فتح الله زاده و ابهام لیست قراردادها/رفقای قلعه نویی مرا زندان نمی اندازند/اقتصاددانم نه ریاضیدان



اخبار,اخبارورزشی, باشگاه استقلال

 

اخبار ورزشی -فتح الله زاده و ابهام لیست قراردادها/رفقای قلعه نویی مرا زندان نمی اندازند/اقتصاددانم نه ریاضیدان

 علی فتح الله زاده به ابهام ها درباره لیست استقلال پاسخ می دهد.

 علی فتح الله زاده می گوید استقلالش را برای رقابت در لیگ قهرمانان آسیا بسته است. می گوید دکتری اقتصاد دارد و ریاضی اش خیلی خوب نیست. می گوید شاید باید ریز ابهام های مالی درباره قراردادها را حسابرس باشگاه توضیح دهد و اگر حرف های او متناقض می شود به این دلیل است که در علم اقتصاد کلان خیلی جمع و تفریق و ریاضی اعداد حقیقی نقشی ندارند. او البته می گوید مدیری که بعد از شکست تیمش ساعتی از سوی هواداران تشویق می شود .

حاج آقا لیست قراردادهای تان حسابی خبرساز شد؟
چرا خبرساز. من که خیلی شفاف این لیست را اعلام کردم و زیرش هم نمی زنم. خدا را شکر همه دیدند با همان 24 میلیاردی ه از ابتدا گفته بودم ، بهترین تیم ممکن را با کلی ستاره جمع کردم. البته برای آنهایی که مدام دوست دارند بگویند فتح الله زاده را از در می اندازندش بیرون هم به زور از پنجره وارد می شود ، این لیست می شود بهانه ای برای انتقاد. این حق یکی مثل من که صادقانه زحمت کشیدم نیست.

این را که دیگر مطبوعات ننوشتند ، دوستان فوتبالی تان گفتند.
آنها گفتند ، شما هم هی تکرار می کنید. خوب است ما هم از این حرف ها درباره مطبوعاتی ها بزنیم؟ خدا را شکر فیلم همه صحنه هایی که مردم چطور داشتند علی فتح الله زاده را بعد از شکست به تراکتور تشویق می کردند ، دیده اید.  این رسمش نیست که وقتی یکی زیر فشار است این قدر از او انتقاد شود.

البته شما فقط انتقاد ها را می بینید.
آره وقتی از من مطلب مثبت می نویسید چشم هایم سیاهی می رود و نمی توانم بخوانم.(می خندد)

تقصیر ما چیست که مصاحبه های تان همیشه ابهام ساز است. مخصوصا وقتی بحث اعداد وسط می آید!
 مثلا کدام ابهام؟

همین بحث بدهی های باشگاه که الان 40 میلیارد تومان تخمین زده شده است.
خب ا بخش عمده اش بدهی های انباشته هستند دیگر! بدهی انباشته هم یعنی از سال های قبل. تازه من که گفتم ، یک سال قبل گفتم ، به ایسنا هم مصاحبه کردم و گفتم 23 میلیارد بدهی انباشته در باشگاه داریم.

ولی به همین ایسنا یک سال پیش از آن و وقتی به استقلال برگشتید گفته بودید که مدیر قبلی 3 میلیارد و 400 میلیون بدهی به جا گذاشته است. آن موقع گفتید جمع بدهی های تیم با بدهی های انباشته از مدیران قبلی و خودتان می شود 7 میلیارد تومان.
خب اشتباه کرده بودم و بعدا اصلاحش کردم.

ولی خیلی بین این اعداد فاصله است. ماشالله شما که دکترای اقتصاد دارید . شما دیگر چرا؟
من دکترای اقتصاد دارم نه دکترای ریاضی. حرف شما درست است. من گفته بودم واعظ بیش از 3 میلیارد بدهی دارد اما مشکل این بود وقتی به باشگاه آمدم که هیچ سند و دفتر مالی خاصی پیش رویم نبود. من دفاتر جاری را دیدم و این عدد را اعلام کردم . همین حالا هم اگر واعظ اسناد مالی آن دوره را دارد ، بیاورد و منتشر کند. ما هم می پذیریم.

بعد چطور به این نتیجه رسیدید که بدهی ها بیشتر است؟
بعدا بررسی کردیم و طلبکارها که آمدند دیدیم این بدهی 7 میلیارد تومان است.

اما همان موقع هم چیزی درباره 23 میلیارد بدهی های انباشته نگفتید ، شما کل بدهی ها را 7 میلیارد اعلام کرده بودید ، درحالی که کل دوران مدیریت واعظ 2 سال بوده و اگر 7 میلیارد را از رقمی که می گویید کم کنیم باز هم 16 میلیارد می شود.
من عدد تخمینی گفته بودم. اصلا کاری با واعظ ندارم. این بدهی های اناشته برای دیون قبلی است. خود من هم بدهی داشتم ، بقیه مدیران هم داشتند از اولیایی تا قریب و همه کسانی که از دهه 70 به استقلال آمدند. من این را کتمان نمی کنم . بعد از بازی با الریان من حاضرم بنشینم تمام اسناد مالی را جلوی شما بگارم تا خیلی شفاف خودتان بررسی کنید. مسئول مالی تیم را هم صدا می کنیم که عدد و رقم ریاضی را بهتر بلد است. ما چیزی برای پنهان کردن نداریم.

پس آین بحث را بعد از بازی باالریان بررسی می کنیم .اما چند سئوال هم درباره قراردادهای فعلی داریم. مثلا درباره رقم قرارداد و دریافتی پژمان منتظری که سال قبل به باشگاه بدهکار بوده است. راستی چرا رقم قرارداد خارجی ها را اعلام نکردید؟
درباره خارجی ها بگویم که من لیست شان را به وزارت دادم. این را که چرا اعلام نکردند از دوستان در وزارت پیگیری کنید.با ساموئل 550 هزار دلار بستیم ، کبه 110 هزار تا ، کاروالیو 120 هزار تاو ن لاوره را هم الان یادم نیست. اما درباره پژمان ؛او این رقم را برای مالیاتش از باشگاه طلب داشت. ما طبق تعهدمان این پول را دادیم. قراردادش هم بر اساس یک نیم فصل با ما تنظیم شده بود. باز هم ابهامی هست؟

یعنی مالیات های بازیکنان را باشگاه می پردازد؟
برای یکسری از بازیکنان ما این تعهد را کرده بودیم. این رقم مالیات شان را باید به رقم قراردادها اضافه کرد. چرا از نکات مثبت قراردادهای مان نمی گویید. مثلا اینکه کادر ما از پرسپولیس هم ارزان تر بوده است. اینکه ما تیمی بستیم که سوم آسیا شده است.

سوم آسیا؟ مگر تیم سوم آسیا هم داریم؟
حق با شماست اما یکی از 4 تیم برتر آسیا که شدیم؟ بالاخره ما با هزینه های ناقابل شدیم تیم سوم آُسیا. با 4 میلیارد هزینه بیشتر از پرسپولیس. تازه لیست پرسپولیس کلی نکته مبهم هم دارد که هنوز نه علی پروین قبولش کرده است ، نه دایی و نه رویانیان. برای مثال همین ارقامی که می گویند یعنی چند میلیارد فقط برای رضایتنامه خلعتبری پرداخت شده است.

یعنی شما استقلال را برای قهرمانی در آسیا بستید؟
برای قهرمانی که نه. برای موفقیت در آسیا. البته ما امسال در نتیجه گیری کلی موفق نبودیم و من مسئولیتش را بر عهده گرفتم ولی یکی از 4 تیم برتر آسیا شدیم. تیم بسته شده برای قهرمانی در آسیا مثلا الریان قطر است که می رود نیلمار را می خرد 44 میلیارد تومان.

شما هم آندو و نکونام را داشتید و کلی ستاره دیگر.
این ها 2 میلیارد از ما گرفته بودند.

ولی خود شما می گفتید پیشنهاد های آنچنانی داشتند؟
بله داشتند. برای آندو پیشنهاد بیش از 7 میلیاردی بود و برای جوا نکونام هم پیشنهاد 15 میلیارد تومانی. البته من نمی دانم چرا جواد و مدیر برنامه هایش این پیشنهاد را رسانه ای نکردن اما این دعوتنامه ها در باشگاه وجود دارد. آنها به خاطر استقلال در کنار ما ماندند.

پس شما هم تیمی داشتید که مجموع قیمت واقعی قراردادهایش کم از الریان یا رقیبان نداشته است و شما هم برای قهرمانی بسته شده بودید؟
ما که از این پول ها ندادیم. ما تخفیف گرفتیم.

یعنی چون تخفیف گرفتید ، این بازیکنان کمتر بازی کردند؟
نه اما به هر حال ما تمام تلاش مان را کردیم. فوتبال است دیگر ، گاهی هم شکست می خوری . ما همین که در جمع 4 تیم برتر بودیم به نظرم خوب بودیم. من در 3 سال یک قهرمانی لیگ ، یک حذفی ، یک حضور در جمع چهار تیم آسیا دارم و یکبار هم پنجم شدم آن هم در شرایطی که تا لحظات پایانی در کورس قهرمانی بودیم. ما تراکتورسازی را می بردیم که دوم می شدیم. همین تراکتورسازی مصاحبه مدیرش آقای نظمی است که گفته تا 25 دی ماه 92 بیش از 21 میلیارد هزینه کرده بودند. ما 24 میلیارد هزینه کردیم پس همه در یک طرازیم. تازه بهترین مربی تاریخ لیگ برتر را داشتیم . ببینید او قراردادش چقدر از مربی تیم رقیب کمتر است؟

البته اگر مالیات شان را حساب کنید که رقم شان خیلی هم تفاوتی ندارد. 20 درصد مالیات...
نه باز هم چیزی نمی شود. حالا 100 میلیون هم مالیاتش باشد مگر می شود چقدر؟

بیش از 260 میلیون مالیات آقای قلعه نویی است ، دایی هم باید 350 میلیون مالیات بدهد!
نه این ارقام نیست. در نهایت هم باز مربی ما کمتر گرفته است.

یکی دیگر از ایرادها که مطرح شده بحث سال قرارداد بازیکنان است. الان تقریبا برای سال بعد فقط آقا مدد جباری با استقلال قرارداد دارد.
این که دیگر فریاد ما هم هست. این را دوستان درهیات رئیسه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید جواب بدهند. ما 4 سال خودمان را کشتیم که قراردادها باید 3 ساله باشند. وقتی می آیند یک شبه قانون را ملغی می کنند این اتفاقات هم می افتد. این درد را سال قبل و سال قبل ترش هم داشتیم. بازیکن بیشتر از یکسال قرارداد نمی بندد . من مدیر چه کار باید بکنم؟ این نقص قانون است.

نقص هست اما این هم خیلی بد است که استقلال هیچ بازیکنی در تیم های رده سنی ندارد. یعنی شما هیچ توجهی به بازیکن سازی نداشتید. شمایی که در دهه 80 کلی بازیکن برای تیم تان ساختید.
چرا بازیکن که ساختیم ما من مدیر چه کار می توانم بکنم وقتی مربی آنها را نمی خواهد. این یعقوب کریمی برای چه تیمی بود؟ ایمان صادقی ، فردین عابدینی ، بازیکنی که به فجرسپاسی دادیم یا خیلی های دیگر برای چه تیم هایی بودند؟ من مدیر وقتی مربی روی بازیکن جوان نظر ندارد چه می توانم بکنم.

 

البته حق با شماست باید این ها را قرض بدهم اما یک اتفاقی می افتد که ناچارم. می افتم به روزمرگی دنبال جمع آوری پول آن وقت با پایین ترین پیشنهاد این سرمایه ها را می فروشم تا بدهی ها را بدهم. وقتی وزارت ورزش در دو سال 50 درصدی که تعهد کرده را نمی دهد و ما در این دو سال نزدیک 17 میلیارد از این بابت زیر دین و بدهی می رویم چه انتظاری از من مدیر دارید؟

و بعد برای برگرداندن همین بازیکنان در 10 سال گذشته بیش از 10 میلیارد پول دادید . برای بازیکنانی مثل جباری ، حیدر ی ، صادقی ، تیموریان و دیگران...
حق با شماست .من اگر سال بعد در استقلال می ماندم ، بیش از 50 درصد تیم را جوان می کردم. همین الان دو بازیکن جوان در تیمم دارند که ستاره های آینده لیگ هستند. این بار می خواستم به این جوان ها اعتماد شود.

یعنی هنوز برنامه تان برای ماندن است؟
در شرایط فعلی که نه آنها ما را می خواهند نه شما می گذارید و هی می نویسید او از در می رود تا از پنجره بیاید. من یکسری شرایطی دارم. اگر خواستند می مانم ، اگر نه هم که نه!  فعلا بگذارید بازی با الریان تمام شود.

از دعوا با کروش و تیم ملی هم بپرسیم؟
من نه از او شکایتی دارم و نه شکایتی می کنم . برایش هم آرزوی موفقیت می کنم چون تیم ملی بازی های جام جهانی را در پیش دارد.( با او نکاتی می گوییم که علاقه ای به انتشارشان ندارد. به نظر می رسد مدیرعامل استقلال می خواهد دعوا ها بخوابند و آرامش به اردوی تیم ملی برگردد . او فعلا یک طرفه آتش بس داده است!)

چک های برگشتی چطور؟
یک عالمه دارم. غیر از سیاوش اکبرپور که چکش را برگشت زده ، کلی چک پاس نشده دست بازیکنان دیگر هم دارم.

دست دوستان سرمربی مثل کاپیتان موسوی چطور؟ می گویند چک 400 میلیونی تان را هواپیمایی زاگرس برگشت زدند؟
آقای موسوی به ما لطف دارند. ما با ایشان قراردادی داشتیم. اسپانسر تیم بودند. ما از آنها قرض هم گرفتیم . حالا باید یک حساب و کتابی بکنیم اگر طلبکار باشیم که می گیریم. اگر بدهکار هم باشیم ، می پردازیم. خیال تان راحت دوستان قلعه نویی چک های ما برگشت نمی زنند و مرا زندان نمی اندازند (می خندد)

این چک های شخصی تان چه سرنوشتی پیدا می کند؟ تضمینی هست که وزارت ورزش و مدیریت بعدی آن ها را قبول کند؟
در همه آنها قید شده برای چه قسطی از قرارداد کدام بازیکن داده می ود و صورت جلسه هیات مدیره هم دارد. فکر نمی کنم از این بابت مشکلی ایجاد شود . مگر اینکه شما ایجاد کنید!
 اخبار ورزشی - خبر آنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------