آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی: چطور به او می‌گویند ژنرال خوشش می‌آید، حالا من هم گفتم «گروهبان قندلی»، اشکالی دارد؟

مربی پیشین تیم ملی فوتبال گفت: رای دادگاه تجدیدنظر هر چیزی باشد، احترام می‌گذارم. هیچ وقت از تیم ملی در زمانی که در کوران…

IWF: رستمی می‌خواهد دوباره قهرمان جهان شود



  اخبار ورزشی ,خبرهای  ورزشی ,فدراسیون جهانی

فدراسیون جهانی وزنه برداری(IWF) اعلام کیانوش رستمی قصد دارد دوباره در دسته ۸۵ کیلوگرم قهرمان جهان شود. 

به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی وزنه برداری به بررسی رقابت در اوزان مختلف مسابقات جهانی ۲۰۱۷ پرداخته است. فدراسیون جهانی در مورد دسته ۸۵ کیلوگرم نوشت: کیانوش رستمی قصد دارد که در این مسابقات در وزن ۸۵ کیلوگرم دوباره به قهرمانی برسد. او پیش از این در سال ۲۰۱۴ مدال طلا کسب کرده بود. رستمی تاکنون ۱۰ مدال در مسابقات جهانی کسب کرده است.

 

در بین این مدالها یک مدال در وزن۷۷ کیلوگرم و ۹ مدال در وزن ۸۵ کیلوگرم به دست آمده است. رستمی در وزن ۸۵ کیلوگرم چهار طلای جهان در دوضرب و مجموع دارد. او در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۴ در دو ضرب و مجموع مدال طلا کسب کرد. اما در سال ۲۰۱۵، رستمی در دو ضرب و مجموع دوم شد و در یک ضرب مقام سوم را کسب کرد. چهار مدال طلای رستمی در وزن ۸۵ کیلوگرم او را در رنکینگ جهانی در کنار گئورگی آسانیدزه و بعد از آندری ریباکو قرار داد.

 

رستمی که اکنون ۹ مدال جهانی در دسته ۸۵ کیلوگرم دارد  به یک مدال دیگر احتیاج دارد تا در کنار ریباکو قرار بگیرد.

 

جور اشنایدر تورس می‌تواند دومین کلمبیایی باشد که در مسابقات قهرمانی جهان در این وزن مدال کسب می‌کند. اولین کلمبیایی که در این مسابقات مدال کسب کرده خوزه اولیویه رویز  بود که در سال ۲۰۰۷ در دو ضرب مدال نقره به دست آورد.

 

در مسابقات امسال زواریچ از لهستان می‌تواند برای دومین بار مدال مسابقات قهرمانی جهان را کسب کند. او در سال ۲۰۱۳ در وزن ۷۷ کیلوگرم مردان در یک ضرب مدال برنز کسب کرد.

 

تنها وزنه‌بردار لهستانی که تاکنون چند مدال در وزن ۸۵ کیلوگرم کسب کرده است آدریان زیلنسکی بود. او یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ کسب کرد.

 

آرلی مندز پرز از شیلی امیدوار است که اولین مدال شیلی در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کند.

 

در سال ۲۰۱۵ بهترین نتیجه‌ شیلی هشتمی در یک ضرب وزن ۷۵ کیلوگرم زنان بود که این مقام را فرناندا والدس کسب کرد.

 

صفا الجمیلی از عراق می‌تواند امسال دومین مدال مسابقات قهرمانی جهان وزنه‌برداری برای کشورش را کسب کند. پیش از این ۵۸ سال پیش عبدالوحید عزیز در سال ۱۹۵۹ در وزن ۶۷ و نیم کیلوگرم برای عراق مدال برنز جهان کسب کرده بود.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------