هاشمیان: تیم ملی در جام‌جهانی دست بسته نیست/ برای حضور در پرسپولیس برنامه‌ای ندارم



  اخبارورزشی,خبرهای ورزشی, هاشمیان

بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس می‌خواهد به مربیگری در هامبورگ ادامه دهد و عضویت در پرسپولیس چه به عنوان کادر فنی و چه به عنوان عضوی از هیات مدیره در برنامه‌هایش نیست. 

به‌ گزارش ‌ایسنا، وحید هاشمیان درباره فعالیت‌هایش، اظهار کرد: من اکنون تهران هستم اما شش ماه است که در تیم زیر ۱۷ سال هامبورگ فعالیت می‌کنم. اکنون بین تعطیلات نیم فصل لیگ آلمان است و من از این فرصت استفاده کردم که برای دید و بازدید و همچنین کارهای شخصی به ایران بیایم.

 

او همچنین در ادامه‌ صحبت‌های خود درباره دیدارش با وزیر ورزش و جوانان، توضیح داد: ابتدا باید از آقای سلطانی‌فر بابت دعوت من تشکر کنم. بعد از سال‌ها وزیری به ورزش آمد که از  فوتبال اطلاعات کاملی دارد. صحبت‌هایی را با وزیر ورزش و جوانان انجام دادیم که اکثریت آن درباره فعالیت‌های خودم بعد از فوتبال بود. این که من چه مسیری را گذراندم و اکنون به چه فعالیتی مشغول هستم. خدا را شکر ایشان اطلاعات بالایی نسبت به فوتبال داشتند و از برنامه‌های آینده من سوال کردند. این مکالمه بیشتر دوستانه بود.

 

هاشمیان که در برنامه "تهران ورزشی" رادیو تهران صحبت می‌کرد، ادامه‌ داد: من اکنون به مدیریت علاقه‌ای ندارم و می‌خواهم مربیگری را دنبال کنم. دوست دارم مراحل اصولی مربیگری را طی کنم و عجله‌ای از این بابت ندارم. درباره مدیریت نیز باید این را بگویم که امیدوارم بتوانم پس از سال‌های مربیگری‌ام به این قسمت نیز وارد شوم اما در فوتبال و ورزش هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست.

 

بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس درباره این که آیا امکان دارد او یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس شود، توضیح داد: به دلیل این که من تا ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ با هامبورگ قرارداد دارم، هنوز هیچ صحبتی انجام نشده و چون درباره آینده من در این باشگاه آلمانی نیز هنوز هیچ حرفی زده نشده، هرگونه صحبت به‌ نقل‌ از من مبنی بر حضور در هیات مدیره پرسپولیس، غیر قانونی است. من هنوز چنین تصمیمی ندارم. عضو شدن در هیات مدیره جایی بسیار راحت است اما این اهمیت دارد که وقتی آدم عضو هیات مدیره باشگاهی شد بتواند کار مفیدی انجام دهد. خیلی‌ها هستند که دوست دارند سمتی بگیرند و بیشتر به فکر آن سمت هستند تا این که کاری انجام دهند. به همین دلیل من تصمیم ندارم که به عضویت هیات مدیره پرسپولیس درآیم.

 

مهاجم سابق تیم‌ ‌ملی ایران درباره حضور در کادر فنی پرسپولیس نیز اذعان‌ کرد: در این باره نیز فکر نکرده‌ام و حضور در کادر فنی پرسپولیس هم در برنامه‌ام نیست. برنامه من ادامه‌ کار در تیم هامبورگ در شش ماه آینده است و بعد از آن درباره آینده‌ام تصمیم خواهم گرفت.

 

هاشمیان درباره دریافت طلبش از باشگاه پرسپولیس گفت‌: من ابتدا باید صحبتی را انجام دهم. همه ما ایرانی هستیم و عرق ملی داریم. در بازی‌های ملی این را ثابت کرده‌ایم و در بازی‌های خارج از کشور نیز نام کشورمان را  بر سر زبان‌ها انداختیم. باید یاد بگیریم که به قانون احترام بگذاریم. وقتی قانونی را تایید می‌کنیم باید اجرا شود اما در فوتبال ما قانون به گونه‌ای است که کمیته‌ انضباطی قانونی را تایید می‌کند اما آن را اجرا نمی‌کند. طبیعتا این اجرا نشدن به نفع کسی است که خطا کرده و متخلف شناخته شده است. این کسی که مظلوم واقع شده و حق او خورده شده مظلوم‌تر می‌شود.

 

او ادامه‌ داد: پس از شش ماه که قراردادم با پرسپولیس به اتمام رسید و فوتبال را کنار گذاشتم، دیگر هیچ خبری از این باشگاه نشد. در آن زمان رویانیان، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود. من آن زمان نامه‌ای به ایشان و باشگاه پرسپولیس نوشتم اما رویانیان در مصاحبه‌ای اعلام کرد که وحید هاشمیان به پرسپولیس بدهکار هم است! من از ایشان پرسیدم که  چرا من بدهکارم که رویانیان به من گفت‌، "ما اشتباه کردیم اما شما جریمه شدید."

 

بازیکن سابق پرسپولیس ‌اضافه کرد: من از آنها خواستم که به من توضیح دهند که بابت چه خطایی جریمه شده‌ام. نحوه صحیح کار این است که اگر قرار است بازیکنی جریمه شود کمیته‌ انضباطی باشگاه آن بازیکن را دعوت کند و با او صحبت کند و سپس به بازیکن اجازه دفاع داده شود. اگر او توانست دفاع کند که هیچ و اگر خطای خود را قبول کرد، آن‌گاه می‌توانند او را جریمه کنند. هیچ قانون و مدرکی وجود ندارد که من در باشگاه خطا کرده‌ام و باید جریمه بدهم. کمیته‌ انضباطی به نفع من رای صادر کرد اما باشگاه پرسپولیس آن را قبول نکرد. سپس این رای به استیناف رفت و استیناف نیز دوباره به من رای داد. اکنون شش سال از آن موضوع گذشته و من بیش از ۱۵ نامه به باشگاه پرسپولیس ارسال کرده‌ام. دادگاه ایران نیز حق را به من داد و گفت‌ که اجرا کردن این رای با فدراسیون فوتبال است. من تمام این مراحل را گذراندم و نماینده من با آقای طاهری (مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس) قرار گذاشت و سپس جلسه‌ای را با تاج برگزار کرد. او از طرف من گفت‌ که مبلغی را می‌بخشد و تنها بخشی از  طلبم را دریافت می‌کند. طاهری برخورد بدی با نماینده من داشت و حتی در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری ایسنا انجام داده بود، این مذاکره را کتمان کرده بود که من هم صدای ایشان را دارم و هم مصاحبه را.

 

هاشمیان افزود: من به فدراسیون گفتم که تاکنون از راه‌های فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس جلو رفتم و عرق ملی‌ام را نشان دادم. ببینید که چقدر تیم‌های ایرانی مشکل بدهی دارند که نمونه آن باشگاه نفت است. اگر روزهای اول جلوی آن گرفته می‌شد و این مشکلات به وجود نمی‌آمد. مسائل مربوط به این تیم باید سه سال پیش حل می‌شد. مقصر این قضیه فدراسیون فوتبال است که این رای‌ها را اجرا نکرده است. حالا فرقی نمی‌کند که فدراسیون فوتبال، قدیم باشد یا جدید. وقتی فدراسیون فوتبال ما به AFC اعلام می‌کند که باشگاه‌های ما مشکل مالی ندارند، این آیا کمک به فوتبال ما است یا به ضرر فوتبال ایران؟ چطور عربستان زمانی که تیم‌هایش بدهکاری دارند پیش از این که این مساله به AFC کشیده شود خودشان تیم‌هایشان را حذف می‌کنند.

 

بازیکن سابق تیم‌ ‌ملی درباره مطرح شدن نامش برای هدایت نفت، اظهار کرد: بله. این قضیه مربوط به دو سال پیش بود. مشکل باشگاه نفت، مشکل فوتبال ما است. این مشکل، مشکل حضور تمامی مدیران غیر فوتبالی در این رشته است. اگر تیم‌های ما مشکلات مالی دارند به دلیل حضور همین مدیران است. مدیرانی که با رابطه به فوتبال آمده‌اند. از طریق رابطه با وزیر یا از طریق رابطه با ارگان‌های دیگر وارد فوتبال ما می‌شوند، ضربه‌شان را می‌زنند، با مصاحبه در روزنامه‌ها مطرح می‌شوند، در شبکه‌های اجتماعی حمایت می‌شوند، میلیاردها بدهکاری روی دست باشگاه‌های ما می‌گذارند و سپس نوبت نفر بعدی می‌شود. او هم شعار می‌دهد و مقدار دیگری بدهی افزایش پیدا می‌کند و همین چرخه ادامه پیدا می‌کنند.

 

بازیکن سابق پرسپولیس درباره وضعیت کنونی این تیم اظهار کرد: از زمانی که برانکو هدایت پرسپولیس را برعهده گرفته، بازیکنان خوبی جذب شدند و تیم بدون حاشیه‌ای به وجود آمد و توانست در این دو سال یک بار قهرمان شود و یک بار هم به نایب‌قهرمانی برسد. این تیم روند خوبی را در این چند سال پیدا کرده است اما خب مشکلاتی نیز برای آن‌ها به وجود آمد. حضور بازیکن این تیم در تیم ترکیه‌ای، باعث شد مشکلاتی ایجاد شود و حذف از جام حذفی دیگر نکته منفی این تیم بود. خوشبختانه پرسپولیس در بازی قبل مقابل تراکتورسازی نمایش خوبی داشت و به شرایط عادی برگشت.

 

مهاجم تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان درباره قرعه ایران در جام جهانی روسیه تصریح کرد: در جام جهانی بهترین تیم‌های دنیا قرار دارند. البته گروه‌های دیگری وجود دارد که از گروه ایران ساده‌تر است ولی در دوره پیش هم در گروه خوبی قرار گرفتیم. آرژانتین تیم خوبی بود ولی بوسنی و نیجریه تیم‌هایی بودند که توانایی برتری مقابل آن‌ها را داشتیم. در دوره‌های قبل، در گروه‌های متعادلی حضور داشتیم اما موفق به صعود نشدیم. این دوره در گروه بسیار سختی قرار داریم که اسپانیا، پرتغال و مراکش هم حضور دارند. از مراکش اطلاعات دقیقی ندارم اما آن‌ها بازیکن‌های خوبی در لیگ‌های اروپایی دارند. امیدوارم با بازیکنان جوان که حتی می‌توانند یک جام‌جهانی دیگر را هم تجربه کنند، نتایج خوبی بگیریم. ما از پیش‌باخته نیستیم و با دانش و تجربه بین‌المللی که کی‌روش دارد، می‌توان امیدوار بود. مهم‌ترین نکته حضور در جام جهانی است و دومین نکته، داشتن آمادگی کامل در جام جهانی است و سومین نکته آن هم داشتن تاکتیک مناسب است. بعید می‌دانم که جلوی این تیم‌ها دست بسته باشیم و می‌توانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

 

وحید هاشمیان درباره کارلوس کی‌روش و برنامه‌های او برای حضور پر قدرت در روسیه گفت: من در بطن طرح‌های کی‌روش نیستم و اطلاع ندارم ولی طبیعی است که فردا و پس‌فردای روز بازی، بازیکن از لحاظ بدنی شرایط تمرین را ندارد. فکر می‌کنم قصد کی‌روش از این طرح، هماهنگی بازیکنان از لحاظ تغذیه، ریکاوری و روانی است. او مربی حرفه‌ای است و می‌داند که روز بعد بازی نمی‌شود کار تاکتیکی کرد زیرا ۴۸ ساعت بعد بازی، بدن بازیکن در شدیدترین افت خود قرار دارد. شرایط باشگاه‌های ما کاملا آماتور است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------