اظهارنظر سرمربی اسپانیا درباره تیم ملی ایران و جام جهانی ۲۰۱۸



  اخبار ورزشی ,خبرهای  ورزشی ,سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا

سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا، تیم ملی فوتبال ایران را سازمان یافته و فیزیکی می‌داند. 

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آس، یولن لوپتگی در مصاحبه اختصاصی با این سایت اسپانیایی درباره جام جهانی، حریفانشان، وضعیت بازیکنان و... صحبت کرد. سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ‌اسپانیا گفت‌: جام جهانی سال آینده یک هدف قدرتمند و زیباست. پیش از این چالش ما حضور در روسیه بود اکنون باید خود را به بهترین شکل ممکن برای این رقابت‌ها آماده کنیم.

 

سرمربی اسپانیایی درمورد بهترین خاطراتش از جام های جهانی اظهار کرد: فینال مونیخ در جام جهانی ۱۹۷۴ که بین آلمان و هلند برگزار شد خاطره انگیزترین بازی برای من است. بکن بائر و مولر برابر پرتغال کوکی بازی کردند. من در آن زمان هفت یا هشت ساله بودم. همه به خاطر بازی زیبای هلند طرفدار این تیم بودیم اما آلمان پیروز شد.

 

او در ادامه‌ افزود: شانس حضور در جام جهانی ۱۹۹۴ را در آمریکا داشتم. آمریکا کشور فوتبالی نیست اما اکنون خیلی عوض شده است. ورزشگاه‌های‌شان پر می‌شود ولی با این حال آمریکایی هستند. اسپانیا تیم بزرگی در آن رقابت‌ها داشت و به خاطر جزئیات از این بازی‌ها کنار رفت. در دیدار برابر ایتالیا بهترین بازی‌مان در جام جهانی به نمایش گذاشتیم اما به خاطر جزئیات حذف شدیم. ایتالیایی‌ها خیلی خوب بازی را در این زمینه هدایت کردند اما ما نه.

 

اسپانیا در جام جهانی پیش رو در شهر کراسنودار کمپ خواهد داشت. لوپتگی در این باره اظهار کرد: شهر را بررسی کردیم و آن را دوست داریم. امکانات آنجا برای تمرین کردن خیلی خوب است. این موضوع خیلی کلیدی است. همچنین به فاصله ها نیز توجه کردیم. درست است این شهر یکی از میزبانان نخواهد بود اما ویژگی های خوبی داشت که ما آن را برگزیدیم.

 

سرمربی اسپانیایی در مورد بازی‌های دوستانه تیم‌ ‌ملی پیش از جام جهانی گفت‌: بازی برابر آلمان قطعی شده اما هنوز مشخص نیست برابر آرژانتین به میدان خواهیم رفت یا نه. بازی‌های بزرگ و سختی خواهند بود. با این حال برای آماده سازی خیلی خوب است و می‌توانیم بازیکنان را در این دیدارها بسنجیم.

 

اسپانیا در گروه B باید به مصاف پرتغال، ایران و مراکش برود. لوپتگی در این رابطه اظهار کرد: از سه حریف شناخت خوبی داریم. برای مردم پرتغال شناخته شده‌تر از دیگر تیم‌ها اما برای ما هر سه تیم در یک سطح هستند. ایران و مراکش بهترین های آسیا و آفریقا هستند. پرتغال قهرمان اروپا است و ستاره‌ای همچون کریستیانو رونالدو بهره می‌برد و همچنین بازیکنان بزرگی در اختیار دارد. پرتغال کشوری است که بازیکنان پایه خوبی دارد و سرمربیانی در سطح فوق‌العاده‌ در اختیار دارد. از لحاظ تاکتیکی خیلی قوی هستند. این موضوع باعث می‌شود تواناهایی زیادی داشته باشند. می‌توانند بازی را کنترل کنند یا در انتظار تیم حریف باشند.

 

سرمربی لاروخا به تمجید از رونالدو پرداخت و افزود: او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ است. او انگیزه بالایی دارد و می‌توان از بازی اش به این موضوع پی برد. هرگز اشتیاق خود را از دست نداده است. او به خاطر آمار گلزنی‌اش و تاثیر گذاری‌اش در بازی‌های مهم نامش را در تاریخ به ثبت رسانده است. بازیکنان محدودی می‌توانند این چنین باشند.

 

لوپتگی در مورد کم اهمیتی به ایران و مراکش گفت‌: ما نمی‌توانیم صحبت های دیگران را در رابطه با کوچک شمردن دو حریف دیگرمان در جام جهانی کنترل کنیم. ایران از ۳۸ بازی اخیرش تنها دو بازی را با شکست پشت سر گذاشته است. این تیم سازمان یافته و فیزیکی بازی می‌کند. دفاع موثری دارد و همچنین ۶ سال است توسط یک سرمربی هدایت می‌شود. مراکش نیز حریف سختی است. آنها از لحظه ها بهترین استفاده ممکن را می‌برند. با حضور سرمربی جدید توانستند مانند یک تیم در میادین حاضر شوند. به حریفانمان احترام می‌گذاریم چون جام جهانی است.

 

سرمربی اسپانیایی به حواشی مربوط به جرارد پیکه اشاره کرد و گفت‌: او همیشه تعهد خود را به تیم نشان داده است و جنگنده فوق‌العاده‌ای است. ما حواشی که خارج از تیم‌ ‌ملی به وجود می‌آید را بررسی می‌کنیم. تعهد همیشگی پیکه فوق‌العاده بوده است. از طرفی سرخیو راموس نیز این چنین است. او کاپیتان خیلی خوبی است که می‌داند با مسائل چگونه برخورد کند. او می‌تواند در شرایط پیچیده مانند یک کاپیتان عمل کند. راموس در این زمینه قدرتمند است.

 

لوپتگی درباره‌ی فهرست تیم‌ ‌ملی برای جام جهانی اظهار کرد:  همه بازیکنان شانس حضور در این رقابت‌ها را دارند. بازیکنانی تیم را همراهی خواهند کرد که از سلامت کامل برخوردار باشند و در طول چند ماه آینده در سطح خوبی قرار داشته باشند. در رابطه با دیگو کاستا باید منتظر بمانیم تا ببینیم در این ۶ ماه چه نمایشی خواهد داشت. امیدوارم آندرس اینیستا در شرایط خوبی به جام جهانی برسد. درست است که با برخی آسیب‌دیدگی‌ها رو به رو شده است اما همیشه زمانی که تیم را در زمین همراهی کرده نمایش خیلی خوبی داشته است. اینیستا یک بازیکن موثر است. از طرفی داوید سیلوا بازی‌های فوق‌العاده‌ای به نمایش می‌گذارد. در بیرون از اسپانیا خیلی کم از او صحبت می‌شود اما او بازیکن خیلی مهمی است و رهبر گروه محسوب می‌شود.

 

سرمربی لاروخا در پایان اظهار کرد: اشتیاق زیادی برای جام جهانی داریم. می خواهیم تمام تلاش خود را کنیم تا تیم اول این رقابت‌ها شویم و امیدوارم همه بازیکنان سلامت باشند و بتوانیم از آن ها استفاده کنیم. می‌خواهیم  به خوبی خود را آماده کنیم تا از این رقابت‌ها لذت ببریم. 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------