به شفر گفتند کار جباری تمام شده است/ این کارشان تقاص سنگینی دارد



  اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی, جباری

بازیکن تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه به خاطر یک انتقاد و با تصمیم سیدرضا افتخاری از این باشگاه کنار گذاشته شد، گفت: کار منصوریان به عنوان یک مربی قابل قبول نبود و او به فکر خودش بود.

به گزارش مهر، مجتبی جباری درباره کنار گذاشته شدنش از استقلال به رادیو تهران گفت: مردم در جریان اتفاقات هستند و می دانند چطور از باشگاه کنار گذاشته شده ام. هیچ دلیلی هم عنوان نشده است. صحبت زیادی هم مطرح شده است. اول بحث پزشکی بود که رد شد. بعد گفتند باید وینفرد شفر سرمربی استقلال نظر بدهد که ایشان اصلا خبر نداشت و متعجب شد. شفر گفت از روز اول به من اعلام شد رحمتی می تواند به تمرین برگردد ولی کار جباری تمام است و امکان ندارد جباری برگردد.

 

هافبک تیم فوتبال استقلال تاکید کرد: در نهایت از طریق فدراسیون اقدام کردم. باشگاه لایحه ای نوشته و در آن اظهار کرده بود خودم در تمرین شرکت نکرده ام! جالب اینجاست که به شعور و جایگاه مردم احترام نمی گذارند. در برنامه زنده تلویزیونی صحبت کردند و همه متوجه شدند باشگاه مرا کنار گذاشته است ولی دروغ واضحی می نویسند و به کمیته انضباطی لایحه می دهند.

 

جباری ادامه داد: قرار شد یکسری مستندات بیاورند که مدعی شده بودند با من تماس گرفته اند اما خودم نرفته ام سر تمرین. وثوق احمدی رئیس کمیته تعیین وضعیت اعلام کرد بهتر است در فضای دوستانه مسئله را حل کنیم. در این مدت که باشگاه زمان داشت تصمیم بر این گرفت قراردادم را یکطرفه فسخ کند و اشتباهاتشان را کامل کردند.

 

وی در پاسخ به این سئوال که آیا افرادی در باشگاه بودند که می خواستند شما را از استقلال دور کنند؟ خاطرنشان کرد: بله. آقای افتخاری این تصمیم را گرفت و این تصمیم را به بدترین شکل ممکن جلو برد که حواشی زیادی پیش آمد. من فقط در جلسه ای که با بچه های تیم بود انتقادی را مطرح کردم ولی بعد از آن این تصمیم را گرفتند. موارد دردناکی هست که آزاردهنده است. شفر می گفت باشگاه هر کاری می توانست بکند و حتی می توانست تو را جریمه کند ولی نمی توانست بازیکن را از تمرین کردن منع کند و از حقش برای بودن در کنار تیم محروم کند و این کارشان تقاص سنگینی دارد.

 

جباری گفت: تا الان برای این کارشان دلیل نیاورده اند. باشگاه دولتی است. یکسری نفرات را به عنوان مدیریت می گذارند و قرار نیست از جیبشان هزینه کنند. این هزینه ها از خزانه مملکت پرداخت می شود و برایشان اهمیتی ندارد.

 

وی تاکید کرد: مگویان را ابتدای فصل و روزهای آخر کنار گذاشتند و می توانستند او را به تیم های دیگر بفرستند ولی باید باشگاه الان به او پول بدهد. در قبال من هم همینطور است. قطعا اگر باشگاه خصوصی بود و باشگاه از جیب خودش هزینه می کرد، این تصمیمات را نمی گرفت و با اعتبار و شخصیت بازیکن بازی نمی کرد. خدا را شکر مردم کاملا متوجه هستند و می دانستند چه اتفاقی افتاده است. من هم سعی کردم همه موارد را صادقانه بگویم. تا جایی که می شد زمان دادم تا مشکل را حل کنند. حتی با سرمربی تیم صحبت کردم و توانستم ایشان را قانع کنم در چه شرایطی هستیم.

 

هافبک استقلال در خصوص اینکه چه شد از استقلال کنار گذاشته شد؟ تاکید کرد: این سئوال را باید مدیرعامل و کسانی که مرا کنار گذاشتند جواب بدهد. 

 

وی در پاسخ به این سئوال که آیا علیرضا منصوریان شما را می خواست؟ گفت: فشار هواداران باعث شد منصوریان مرا جذب کند ولی رفتار او در انتها به عنوان سرمربی قابل قبول نبود و پای من نایستاد و به خودش فکر کرد. از این بابت اذیت شدم. بعد از آنکه رفتار شفر را دیدم ناراحتی ام دو چندان شد. شفر از من شناختی نداشت. مشکل من شفر نبود. او می خواست با من صحبت کند و دیدار دوستانه ای هم داشتیم. ولی یکبار دیگر شفر به منزل من آمد و در کنار هم بودیم. او برای جایگاه و شخصیت من احترام قائل بود یعنی اینکه  کاری که باشگاه می کند و اظهارنظری که می کنم به ضررشان می شود یا نه. برای او مهم بود. این کار شفر برایم درس بزرگی بود. 

 

جباری افزود: ناراحت شدم. من برای کسانی بازی کردم و زحمت کشیدم و در باشگاهی بازی کردم که تمام مصدومیت هایم را متحمل شدم که برای آن منتی نیست، ولی کسانی که راس کار بودند نه تنها به من بلکه به هواداران هم بی احترامی کردند. 

 

وی در پاسخ به این سئوال که از چه چیزی ناراحت بودند که کنارش گذاشتند، تصریح کرد: مدیرعامل و کسانی که این تصمیم را گرفتند باید پاسخ بدهند. فکر می کنم آنها دوست داشتند در فضایی کار کنند که کسی نباشد که مشکلات باشگاه را گوشزد کند. شفر به من گفت اگر جای دیگری بود گوش می کردند و سعی می کردند درست کنند ولی باور کنید در حق جوانان ما در ورزش ظلم می شود. هیچ امکانات زیرساختی فراهم نمی کنند و به آنها آسیب می زنند. شما دیدید که حسین حسینی چه مشکلاتی را متحمل شده است. همه ما همینطور بوده ایم. ما این مسائل را دیده ایم ولی باشگاه کاری نکرد. خود بازیکنان تلاش کردند ایرادات را برطرف کنند. 

 

هافبک استقلال ادامه داد: خیلی از جوانان ما هستند که استعدادشان از من و یا حسینی هم بیشتر است ولی در نطفه خفه می شوند. گاهی یک برنامه هم می گذارند و تمام و بازهم این اتفاقات می افتد. مسئولان باشگاه هم دوست داشتند من از آنها فاصله بگیرم تا مدیریتشان را به این شکل ادامه بدهند. 

 

جباری تاکید کرد: یکی از مشکلاتمان این است که نمی توانیم به خوبی از هم حمایت کنیم. ما باید پشت همدیگر باشیم تا بتوانیم حقمان را بگیریم. باید ابتدا خوب فکر کنیم و مسائل را آنالیز کنیم و ببینیم لایق چه چیزهایی هستیم و بعد از آن برایش مبارزه کنیم. خوشبختانه اتحادیه بازیکنان هم تشکیل شده است. داریم تلاش هایی انجام می دهیم تا کارهایی انجام دهیم ولی متاسفانه بازیکنان نمی توانند از هم حمایت کنند.

 

وی در پاسخ به این سئوال که آیا یکی از شرط هایش برای بازگشت به استقلال حضور پژمان منتظری بوده است؟ تاکید کرد: منتظری زودتر از من به استقلال آمد. من صحبتی با استقلال در این مورد نداشتم.

 

هافبک استقلال در خصوص فسخ قراردادش از سوی باشگاه استقلال گفت: بله من روز گذشته نامه ای مبنی بر فسخ یکطرفه قراردادم دریافت کردم.

 

جباری درباره اینکه مردم هم نمی دانند چطور از استقلال کنار گذاشته شده است، تصریح کرد: این یک گوشه ای از مدیریت در ورزش است. این دارد به همه مردم و ورزشکاران ضربه می زند. ما با سوء مدیریت مواجه هستیم. اصلا مسائل اخلاقی را در نظر نگرفتند و تا الان هم جواب نداده اند. به همین خاطر است که مردم به این شکل واکنش نشان می دهند. باید مبارزه شود و جلوی این اتفاق گرفته شود.

 

هافبک استقلال تاکید کرد: وزیر ورزش هم که این آدم (افتخاری) را در این پست قرار داده است، باید متوجه باشد جوانی که سالها برای این تیم و تیم ملی بازی کرده است، مدیرش برای کنار گذاشتنش هیچ دلیلی نیاورده است. در نهایت استقلال از نظر مالی متضرر می شود. از لحاظ وجهه اخلاقی هم مردم گوشه ای از مسائل را در برنامه نود دیدند. ما در فوتبال هر روز با این مسائل روبرو هستیم. الان باید جلویش را بگیرند وگرنه ممکن است دیر بشود.

 

جباری یادآور شد: اگر حمایت تماشاگران نبود در استقلال بازی نمی کردم ولی آنها و استقلال انگیزه می دادند که برگردم و یکبار دیگر بخواهم بازی در ورزشگاه آزادی با استقلال را تجربه کنم.

 

وی درباره اینکه چه تصمیمی برای آینده دارد، گفت: در نیم فصل دوم بازی نمی کنم. لطمه ای که به آمادگی من زدند زمان زیادی می برد تا دوباره آماده شوم. مسلما نمی توانم به تیمی کمک کنم. ترجیح می دهم در هیچ تیمی بازی نکنم تا ببینم وضعیتم چه می شود و کمیته انضباطی روی این حرکت باشگاه استقلال چه تصمیمی می گیرد. 

 

جباری در پایان گفت: از اینکه هواداران از من حمایت کردند متشکرم. استقلال باشگاه بزرگی است. تماشاگران و بازیکنان لایق این هستند که باشگاه بهتری از لحاظ امکانات و جایگاه داشته باشند. امیدوارم پشت هم باشیم و به این مهم برسیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------