آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

بارسلونا - والنسیا، فینالی برای لالیگا



  اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی, لالیگا

بارسلونا و والنسیا تیم اول و دوم لالیگا حساس‌ترین دیدار هفته سیزدهم لالیگا را در مستایا برگزار می‌کنند. 

به گزارش ایسنا، مهم‌ترین بازی هفته سیزدهم لالیگا امشب (یک‌شنبه) در مستایا انجام می‌شود. والنسیا و بارسلونا فینال لالیگا را در این ورزشگاه برگزار می‌کنند. بارسای صدرنشین، امشب فرصت دارد تا فاصله خود را با نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌اش یعنی والنسیا افزایش دهد. تیم کاتالانی ۳۴ امتیازی است و تنها چهار امتیاز بیشتر از خفاش‌ها دارد. از طرفی والنسیا می‌تواند با شکست آبی‌اناری‌ها اختلاف را به حداقل برساند و رقابت را جذاب‌تر کند. پیروزی والنسیا به نفع دو تیم مادریدی رئال و اتلتیکو نیز خواهد بود چون این دو تیم پیش از بازی دیشب خود فاصله ۱۰ امتیازی با بارسا داشتند. بارسلونا در آخرین بازی‌اش در مستایا با کمک داور توانست والنسیای بحران زده را شکست دهد. با این حال آبی‌اناری‌ها در بازی برگشت در نوکمپ به راحتی و با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز شدند.

 

دو نیمکت جدید برای دو سرمربی اسپانیایی

از نکات قابل توجه دو تیم، نخستین فصل حضور سرمربی‌های‌شان است. ارنستو والورده در پایان فصل قبل، جایگزین لوییس انریکه شد و هدایت بارسا را بر عهده گرفت. از طرف دیگر مارسلینو به جای وورو بر نیمکت والنسیا نشست و توانست یک تیم فوق العاده را بسازد. کمتر کسی فکر می‌کرد تیمی که دو سال در بحران قرار دارد اکنون به عنوان تعقیب کننده اصلی بارسا صدرنشین باشد. خفاش‌ها فصل گذشته در جایگاه دوازدهم قرار گرفتند و در فصل ۱۶-۲۰۱۵  نیز در رتبه مشابه جای داشت. با این حال مارسلینو والنسیا را متحول کرد و از بازیکنانش یک تیم ساخت. درخشش برخی از بازیکنان باعث ورودشان به تیم‌های ملی خود شد.

 

دنی پارخو، کوندوگبیا، سولر و گدس خط میانی قدرتمندی را تشکیل دادند و زاتزا و رودریگو در خط حمله دروازه حریفان را بارها تهدید کردند. والنسیای مارسلینو یادآور دوران درخشان والنسیای رافائل بنیتس است. بنیتس در سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ توانست دو قهرمانی در لالیگا و جام یوفا را به دست آورد تا پرافتخارترین سرمربی این تیم شود. مارسلینو می‌تواند با شکست بارسلونا برای نخستین بار سه امتیاز را برابر تیم کاتالانی به دست آورد.

 

والورده در شروع، ناامید کننده ظاهر شد و در سوپرجام اسپانیا دو شکست را برابر رئال مادرید تجربه کرد. به نظر می‌رسد جدایی نیمار ضربه بدی به آبی‌اناری‌ها زده است اما در ادامه سرمربی اسپانیایی نشان داد که این موضوع یک اشتباه است و بازی‌های خود را یکی از پس دیگری در لالیگا با پیروزی به پایان رساند. تنها تیمی که توانست آبی‌اناری‌ها را متوقف کند اتلتیکو بود. تیم والورده همچون والنسیای مارسلینو در لالیگا بدون شکست است.

 

رقابت برای مسی و زاتزا

پیش از آغاز لالیگا اغلب مردم فکر می‌کردند مسی، کریستیانو رونالدو، آنتوان گریزمان و لوییس سوارس برای عنوان پیچیچی رقابت خواهند کرد. با این حال این اتفاق نیفتاد. محرومیت چهار جلسه‌ای برای رونالدو و اخراج گریزمان در نخستین بازی باعث شد دو مهاجم تیم‌های مادریدی شروع بدی داشته باشند و در ادامه نیز به ترتیب یک و دو گل به ثمر برسانند. از طرفی بیشتر گل‌های بارسا را مسی وارد دروازه حریفان کرد اما تعقیب کننده او هم تیمی‌اش سوارس نشد. سیمونه زاتزا نزدیک‌ترین رقیب مهاجم بارسا است. او برای والنسیا تاکنون ۹ گل به ثمر رسانده است و با ستاره آرژانتینی تنها یک گل فاصله دارد. با توجه به این آمار بازی امشب علاوه بر این که تقابل دو تیم اول و دوم جدول است رقابت دو گلزن برتر لالیگا نیز محسوب می‌شود. هر دو بازیکن می‌توانند برای تیمشان تعیین کننده باشند و نخستین شکست حریفشان را رقم بزنند.

 

بارسلونا بدون مدافع

یکی از مسائل نگران کننده برای بارسلونا نبود خاویر ماسچرانو و جرارد پیکه است. ماسچرانو در دیدار دوستانه تیم ملی آرژانتین و نیجریه آسیب دید و برای یک ماه از رقابت‌ها دور ماند. از طرفی پیکه در دیدار هفته گذشنه برابر لگانس کارت زرد پنجم خود را دریافت کرد و بازی مهم امشب (یک‌شنبه) را از دست داد. والورده اکنون باید از ساموئل اومتیتی و فرمایلن در خط دفاعی بهره ببرد. والنسیا در این شرایط فرصت دارد از نقطه ضعف بارسا بهترین استفاده ممکن را ببرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------