آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عاقبت حرکت جنجالی/ بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی احضار شد

کمیته انضباطی از دعوت بازیکن پرسپولیس جهت ادای پاره ای از توضیحات خبر داد. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی…

ایران می‌تواند از سعودی‌ها به فیفا شکایت کند



  اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی, فوتبال

فدراسیون فوتبال ایران می‌تواند در صورت ادامه نقض آشکار قانون اساسنامه فیفا و اصرار بر بازی نکردن در ایران به دلایل سیاسی، علیه سعودی‌ها و اماراتی‌ها شکایت کند. 

به گزارش ایسنا، بعد از آن که در هیات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شد که تمام دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا از فصل ۲۰۱۸ به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود، باز هم نمایندگان عربستانی و اماراتی بر موضع خود تاکید کردند و می‌گویند برای بازی به ایران نخواهیم رفت، این در حالی است که در حکم کتبی کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز به صورت کتبی نام کشورهای قطر، عربستان و امارات دیده می‌شود.

 

در این بین و در صورتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برابر نمایندگان سعودی کوتاه بیاید، فدراسیون فوتبال ایران به هیچ وجه نباید تن به بی‌قانونی بدهد چرا که در ماده ۳ اساسنامه فیفا (عالی‌ترین مرجع فوتبالی جهان) کاملا روشن ذکر کرده که تبعیض در فوتبال به هیچ وجه جایی ندارد و به همین خاطر فدراسیون فوتبال ایران می‌تواند از خاطیان این ماده اساسنامه فیفا به این نهاد شکایت کند.

 

در ترجمه این ماده آمده است: هر گونه تبعیض علیه یک کشور، شخص، گروه‌هایی از افراد به خاطر نژاد، رنگ پوست، ملیت و طبقات اجتماعی، جنسیت، زبان، نظر سیاسی، ثروت، موقعیت فردی و گرایش جنسی ممنوع بوده است و از طریق تعلیق یا اخراج از فیفا برخورد می‌شود. 

 

  اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی, فوتبال

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------