آذری: باشگاه نظامی چطور به بازیکن ما پیشنهاد یک میلیاردی می‌دهد؟



  اخبار ورزشی,خبرهای  ورزشی ,آذری

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن با بیان اینکه به سرمربی این تیم اولتیماتومی داده نشده است، گفت: چطور یک باشگاه نظامی به بازیکن ما برای خدمت سربازی پیشنهاد یک میلیاردی می‌دهد؟ 

سعید آذری در گفتگو با مهر، به جلسه روز گذشته هیات مدیره باشگاه ذوب آهن پرداخت و گفت که نه تنها باشگاه هیچ اولتیماتومی به امیر قلعه نویی نداده است بلکه صحبتهای سرمربی روحیه بخش بوده است!

 

مدیرعامل ذوب آهن همچنین با انتقاد از مذاکرات صورت گرفته با بازیکنان تیمش برای گذراندن دوران خدمت سربازی، گفت: چطور باشگاهی که ۲۵ درصد قرارداد فصل گذشته بازیکنانش را نداده و امسال فقط 20 درصد پرداختی داشته است، به بازیکن سرباز ما پیشنهاد ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی می دهد؟

 

وی همچنین از تغییرات در ذوب آهن در نیم فصل خبر داد و گفت: امیر قلعه نویی تلویحا اعلام کرد چهار یا پنج بازیکن ورودی خواهیم داشت.

 

مشروح گفتگوی آذری در ذیل می آید:

 

*جلسه روز گذشته هیات مدیره ذوب آهن با امیر قلعه نویی خبرساز شد. درباره این جلسه توضیح می دهید؟

- آذری: ما درباره عملکرد ۱۴ هفته ای تیم صحبتهایی مطرح کردیم و امیر قلعه نویی گزارشی را به هیات مدیره ارائه کرد. باتوجه به اینکه یک هفته تا پایان نیم فصل باقی مانده است، باید گزارشی ارائه می شد. ضمن اینکه نتایج هفته های اخیر تیم حساس شده بود.

 

* قبل از این جلسه حتی بحث تغییر امیر قلعه نویی هم مطرح شده بود؟

- شما سوابق مرا در دفاع از عملکرد مربیان می دانید. سابقه من در این بخش روشن و شفاف است. تا به تحلیل نهایی نرسیم، دست به تغییر سرمربی نمی زنیم. هیات مدیره ما هم افراد حاذقی دارد و همه چیز را به صورت اصولی و کامل مورد بررسی قرار می دهند. ما از قلعه نویی گزارش کار و همچنین برنامه ای را برای نیم فصل دوم خواستیم. بهرحال حول و حوش آدمهای بزرگ، خبرهای بزرگ هم وجود دارد. حتی خبرهایی آمد مبنی بر اینکه امیر قلعه نویی روی لبه تیغ که چنین چیزی نبوده است.

 

* آیا صحت دارد که ذوب آهن به قلعه نویی اولتیماتوم داده است؟

- خیر، اصلا اولتیماتومی در کار نبوده است. قلعه نویی خودش در جلسه به اعضای هیات مدیره امیدواری خوبی دارد و اعلام کرد باتوجه به شرایط و تلاشهای باشگاه، در پایان فصل می توانیم جزو سه تیم بالای جدول باشیم. او ما را امیدوار کرد که این متاثر از روحیات بزرگ و مبارزه طلبی قلعه نویی است. ذوب آهن تاکنون سابقه اولتیماتوم دادن به سرمربی ندارد.

 

* یعنی باشگاه به نتایج قلعه نویی انتقادی ندارد؟

- جلسه روز گذشته جلسه ای بود که از عملکرد تیم گزارش گرفته شد و درباره برنامه های آینده هم صحبتهایی صورت گرفت. مدیران کارخانه و مدیران باشگاه نسبت به نتایج نقد دارند ولی همانطور که گفتم قلعه نویی ما را امیدوار کرد.

 

* علت اصلی ناکامی ذوب آهن در این فصل از دید شما چه بوده است؟

- تیم ما هارمونی و هماهنگی ندارد. یکسری مسائل حاشیه ای هم روی تیم سایه انداخته است. بعضی از بازیکنان ما هنوز در فضای روانی برای رفتن به خدمت سربازی هستند. سن و سال آنها کم است و وقتی باشگاه های نظامی مستقیم با آنها ارتباط برقرار می کنند، تمرکزشان به هم می خورد.  در کنار این موضوع، مصدومیت بازیکنان هم مزید علت بوده است. در همان دو هفته اول، قاسم حدادی فر و مهدی پور را به خاطر مصدومیت از دست دادیم تا هارمونی وسط زمین به هم بریزد. هماهنگی با این وضعیت هم زمان‌بر است. در مجموع منهای یکی، دو بازی، در سایر مسابقات شایسته برد بودیم و خودمان پیروزی را با باخت یا مساوی عوض کردیم.

 

* آیا باشگاه هم برای خودش در این نتایج نقشی قائل است؟

- اگر منصفانه نگاه کنیم یک مقدار هم باشگاه مقصر است. ما باید اول نگاه کنیم کار خودمان را انجام داده ایم یا نه. اگر تیم در این جایگاه قرار دارد نمی شود فقط یک مورد یا مشکل را لحاظ کرد. باشگاه به نحو احسن وظایفش را انجام نداده و یک مقدار کم و کاستی داشته است. البته در مقایسه با سایر باشگاه ها، در انجام تعهداتمان جلوتر هستیم ولی نباید خودمان را با دیگران مقایسه کنیم.

 

* باوجود مشکلات مالی، قبول دارید ذوب آهن در بعضی مسابقات در حد و اندازه خودش نبوده است؟

- در این چند سالی که در فوتبال مدیریت کرده ام، نگاهم فرایند محور بوده است نه نتیجه گرا. در چند هفته گذشته از نظر فرایندی هم عملکردمان خوب نبود و نگران آینده بودم که با توضیحات قلعه نویی، همه اعضای باشگاه امیدوار شدند. صحبتهای سرمربی تیم روحیه بخش بود.

 

* باتوجه به صحبتهای قلعه نویی، در نیم فصل چند تغییر خواهید داشت؟

- قلعه نویی هنوز لیست نهایی خود را نداده است و تلویحا اعلام کرده است چهار تا پنج بازیکن جدید خواهیم داشت. قرار شده است وی لیست بازیکنانش را در روزهای آینده بدهد.

 

* وضعیت بازیکنان مشمول خدمت ذوب آهن به کجا رسید؟ آیا جدایی سه بازیکن شما قطعی است؟

- هنوز نه؛ اینها شایعه است. ما به بازیکنانمان توصیه کرده ایم که اسیر هیاهو نشوند ولی خبرهای خوبی به ما نمی رسد. متاسفانه یک باشگاه به صورت مستقیم با بازیکنان ارتباط برقرار کرده است. بر اساس آیین نامه تعیین وضعیت بازیکن، این مذاکرات با بازیکنانی که قرارداد دارند تخلف است. من اسم باشگاه را نمی آورم ولی تماس با بازیکنان، تمرکز آنها را بر هم می زند و تخلف محسوب می شود. حالا اگر در ایران نسبت به آن بی تفاوت هستند، بحث دیگری است.

 

بازیکن به من می گوید از فلان باشگاه نظامی تماس گرفته اند که خدمت سربازی ات را پیش ما بگذارن و حتی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با تو قرارداد می بندیم. آیا آن مجموعه نظامی توان پرداخت این پول را دارد؟ اینها دارند بازیکنان را گمراه می کنند. متاسفانه ساز و کاری هم برای این موضوع تعریف نکرده ایم. به عنوان عضو هیات رئیسه سازمان لیگ می گویم برای حفظ حقوق باشگاه های سازنده مثل فولاد، سپاهان و ذوب آهن باید قوانینی تعریف شود تا خودشان از نیروهایی که از تیم های پایه پرورش داده اند، استفاده کنند نه اینکه باشگاه های دیگر بیایند و به همین سادگی سرمایه هایمان را با گردن کلفتی بگیرند.

 

ضمن اینکه بازیکنان باید آگاه و باهوش باشند. وقتی تیمی از سال گذشته ۲۵ درصد قراردادش را نداده است و امسال هم فقط ۲۰ درصد پرداختی داشته، چطور می خواهد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پول بدهد؟ این مسائل، بازیکن را خراب می کند. در عقاید اسلامی هم آمده است که مال غصبی برکت ندارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------