز در حال پیگیری است. تیم ملی ایران در دومین بازی مرحله گروهی به مصاف تیم بلغارستان رفت و با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد، پیروزی در شبی که بر روی تمام صندلی های سالن، کاغذهایی با طرح پرچم بلغارستان قرار داشت که پشت آن، تصویری از بازیکنان این تیم بود که همگی با نشان دادن عدد ۳، پیروز ی ۳ بر صفر را برای تیمشان پیش بینی می کردند اما ملی پوشان ایران با قلدری پیروز شدند.

 

سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی پور، جواد معنوی نژاد، علی شفیعی و سید محمد موسوی شروع کنندگان بازی برای ایران  با هدایت ایگور کولاکوویچ بودند و در طرف مقابل یوچیکوف، اسکریموف، سگانوف، براتوئف، یوسیفوف و نیکولوف با هدایت کنسانتینف شروع کنندگان بلغارستان بودند.

 

تیم ملی ایران در ست نخست شروع خوبی داشت و موفق شداز همان ابتدای بازی اختلاف امتیاز مناسبی ایجاد و در نهایت پیروز ست نخست شود.  در ست دوم شرایط کمی متفاوت بود و بلغارستان شروع خوبی نسبت به ست اول داشت و در امتیاز گیری  پایاپای با ایران پیش می‌رفت اما رفته رفته شاگردان ایگور کنترل بازی را در دست گرفتند و موفق شدند اختلاف امتیاز را ایجاد و پیروز این ست شوند. در ست سوم ملی پوشان ایران موفق شدند  ابتدا برتری خود را حفظ کنند اما در دقایقی از بازی شاگردان کنسانتینف در امتیاز گیری پیش افتادند که  یاران ایگور بازی را به تساوی کشاندند ولی خیلی طول نکشید و بلغارستان کنترل بازی را دست گرفت و  در لحظات پایانی و نفس گیر ست سوم بلغارها با درخشش اسکریموف موفق شدند تیم برتر شوند تا کار به ست چهارم کشیده شود. در این ست ملی پوشان ایران با ارائه یک بازی دیدنی اجازه ندادند تا کار به ست پنجم کشیده شود و در بهت و حسرت تماشگران بلغاری برنده ست و بازی شدند. کسب رتبه نایب قهرمانی در رقابت‌های ۱۹۷۰ به میزبانی آلمان بهترین نتیجه بلغارها بوده است و در دوره گذشته مسابقات عنوانی بهتر از سیزدهمی کسب نکردند.

 

*نتایج ست شماری:

ست نخست: ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران

ست دوم: ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران

ست سوم: ۲۵ بر ۲۲ به سود بلغارستان

ست چهارم: ۲۵ بر ۱۹ به سود ایران

 

 شاگردان ایگور کولاکوویچ در گروه D رقابت‌ها با تیم‌های پورتوریکو، بلغارستان، کوبا، لهستان و فنلاند همگروه هستند. ایران، لهستان و بلغارستان در نخستین دیدارهای خود حریفان را مغلوب کردند و ایران صدرنشین گروه شد. امشب نیز ملی پوشان ایران با برتری مقابل بلغارستان به دومین پیروزی خود دست یافتند و در دیگر بازی امروز لهستان با نتیجه ۳ بر صفر  پورتوریکو را مغلوب کرد. در آخرین بازی گروه D دو تیم کوبا و فنلاند مقابل هم قرار خواهند گرفت و برای کسب نخستین پیروزی تلاش می کنند.

 

تیم ملی فردا استراحت دارد و روز شنبه در سومین گام مسابقات مقابل کوبا صف آرایی می‌کند.

 

رقابت‌های قهرمانی جهان والیبال هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود و تیم ملی ایران که در سال‌های ۱۹۷۰، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ حضور داشته است موفق شد در دوره گذشته عنوان ششمی را کسب کند که بهترین مقام کسب شده در ادوار رقابت‌های قهرمانی جهان برای والیبال ایران بوده است.

 

* برنامه دیدارهای ایران در مرحله گروهی:

ایران – کوبا، شنبه، ساعت ۱۸:۳۰

ایران – لهستان، دوشنبه، ساعت ۲۲:۰۰

ایران – فنلاند، سه شنبه، ساعت ۱۸:۳۰

 

۲۴ تیم حاضر، در چهار گروه ۶ تیمی حضور دارند و در پایان مرحله نخست، ۱۴ تیم برتر از ۳۰ شهریور رقابت خود را در مرحله دوم آغاز خواهند کرد و در نهایت قهرمان نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان هشتم مهر ماه مشخص می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------