پیروانی: فوتبال ایران رو به نابودی می‌رود/ می‌گویند اسپانسر بیاور تا مربی شوی!



  اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,پیروانی

پیروانی گفت: هیچ کدام از تیم‌های لیگ برتر فوتبال حرفه‌ای نیستند، پس چرا می‌گوییم لیگ ما حرفه‌ای است؟

غلام حسین پیروانی در گفت وگو با ایسنا درباره علت انحلال تیم‌های ریشه‌دار فوتبال ایران گفت: نداشتن مدیریت و نبود سرمایه‌گذاری کافی تیم‌ها را به نابودی می‌کشاند. متاسفانه سازندگی در ایران از بین رفته است. تیمی مثل فجر سپاسی استعداد یابی می‌کرد و بازیکن می‌ساخت و تیم‌هایی که پول داشتند خیلی راحت این بازیکن‌ها را می‌بردند. البته بازیکن‌ها هم حق داشتند. امید روانخواه، سیاوش اکبرپور، رضاعنایتی، مهدی رحمتی، علی علیزاده و ... همه از امیدهای فجر بالا آمدند.

 

او در ادامه اظهار کرد: من اسم کسی را نمی‌آورم. به بعضی از افراد می‌گویند: "اسپانسر بیاور تا مربی شوی." مطمئنا فوتبال ایران رو به نابودی خواهد رفت چرا که ساختار درستی ندارد. کدام تیم فوتبال را می‌شناسید که بدهی نداشته باشد؟ نرخ قرارداد بازیکن‌ها بالا رفت و مدیران از پس این ارقام برنیامدند. فواره چون بلند شود سرنگون شود.

 

پیشکسوت فوتبال ایران درباره خصوصی‌سازی تیم‌های لیگ برتری تصریح کرد: اگر تیم‌ها خصوصی شوند اولین باشگاه‌هایی که زمین خواهند خورد همین پرسپولیس و استقلال است. هیچ چیز فوتبال ما حرفه‌ای نیست. سعدیا گرچه سخندان و مصالح گویی، به عمل کار برآید ز سخندانی نیست.

 

او در ادامه گفت: کدام یک از تیم‌های ما حرفه‌ای هستند؟ به عنوان مثال استادیوم اختصاصی تیم استقلال کجا است که بتواند بلیت فروشی و تبلیغات کند؟ اسم تیم‌ها فقط حرفه‌ای است. فوتبال ایران دارد از بین می‌رود. باید جلوی این اتفاق را گرفت. فوتبال ما ناپاک است؛ نه این که در آن دزدی می‌کنند بلکه از این جهت ناپاک است که تا بازیکن می‌آید شکوفا شود مسئولان تیم می‌گویند، ۱۰ میلیون تومان بده تا اسمت را وارد لیست کنیم! کدام یک از تیم‌های جهان این مصیبت‌ها را دارند؟ خواهید دید فوتبال ما از این بدتر هم می‌شود. امثال مهدی طارمی و سروش رفیعی برای این به کشورهای عربی می‌روند که می‌دانند در فوتبال ایران پول درنمی‌آورند.

 

این پیشکسوت فوتبال در پایان درباره تیم لیگ یکی برق جدید شیراز هم گفت: این تیم در پایان نیم فصل اول چند تا از بازیکن‌هایش را فروخت چون پول نداشت تا نیم فصل دوم را ادامه دهد. با این شرایطی که تیم برق جدید دارد محال است به لیگ برتر صعود کند. پادشاهی علم و طبل و سپاه می‌خواهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------