آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

لیگ قهرمانان آسیا تحت تاثیر خودخواهی امارات و عربستان



  اخبار ورزشی ,خبرهای   ورزشی ,لیگ قهرمانان آسیا

مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تحت تاثیر خودخواهی عربستان و امارات قرار گرفته است و مشخص نیست این رقابت‌ها تحت فشار این دو کشور برگزار می‌شود یا خیر. 

به گزارش مهر، سفر نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا به سه کشور امارات، عربستان و قطر برای حل مشکل ورزشی بین این کشورها به جای آنکه شرایط را آرام کند، بر ابهامات و جنجال‌ها افزوده است. قطری ها تاکید دارند که تیم های عربستانی و اماراتی برای لیگ قهرمانان آسیا باید به این کشور بروند ولی این دو کشور روی موضع خود برای برگزاری بازی در زمین بی طرف اصرار می کنند.

 

عادل عزت رئیس فدراسیون فوتبال عربستان و محمد خلفان الرمیثی رئیس هیات ورزش امارات در مصاحبه های جداگانه از لزوم برگزاری بازی با تیم های قطری در کشور سوم حرف زده اند. در این میان حتی الرمیثی پا را فراتر گذاشته و اعلام کرده است در صورتی که AFC الزام به بازی در قطر داشته باشد، تیم های اماراتی از لیگ قهرمانان کنار می کشند.

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است تا ماه آینده رای نهایی را در این ارتباط صادر کند ولی ناگفته پیداست که از سوی دو کشور امارات و عربستان تحت فشار قرار دارد.

 

شاید AFC اگر همان دو سال پیش مقابل خود خواهی های عربستان و پافشاری این کشور برای بازی با تیم های ایرانی در زمین بی طرف ایستاده بود، الان در این وضعیت و فشار قرار نمی گرفت. مسئولان فدراسیون فوتبال ایران در آن مقطع زمانی در نامه نگاری های خود با AFC تاکید داشتند تن دادن به خواسته عربستانی ها در آسیا به یک بدعت تبدیل می شود و در سالهای آینده دامن سایر کشورها و در نهایت دامن خود AFC را می گیرد.

 

صدای فدراسیون فوتبال ایران در آن زمان به جایی نرسید و هیچ کشوری هم حاضر به حمایت از دادخواهی ایران نشد اما گذشت دو سال ثابت کرد که عربستانی ها برای رسیدن به خواسته خود دست به هر کاری می زنند. عربستان در کنار امارات حالا خیلی راحت از کنار کشیدن از لیگ قهرمانان آسیا دم می زند و با این حربه کنفدراسیون و کل قاره آسیا را تحت فشار می گذارد.

 

حالا AFC بین سه کشوری در مخمصه افتاده است که  تاثیرگذاری زیادی در حوزه مالی و اسپانسرینگ لیگ قهرمانان دارند و در منطقه غرب آسیا از این لحاظ حرف اول را می زنند. جنگ عربستان و امارات با قطر وارد فاز جدیدی شده است و  باید دید کنفدراسیون آسیا اینبار هم منافع فوتبالی و ورزشی را فدای خودخواهی های سیاسی می کند و یا جلوی خواسته های عربستان و امارات می ایستد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------