قدرت «قطر» ؛پشت پرده حکم AFC در مورد لیگ قهرمانان آسیا



  اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,لیگ قهرمانان آسیا

در جریانی موازی قطر نه تنها رییس کمیته مسابقات است که بین اسپورت شبکه قطری قرار حق پخش مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را در اختیار دارد. در اصل مهمترین حامی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا یک شبکه فوتبالی قطری است . 

هرچند مسوولان فدراسیون فوتبال اعلام کرده اند که لابی ها و مذاکراتشان برای بازگشت حق ایران موثر بوده اما شواهد غیرقابل کتمانی وجود دارد که  قدرت قطر ممکن است به ایران میزبانی بدهد. 

 

به گزارش عصرایران ، یکی از مهمترین سوالات در مورد حکم اخبر کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا عدم نام بردن از ایران است.اصل ماجرا این است که عربستان و امارات از دوسال قبل علیه ایران حکم گرفته اند و حتی شکایت ایران به CAS هم به نتیجه نرسیده است. 

 

عربستان و امارات امسال در طرح دعوی جدید تصمیم به انزوای قطر گرفته اند. آنها اعلام کردند در سال جدید برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به قطر نخواهند رفت. چیزی شبیه به آنچه دوسال قبل علیه ایران اعلام کردند و کمیته مسابقات اعلام کرد اماراتی ها باید به ایران بیایند اما دیدار ایران و عربستان در کشور سوم برگزار می شود. 

 

 حالا این دو کشوردر ادامه منزوی کردن سیاسی قطر که در تمام روابط دیپلماتیک و اقتصادی و فرهنگی شان تاثیر گذاشته قدم پیش گذاشتند تا در لیگ قهرمانان اسیا هم قطر را منزوی کنند. 

 

این دلیل اصلی نام بردن از سه کشور یاد شده در حکم کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیاست. البته که ایران هم می تواند ازاین حکم به نفع خود استفاده کند اما دلیل اینکه نامی از ایران برده نشده این است که اصلا موضوع ربطی به ایران نداشته است. 

 

با این همه ریاست قطر بر کمیته اجرایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اولین مساله ای بود که به قطر برای گرفتن حکم از کمیته اجرایی کمک کرد. قطر به غیر از شرایط مالی خوبی که دارد ریاست کمیته مسابقات را دارد و همین مساله مسیر عربستان و امارات را برای انزوای قطرکم کرد.

 

 

 

در جریانی موازی قطر نه تنها رییس کمیته مسابقات است که بین اسپورت شبکه قطری قرار حق پخش مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را در اختیار دارد. در اصل مهمترین حامی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا یک شبکه فوتبالی قطری است . 

 

در کنار این دو نفوذ ویژه قطری ها در کنفدراسیون فوتبال آسیا کمک کرد که آنها بتوانند حکم برگزاری مسابقات به صورت عادی را بگیرند. مسابقاتی که اگر قرار باشد به صورت عادی برگزار شود شامل حال ایران هم می شود و در اصل ایران می تواند از قدرت قطری ها و البته زیاده خواهی عربستانی ها در برگزاری لیگ قهرمانان آسیا استفاده کند و میزبانی اش را بگیرد هرچند که میزبانی از عربستانی ها به این سادگی هم نیست . 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------