عواقب کتک زدن کوراش کار خارجی در خرم آباد / محرومیت 5 ساله برای میر اسماعیلی و لغو مسئولیت جهانی!



اخبار,اخبار ورزشی,کمیته انضباطی اتحادیه جهانی کوراش

 کمیته انضباطی اتحادیه جهانی کوراش، سرمربی میراسماعیلی را به دلیل اتفاقاتی که در رقابت‌های قهرمانی جهان رخ داد برای 5 سال از هرگونه فعالیت در کوراش محروم کرد.

کمیته انضباطی اتحادیه جهانی کوراش، سرمربی تیم ملی کوراش و نایب رئیس فدراسیون جودوی ایران را به دلیل اتفاقاتی که در رقابت‌های قهرمانی جهان در خرم‌آباد رخ داد برای 5 سال از هرگونه فعالیت در کوراش محروم کرد.

پس از اتفاقات رخ داده در جریان مسابقات کوراش قهرمانی جهان که چندی پیش در خرم‌آباد برگزار شد، کمیته انضباطی اتحادیه جهانی کوراش (IKA)؛ آرش میراسماعیلی، نایب رئیس فدراسیون جودو و کشورمان را 5 سال محروم کرد.

کمیته انضباطی اتحادیه جهانی کوراش (IKA)، با انتشار بیانیه‌ای اتهامات وارده به آرش میراسماعیلی، سرمربی تیم ملی کوراش و رئیس کمیته برگزاری رقابت‌های کوراش قهرمانی جهان به خاطر اتفاقات جنجالی که در این رقابت‌ها در خرم آباد رخ داد، را اعلام کرد.

این بیانیه به شرح زیر است:

حکم فدراسیون جهانی جودو در سوء مدیریت بزرگ در حادثه رقابت‌های قهرمانی جهان در ایران
15نوامبر 2015
کمیته اخلاق و انضباطی فدراسیون جهانی کوراش، پرونده‌ای انضباطی را در ارتباط با سوء مدیریت قابل توجهی که در ماجرای بدرفتاری دو تن از اعضای کمیته برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان، ماجرایی که در روز دوم رقابت‌های قهرمانی جهان کوراش بزرگسالان در تاریخ 6 نوامبر سال 2015 در مجموعه ورزشی تختی خرم‌آباد جمهوری اسلامی ایران رخ داد، گشوده است.

یافته‌های کمیته انضباطی
در پایان مسابقه مرحله نیمه نهایی مردان در دسته زیر 66 کیلوگرم (میان معروف گایبولوف از ازبکستان و قاسم نوروزی از ایران)، یک مرد که گزارش شده برادر کوارش‌کار ایرانی بوده و عضو منصوب شده کمیته برگزاری رقابت‌ها (به ریاست آقای آرش میراسماعیلی) در تیم فنی که مسئولیت اسکوربورد را برعهده داشته، به داخل گیلام رفت و در حضور تماشاگران و در پخش زنده تلویزیونی دو کوراش‌کار رقابت کننده را زده است. (این مسابقه به صورت زنده از تلویزیون ایران پخش شده است).

داوران مسابقه به درستی کوراش‌کار ازبک را پیروز مبارزه اعلام کردند. (او امتیاز یونبوش کسب کرد و در پایان مسابقه با داکی مجازات شد). در خصوص موضوع برابری امتیازات و مجازات که در مورد مسابقه مذکور رخ داد، قوانین رقابت‌های بین‌المللی کوراش حکم می‌کند، کسی برنده مسابقه است که امتیاز را گرفته باشد.

پس از آنکه داوران برنده را اعلام کردند، یک نماینده ارشد کمیته برگزاری رقابت‌ها، آقای آرش میر اسماعیلی ابتدا با تحت فشار قرار دادن داوران و ادعای اینکه پیروزی باید به رقابت کننده ایرانی تعلق بگیرد، سعی داشت رأی داوران را تغییر دهد. آقای میراسماعیلی سپس به سمت مسئولان ارشد کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کوراش رفت و تهدید کرد که اگر پیروزی به رقابت کننده ایرانی تعلق نگیرد، رقابت‌ها را متوقف و مانع از برگزاری ادامه مسابقات رقابت‌های قهرمانی جهان می‌شود. آقای میراسماعیلی پس از رد شدن مطالبات غیرقانونی و زشت خود، به سمت یکی دیگر از کوراش کاران ایرانی که در حال آماده کردن خود برای رقابت کردن در مسابقه بعدی در یک گیلام دیگر بود، رفت و از او خواست که به نشانه اعتراض از شرکت در آن مسابقه خودداری کند.

اتهامات کمیته انضباطی
در راستای یافته‌های فوق‌الذکر، کمیته انضباطی اتحادیه جهانی کوراش اتهامات زیر را برای آقای آرش میراسماعیلی درنظر گرفته است:
1- سوء مدیریت قابل توجه

2- سوء رفتار شدید

3- تلاش برای تهییج تماشاگران حاضر در ورزشگاه برای ایجاد آشوب که به طور جدی می‌توانست امنیت و سلامت رقابت کنندگان، مسئولان و میهمانان دعوت شده به رقابت‌های قهرمانی جهان را در هاله‌ای از ابهام قرار دهد.

4- تلاش برای بدنام کردن رشته کوراش

5- تلاش برای خدشه وارد کردن به اعتبار، وجهه و یکپارچگی ورزش کوراش

کمیته انضباطی اتحادیه جهان کوراش همچنین این موضوع را کاملاً غیرقابل قبول می‌داند که آقای میراسماعیلی - کسی که عهده دار سمت سرمربیگری تیم ملی کوراش ایران هم هست - قوانین ابتدایی رقابت‌های کوراش در مورد برابری امتیازات که صریحاً اعلام می‌کند پیروزی با شخص کسب کننده امتیاز است نه شخص جریمه شده، نداند یا (در این مورد) نخواهد که بداند.

حکم کمیته انضباطی
با در نظر داشتن اتهامات سنگین و جدی که علیه آقای میراسماعیلی وجود دارد، تصمیم بر این شد که:

1- انتصاب آقای آرش میراسماعیلی به عنوان مشاور رئیس اتحادیه جهانی کوراش لغو شود.

2- آقای میراسماعیلی برای 5 سال از هرگونه فعالیت‌ در حیطه اتحادیه جهانی کوراش (شامل مربیگری، داوری، مدیریت، مشاوره، نمایندگی) و زیر مجموعه‌های آن در رده‌های ملی و بین‌لمللی محروم می‌شود.

3- تصمیمات فوق‌الذکر قطعی بوده و سریعاً لازم‌الاجرا هستند.

 

 اخبار ورزشی  -   تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------