گزارش برنامه نود (96/11/2)؛ طارمی: بخاطر اشک‌های مادرم!



 اخبارورزشی,خبرهای ورزشی ,عادل فردوسی‌پور

عادل فردوسی‌پور در برنامه این هفته گفت‌وگوی مفصلی با مهدی طارمی داشت.

به گزارش ورزش سه، برنامه نود دوشنبه شب(دوم بهمن ماه) از ساعت 22:43 آغاز شد که در آن بازی‌های لیگ برتر در هفته بیستم مورد بررسی قرار گرفت و به حواشی برگزاری بازی‌های فوتبال بانوان و نوجوانان در هوای غبارآلود اهواز اشاره شد؛ فردوسی‌پور هم مصاحبه طولانی مدتی با مهدی طارمی داشت که مهاجم سابق پرسپولیس درباره اتفاقاتی که از تابستان 95 تا به امروز برای او رخ داده توضیحات کاملی داد که مشروح این اتفاقات را در زیر می‌خوانید:

 

 نظرسنجی

مخاطبان برنامه نود می‌توانند با ارسال یکی از گزینه‌های «بله» یا «خیر» به این سوال که «با حضور ستاره‌های تیم ملی در لیگ‌های حوزه خلیج فارس موافق هستید؟» نظرشان را اعلام کنند.

 

 آنچه در برنامه نود امشب (96/11/2) دیشب  مشاهده  کردید:

- سفر به قلعه فراموش شده عقاب‌ها.

- نگاهی بهترین بازیکن‌های پا به سن گذاشته؛ به بهانه درخشش پیرمردهای لیگ در هفته اخیر.

- تبعیض آشکار در اهواز؛ بازی لیگ برتر لغو شد اما زنان نونهالان در شرایط سخت بازی کردند.

 

* نفت تهران 4 سیاه جامگان 1

نکات بازی

گلزنی محسن بنگر بعد از سه سال.

سیاه جامگان برای نخستین بار در لیگ برتر در یک بازی 4 گل خورد.

نخستین پیروزی نفت برابر سیاه جامگان.

 

- کنفرانس مربیان

رضا عنایتی: گل زودهنگام تمرکز ما را برهم ریخت؛ 7-6 بازیکن ما دور از انتظار کار کردند و بعد از گل اولی که خوردیم از نظر روحی روانی پایین آمدیم.

هومن افاضلی: بازیکنانم را تحسین می‌کنم که خیلی خوب به بازی برگشتند؛ نفرات بزرگ تیم نقش زیادی در جبران این نتیجه داشتند؛ تیم نفت به مرور زمان شرایطش را بهتر می‌کند و به لیگ برمی‌گردد.

 

* تراکتورسازی 1 سایپا 2

نکات بازی

محمد ایران‌پوریان بعد از گل کردن 17 پنالتی در لیگ برتر، پنالتی خراب کرد.

ایران‌پوریان با 6 گل زده، گلزن‌ترین مدافع لیگ.

علی دایی در پنج تقابل اخیر با تراکتور بازنده نبوده است.

تراکتورسازی در 14 مسابقه گذشته‌اش برابر سایپا شکست نخورده بود.

تراکتورسازی در چهار تقابل اخیر برابر سایپا گل نخورده بود.

مهدی ترابی با 4 گل زده، بهترین گلزن نیم‌فصل دوم.

 

- کنفرانس سرمربی سایپا

علی دایی: در سه، چهار صحنه اجازه شوت‌زنی به بازیکنان تراکتور دادیم ولی به غیر از آن شاهد کار خاصی مثل نفوذ مهاجمان حریف در عمق دفاع تیممان نبودیم؛ بازیکنانم فوتبال خوبی بازی کردند و روز به روز بهتر می‌شویم.

 

* پدیده 0 استقلال 0

نکات بازی

12 بازی نیمکت‌نشینی، طولانی‌ترین نیمکت‌نشینی مهدی رحمتی در لیگ برتر.

استقلال 10 سال بدون شکست در مشهد.

استقلال 6 تساوی بدون گل، رکوررددار در لیگ.

نخستین کلین‌شیت رحمتی در مشهد برابر پدیده.

پدیده بدون برد برابر استقلال در مشهد.

 

- کنفرانس مربیان

وینفرد شفر: در نیمه اول شانس‌های زیادی برای گلزنی داشتیم که استفاده نکردیم ولی امیدوارم در مسابقه بعدی از فرصت‌هایمان بهره ببریم.

محمدرضا مهاجری: در نیمه اول بازی پایاپای بود ولی در نیمه دوم شرایط ما بهتر رقم خورد؛ صاحب موقعیت‌های 100 درصد شدیم که خرابی زمین موقعیت‌ها را از ما گرفت.

 

* پدیده 0 استقلال 0

نکات بازی

12 بازی نیمکت‌نشینی، طولانی‌ترین نیمکت‌نشینی مهدی رحمتی در لیگ برتر.

استقلال 10 سال بدون شکست در مشهد.

استقلال 6 تساوی بدون گل، رکوررددار در لیگ.

نخستین کلین‌شیت رحمتی در مشهد برابر پدیده.

پدیده بدون برد برابر استقلال در مشهد.

 

- کنفرانس مربیان

وینفرد شفر: در نیمه اول شانس‌های زیادی برای گلزنی داشتیم که استفاده نکردیم ولی امیدوارم در مسابقه بعدی از فرصت‌هایمان بهره ببریم.

محمدرضا مهاجری: در نیمه اول بازی پایاپای بود ولی در نیمه دوم شرایط ما بهتر رقم خورد؛ صاحب موقعیت‌های 100 درصد شدیم که خرابی زمین موقعیت‌ها را از ما گرفت.

 

   کارشناسی داوری با مسعود مرادی

- تراکتورسازی و سایپا

قلی‌زاده روی پهلوان مرتکب خطای پنالتی شد و دادن اخطار به او کفایت می‌کرد.

اعلام پنالتی به سود سایپا درست بود و شوت قلی‌زاده به دست مهدی‌زاده برخورد کرد.

برخورد دو مدافع و مهاجم تراکتور پنالتی نبود و داور تصمیم درستی گرفت.

 

- پدیده و استقلال تهران

محمد قاضی در آفساید بود و خلعتبری پس از او توپ را زد اما داور به اشتباه آفساید قاضی را اعلام نکرد.

اخطار به بازیکن پدیده به دلیل ضربه با دست به فرشید اسماعیلی درست بود.

عبدالله حسینی و برزای در محوطه جریمه پدیده برخورد داشتند ولی پنالتی نبود و داور تصمیم درستی گرفت.

خورشیدی تصمیم اشتباهی در اعلام پنالتی به سود استقلال داشت چراکه دست حسینی، مدافع پدیده پشت پای نورافکن روی زمین آمد و مچ او بازیکن استقلال را نگرفت.

پنالتی استقلال باید تکرار می‌شد چراکه پنج بازیکن پدیده در لحظه ضربه زدن امید ابراهیمی وارد محوطه جریمه شدند که یکی از آنها نیز ریباند توپ را دفع کرد.

به علت اینکه یک توپ از سمت نیمکت پدیده وارد زمین شد، خورشیدی به جای دراپ بال، باید اعلام ضربه آزاد به سود استقلال اعلام می‌کرد.

 

* آیتم جذاب و خاطره‌انگیزی از قلعه عقاب‌ها و تیم فراموش شده و دوست داشتنی چوکا تالش پخش شد که در آن مصاحبه‌هایی با بهمن صالح‌نیا سرمربی، مسعود باقری کاپیتان، عباس محمدی و مزجینی دروازه‌بان، ایمان امین و رحمت فیضی‌مقدم، مهاجمان سابق این تیم و همچنین اصغر رسول زاده سرمربی فعلی و بازیکن پیشین چوکا انجام گرفته بود.

 

* به بهانه گلزنی و درخشش بازیکنان پا به سن گذاشته فعلی لیگ برتر مثل علیرضا نورمحمدی، محسن بنگر، اسماعیل فرهادی، محمد غلامی، مهدی رجب‌زاده و ... در آیتمی به بازی‌های تماشایی بازیکنانی مثل علی پروین، علی دایی، کریم باقری، فرهاد مجیدی، رضا عنایتی، سهراب بختیاری‌زاده و ... که تا حدود 40 سالگی فوتبال بازی کردند، اشاره شد.

 

  توضیح درباره جابه‌جایی سرمربی در تراکتور

محمدجواد پاینده، مدیر رسانه‌ای تراکتورسازی در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود پیرامون تغییرات کادر فنی در این تیم اظهار کرد: شرایط و نتایج و وضعیتی که پیش آمد، به نظر می‌رسید تیم نیاز به شوک مثبتی دارد؛ آقای گل‌محمدی تلاش کرد و زحمت کشید ولی شرایط برای خود ایشان هم سخت شده بود چون هواداران از نتایج تیم ناراضی بودند؛ جابه‌جایی هم به بهترین شکل اتفاق افتاد و مذاکره با مربی کارآمد، موفق و توانمند انجام شد و خدا را شکر نتیجه خوبی به دست آمد.

 

او درباره حضور ارطغرول ساغلام در تراکتورسازی ابراز کرد: ایشان مربی جوان و با انگیزه بسیار زیادی هستند؛ فوتبال ایران را می‌شناند و می‌گویند مثل فوتبال ترکیه شور و هیجان و تماشاگر دارد؛ با انگیزه و شناخت بالایی به ایران آمده و ان‌شاالله با اتحاد تماشاگران و ... موفق می‌شود؛ کارهای تسویه حساب با آقای گل‌محمدی در حال انجام است و مشکل خاصی نیست.

 

پاینده درباره حضور سرمربی جدید تراکتورسازی در نماز جمعه تبریز عنوان کرد: چنین تصمیمی نظر خود ایشان بود که گفت و آقای آجرلو هم استقبال کرد؛ این کار بازتاب بسیار خوبی هم در رسانه‌های ایران و حتی ترکیه داشت؛ ایشان دوست داشت با حضور در نماز جمعه و بین مردم کارش را شروع کند.

 

 

*  آیتمی ویژه به دوران حضور مهدی طارمی در پرسپولیس و دورانی که او در بین هواداران این تیم محبوب شد یا مورد غضب آنها قرار گرفت، اختصاص داشت.

 

* گزارشی از عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران طی یک هفته اخیر پخش شد.

  

 طارمی: گفتند نباید در پرسپولیس بمانی!

مهدی طارمی، ستاره ایرانی جدید الغرافه قطر در گفت‌وگوی اسکایپی با برنامه نود پیرامون حرکتی که در اوایل تابستان 95 با رفتن به ریزه اسپور انجام داد، اظهار کرد: قبل از رفتن به ترکیه، من به باشگاه پرسپولیس رفته بودم و به احترام باشگاه که درخواست صحبت با من داشت، این کار را کردم که نیم‌چه توافقی هم انجام گرفت و این در صورتی بود که اگر من به فوتبال اروپا نروم، قرارداد رسمی می‌شود.

 

او ادامه داد: گفته بودم اگر لژیونر تیم‌های اروپایی نشوم در ایران به جز پرسپولیس در هیچ تیمی بازی نمی‌کنم؛ وقتی به ترکیه رفتم یک سری جریانات اتفاق افتاد؛ با رامین رضاییان هماهنگ بودم و دوست نداشتم به باشگاه ریزه اسپور بروم چون هدفم بازی در تیم دیگری در اروپا بود؛ رامین دوست داشت در فوتبال اروپا بازی کند؛ من هم با رامین به ریزه اسپور رفتم  و قرار شد رامین قرارداد ببندد و من برگردم تا با یک تیم دیگر اروپایی قرارداد ببندم چون پیشنهادات دیگری داشتم.

 

طارمی اضافه کرد: یک اشتباه کردم و با ریزه اسپور قرارداد امضاء کردم و به مدت یک هفته در آنجا ماندنی شدیم؛ رامین رضاییان در قراردادم با ریزه اسپور نقشی نداشت ولی هر دو نفر ما به دنبال کمک به یکدیگر بودیم تا در فوتبال اروپا بازی کنیم؛ من نمی‌خواستم در ریزه اسپور باشم ولی اشتباه کردم و با این تیم قرارداد بستم، اما هدفم از اینکه به دنبال بازی در فوتبال اروپا بودم، کار اشتباهی نبود.

 

مهاجم سابق پرسپولیس با بیان اینکه حدود هشت روز به تمرین ریزه اسپور رفتم اما زمانی که با این باشگاه قرارداد بستم، اشتباه بچه‌گانه‌ای انجام دادم، گفت: در آن زمان، وکیلم با من تماس گرفت و گفت در ایران جو بدی است و تماشاگران علیه تو شده‌اند اما من گفتم هدفم رفتن به فوتبال اروپا بود و حرکت خاصی انجام ندادم. 

 

او یادآور شد: اشتباهم این بود که باشگاه بزرگ پرسپولیس را رها کردم؛ تیم می‌خواست بعد از 10 فصل قهرمان شود و به این موضوع فکر کردم؛ هوایی شدم که به ترکیه رفتم ولی بعد به وکیلم زنگ زدم و گفتم با آقای طاهری صحبت کنید که راهی برای بازگشتم هست یا خیر؛ با آقای طاهری صحبت کردم و گفتم توافق ما اینطور بود که اگر به فوتبال اروپا نروم، در پرسپولیس بمانم؛ ایشان به همراه وکیلم گفتند مجددا به پرسپولیس برگرد ولی هر اتفاقی افتاد، تا پایان پشت تو هستیم.

 

آقای گل دو فصل اخیر فوتبال ایران اذعان کرد: من روی چه حسابی به پرسپولیس برگشتم؟ آقای طاهری و وکیلم گفتند برگرد و هیچ اتفاقی برای تو نمی‌افتد؛ در آن مقطع جوانتر بودم، احساسی تصمیم گرفتم و گفتم برای رضایت هواداران و قهرمانی پرسپولیس به ایران برمی‌گردم؛ این افراد هم به من گفتند نمی‌گذاریم هیچ اتفاقی برای تو بیافتد؛ بعد از بازگشت از ترکیه، آمدم و با پرسپولیس قرارداد بستم؛ وقتی در ترکیه بودم، باشگاه پرسپولیس به من گفت وقتی ITC را به باشگاه ریزه اسپور نفرستادیم، آنها نمی‌توانند علیه تو کاری انجام دهند.

 

طارمی با اشاره به نوع قراردادش با پرسپولیس عنوان کرد: قبل از اینکه به ترکیه بروم، توافقاتی دیگری با پرسپولیس بود ولی پس از بازگشتم به ایران قرارداد به شکل دیگری نوشته شد و برای مثال گفتند اگر قهرمان جام حذفی نشویم، 10 درصد از قراردادت کم می‌شود و یا اگر در لیگ به قهرمانی نرسیم، این کار را انجام می‌دهیم چون تو مقصر هستی! و از طرف دیگر گفتند اگر در نیم‌فصل خوب کار کنی، قراردادت را درست می‌کنیم؛ با اینکه مبلغ قراردادم را کمتر کردند اما من گفتم می‌خواهم به پرسپولیس بیایم و شرایط را پذیرفتم چون می‌خواستم بعد از 10 سال با تیم قهرمان شویم.

 

مهاجم ایرانی الغرافه قطر تاکید کرد: زمانی که برگشتم قرارداد مثل قبل از سفرم نبود ولی در همان ترکیه، قراردادم با پرسپولیس را امضاء کردم و بعد به ایران برگشتم؛ قبل از رفتن به ترکیه قرارداد نبستم و فقط توافقی انجام گرفت؛ بعد از دربی‌ای که 4 بر 2 استقلال را بردیم، من گفتم می‌خواهم به فوتبال اروپا بروم و جوی علیه من درست شد؛ وکیلم بدون اطلاع من مصاحبه کرد که قرارداد طارمی دو ساله تمدید شد، اما من در جریان نبودم که دو ساله بستم؛ وکیلم گفت می‌خواستم جو آرام شود؛ گفتم همه می‌دانند می‌خواهم بروم و باید با این موضوع کنار بیایند.

 

 

طارمی درباره زمان عقد قرارداد با پرسپولیس اظهار کرد: سی‌اُم خرداد 95 که باشگاه پرسپولیس می‌گفت قرارداد بستیم، درست نبود و در ترکیه مجددا قرارداد بستم.

 

او ادامه داد: با مسؤولان حقوقی باشگاه و آقای طاهری مشورت کردیم و به این نتیجه رسیدیم یک دروغی بگوییم که سی‌اُم خرداد 95 قرارداد امضاء شده تا باشگاه محروم نشود؛ داستان همینطور پیش رفت و ما هم این دروغ را ادامه دادیم؛ قراردادم با پرسپولیس به دروغ در تاریخ سی‌اُم خرداد 95 ثبت شد تا در پرونده فیفا به مشکل نخوریم.

 

مهاجم سابق پرسپولیس درباره اینکه از محرومیتش اطلاع داشته یا خیر، ابراز کرد: پس از بازگشتم به ایران، چندین بار به وکیلم و باشگاه پرسپولیس گفتم و سر تمرین یا بازی‌ها به آقای طاهری و وکیلم می‌گفتم با باشگاه ریزه اسپور به نتیجه رسیدید، که گفتند همه چیز اوکی شده است. 

 

طارمی پیرامون مصاحبه‌ای که گفته بود خیریتی در این محرومیت است، عنوان کرد: قبل از دیدار با الهلال، متوجه این موضوع شدیم که خیلی زیاد ناراحت شدم و به سید جلال گفتم به آقای برانکو بگو من دیگر تمرین نمی‌کنم و رفتم؛ در اتاق نشسته بودم؛ نیم ساعت از تمرین گذشته بود و بچه‌ها در حال تمرین بودند؛ ترکاشوند و خمارلو به اتاقم آمدند و گفتند بیا و در ویدئویی به بچه‌ها روحیه بده و بگو یک خیریتی در محرومیتت بوده؛ من هم آنقدر ناراحت بودم و نمی‌دانستم چه بگویم که همین حرف‌هایی که به من زدند را گفتم؛ خودم نمی‌دانستم جلوی دوربین چه کاری انجام می‌دادم و چه حرفی می‌زنم چون اصلا نمی‌فهمیدم چه اتفاقی افتاده است؛ حرفی که به من گفتند بگو خیریتی در این اتفاق بوده را در آن فیلم گفتم؛ هر کسی جای من بود ناراحت می‌شد و نمی‌دانست چه کاری می‌کند.

 

او در مورد رفتنش به الغرافه قطر پس از اینکه پرسپولیس در دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد، گفت: اصلا محرومیت پرسپولیس به من ارتباطی ندارد؛ زمانی که به ایران برگشتم، خودم جداگانه با فیفا مکاتبه داشتم و باشگاه پرسپولیس این کار را جداگانه انجام می‌داد؛ بخاطر اینکه دو قرارداد بستم، محروم شدم و باشگاه پرسپولیس بخاطر عدم صداقت در صحبت‌هایش توسط فیفا محروم شد؛ به دلیل اینکه در این پرونده باشگاه پرسپولیس دروغ گفته بود، با محرومیت فیفا روبه‌رو شد.

 

مهاجم تیم ملی ایران در میان صحبت‌های خود اشاره کرد: آقای هدایتی در آن مقطع که به پرسپولیس برگشتم، اسپانسر باشگاه بود ولی اینکه می‌گوید برای رضایت‌نامه پول دادیم، درست نبود.

 

طارمی با بیان اینکه وکیلم هر روز یک حرفی به من می‌زد، ابراز کرد: وکیلم یک بار گفت باشگاه ریزه اسپور تعیین می‌کند جریمه را باشگاه پرسپولیس می‌دهد، یک بار می‌گفت من و یک بار دیگر می‌گفت 50-50 است؛ حالا یک اتفاقی افتاد که خدا را شکر آن پول هم بخشیده شد.

 

او ادامه داد: جایی که اشتباه کردم را گفتم، ولی دوست داشتم در اروپا بازی کنم؛ وقتی از پرسپولیس جدا شدم، فهمیدم در چه باشگاه بزرگی بازی کردم؛ من بازیکن هستم و باید توجهم به مسائل فنی باشد؛ نباید به مسائلی مثل محرومیت و این اتفاقات توجه جدی می‌کردم چون قرار بود، باشگاه پرسپولیس پیگیر مکاتبات با ریزه اسپور باشد؛ اشتباهم را پذیرفتم ولی باشگاه پرسپولیس هم اشتباهاتی داشت؛ جوان بودم و باشگاه پرسپولیس من را هوایی کرد؛ البته باشگاه پرسپولیس باید بپذیرد که اشتباه کرده است.

 

مهاجم گلزن سابق پرسپولیس در خصوص پولی که از هدایتی گرفته بود، عنوان کرد: قبل از اینکه به ترکیه بروم، آقای هدایتی به من زنگ زد و گفت به رستوران بیا تا با هم صحبت کنیم که رفتم؛ در رستوران آقایان خداداد عزیزی، مهدی هاشمی‌نسب و هادی طباطبایی هم بودند؛ آقای هدایتی مبلغی به من گفت که اگر در پرسپولیس بمانی، این پول را به تو می‌دهم اما من گفتم می‌خواهم به اروپا بروم، اما اگر در ایران ماندم، فقط در پرسپولیس بازی می‌کنم.

 

طارمی تاکید کرد: وقتی به ترکیه رفتم، به آقای هدایتی زنگ زدم و گفتم چه اتفاقاتی پیش آمده است؛ به ایشان گفتم سر قولت هستی که می‌خواهی برای ماندنم در پرسپولیس کمک کنی که گفتند هستم؛ این را هم گفتم که ریزه اسپور برای رضایت‌نامه 3 میلیارد تومان می‌خواهد که آقای هدایتی قول کمک کردن داد.

 

او یادآور شد: سرمربی ریزه اسپور آن زمان به من گفت که 3 میلیون دلار به ما بده و از تیم برو که رامین رضاییان شاهد این اتفاقات است؛ من گفتم هنوز هیچ اتفاقی نیافتاده چرا باید این مبلغ را بدهم؛ به همین خاطر به ایران برگشتم و موضوع را به آقای هدایتی گفتم؛ آقای هدایتی نیمی از پولی که قبل از رفتنم به ترکیه قرار بود بدهد، را در کنار پرداختی‌ها به دیگر بازیکنان پرداخت کرد؛ یک میلیارد و 150 میلیون تومان به من پرداخت کرد که اصلا برای رضایت‌نامه بود؛ آقایان عزیزی و هاشمی‌نسب در جلسه‌ای که با آقای هدایتی داشتم، بودند و شاهد این اتفاقات هستند.

 

 او در خصوص صدای ضبطی که هدایتی منتشر کرده، گفت: لطفا آقای هدایتی تمام صداهایی که فرستادم را پخش کند؛ ایجنت ترکیه‌ای گفت با 500 میلیون تومان رضایت‌نامه را از ریزه اسپور می‌گیریم؛ قرار بود آقای هدایتی 2 میلیارد تومان علاوه بر باشگاه به من بدهد، ولی بعد از برگشتم از ترکیه به ایران، آقای هدایتی یک میلیارد و 150 میلیون تومان پول پرداخت کرد.

 

مهاجم سابق پرسپولیس تاکید کرد: آقای هدایتی عاشق پرسپولیس است و به بازیکنان کمک می‌کرد؛ من را هم دوست داشت و پول داد؛ اینکه می‌گویند من پول را خوردم، به باشگاه نداده‌ام و ... درست نیست.

 

طارمی با بیان اینکه من نمی‌خواستم به قطر بروم، ابراز کرد: وکیلم(صمد ابراهیمی) به من گفت از جایی شنیدم اگر نیم‌فصل دوم در پرسپولیس بمانی، برای تو بد می‌شود؛ کلا مسئله ورزشی نبود و به همین خاطر تعجب کردم؛ گفتند وجهه خودت را از دست می‌دهی که این حرف‌ها را می‌زنی؛ من هم بخاطر اینکه سال جام جهانی بود، ترسیدم.

 

مهاجم فصل قبل پرسپولیس اظهار کرد: همین آقایان و مسؤولانی که از باشگاه علیه من مصاحبه کردند، سر تمرین می‌آمدند و می‌گفتند مهدی چرا به قطر نمی‌روی؟ آقایانی که در باشگاه علیه من حرف زدند، مرد باشند و بیایند بگویند که چه حرف‌هایی به من زدند؛ می‌خواستم در پرسپولیس بمانم و بعد از جام جهانی به اروپا بروم اما باشگاه پرسپولیس نمی‌خواست؛ به من می‌گفتند نیم‌فصل دوم نباید در پرسپولیس بمانی و بهتر است بروی.

 

او با تاکید بر اینکه تصمیم گرفتم که به اروپا بروم، عنوان کرد: آقایان به دلیل اینکه می‌خواستند مبلغی برای رضایت‌نامه به باشگاه برسد، می‌گفتند بیا از پرسپولیس برو؛ بخاطر اینکه برای رفتنم به تیم‌های اروپایی در لهستان، بلژیک، کرواسی، روسیه و ... که پیشنهاد داشتم، مبلغ رضایت‌نامه پرسپولیس داده نمی‌شد، به الغرافه رفتم.

 

طارمی اذعان کرد: خدا شاهد است فرافکنی نمی‌کنم و این حرفی بود که به من زدند؛ نمی‌توانم موضوع را باز کنم و بگویم چه کسانی گفته بودند باید از پرسپولیس بروم اما مطمئنا این موضوع صحت داشت و به همین خاطر رفتم.

 

مهاجم سابق پرسپولیس در خصوص پیام‌هایی که صمد ابراهیمی، وکیل او در زمان بازگشتش از ترکیه منتشر کرد، گفت: آن پیام‌ها درست نبود.

 

بازیکن ایرانی جدید الغرافه قطر اظهار کرد: در قطر مصاحبه‌ای انجام دادم که خبرنگار به اشتباه برداشت کرد که انگار گفته‌ام با شجاعی و دژاگه مشورت کردم تا به الغرافه بروم در حالی که من گفتم بخاطر شجاعی و دژاگه که قبلا در قطر بودند، به این کشور آمدم وگرنه آنها هیچ نقشی نداشتند.

 

طارمی یادآور شد: آقایان طاهری و ترکاشوند و در کل باشگاه پرسپولیس در دو سال گذشته، یک کمیته‌ای به نام کمیته مجازی در تلگرام و اینستاگرام تشکیل داد که فقط می‌خواستند من را تخریب کنند؛ نمی‌دانستم موضوع چیست؛ کلا هر بازیکنی که یک بازی بد کار می‌کرد، در این رسانه‌ها علیه او مطلب می‌زدند.

 

او تاکید کرد: در تمام اعتصابات سالیان اخیر در پرسپولیس، کار دسته جمعی بود؛ مگر می‌شود یک نفر اعتصاب کند و بقیه با او هماهنگ شود؟؛ آن سال آقایان بنگر و نورمحمدی به‌عنوان بزرگتر در تیم بودند ولی چطور شد در آن اعتراض، اسم من را گفتند؟؛ در آخرین اعتصاب مگر فقط من بودم؟

 

مهاجم سابق پرسپولیس تصریح کرد: دیوار کوتاه‌تر از مهدی طارمی نبود؛ من هم نمی‌خواستم جو خراب شود، حرفی نمی‌زدم؛ فقط در این بین به ناموس من توهین می‌شد؛ مردم به صفحات مجازی می‌ریختند و به ناموس و خانواده‌ام توهین می‌شد؛ خانواده‌ام پس از هر بازی فحش می‌خوردند.

 

طارمی اضافه کرد: رییس کانون هواداران، رییس کمیته مجازی و ... دور هم می‌شستند ولی تصمیم می‌گرفتند بعد از دو آقای گلی، به من فحاشی کنند؛ مگر می‌شود کسی که دو سال آقای گل شده، فحش بخورد؟؛ من هم می‌ترسیدم و با استرس کار می‌کردم که اگر یک موقعیت خراب کنم، دوباره فحش بشنوم؛ همین هواداران من را بالا بردند ولی این اتفاقات هم افتاد که فراموش نمی‌کنم.

 

او درباره هیس نشان دادن به هواداران پرسپولیس گفت: جریان هیس نشان دادن با هواداران واقعی پرسپولیس نبود؛ به آن لیدر که چنین کاری کرد هیس نشان دادم، که او در تماسی تلفنی پس از مسابقه از من عذرخواهی کرد و من هم این کار را انجام دادم.

 

مهاجم سابق پرسپولیس ادامه داد: بخاطر بالا بردن یک بازیکن جدید، به من فحاشی کردند؛ به دلیل اینکه اشک مادرم را درآوردند، ان‌شاالله آن افرادی که علیه من فحش دادند، اشک مادرشان را ببینند؛ دو، سه سال اشک مادرم را عمدا درآوردند؛ مادرم در این دو سال خیلی غصه خورد و زجر کشید که امیدوارم آنهایی که عامل چنین اتفاقی بودند، به همین شکل برای خودشان رقم بخورد.

 

طارمی درباره مبلغ رضایت‌نامه‌اش که به پرسپولیس داده شده، عنوان کرد: باشگاه الغرافه 500 هزار دلار به پرسپولیس داد که باشگاه پرسپولیس گفت 100 هزار دلار هم خودت باید پرداخت کنی که من هم این کار را انجام می‌دهم.

 

* پرسپولیس 1 گسترش فولاد 1

نکات بازی

پرسپولیس بعد از 123 روز در ورزشگاه آزادی گل خورد.

گل خوردن پرسپولیس بعد از 11 بازی خانگی.

دخسوس در مدت حضور در ایران از هیچ تیمی به اندازه پرسپولیس گل نخورده- 9 گل.

فرناندو دخسوس بدون کلین‌شیت برابر پرسپولیس.

توقف روند پنج برد پیاپی پرسپولیس مقابل گسترش فولاد.

 

- کنفرانس مربیان

برانکو ایوانکوویچ: وقتی این همه فرصت را گل نکنی، مجازات و جریمه می‌شوی؛ خوشبختانه با تلاش و اراده بازیکنان توانستیم شکست نخوریم؛ گرچه از نتیجه راضی نیستیم ولی خوشبختانه بازنده نشدیم.

فیروز کریمی: اگر قرار بود این اخراج نباشد، از نتیجه راضی بودم چون حق پرسپولیس باخت نبود.

 

 

* کلیپی پیرامون حرکتی که فیروز کریمی در برخورد با دوربین صدا و سیما پس از دیدار با گسترش فولاد داشت، پخش شد که در این بخش برنامه نود صحنه‌های مشابه خارجی که اتفاقی هم پس از مسابقات با رفتن دوربین به وسط زمین رخ نداده پخش کرد.

 

 

کریمی: فیلمبردار ادا درآورد که به او گفتم دوستت دارم!

فیروز کریمی، سرمربی گسترش فولاد در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود پیرامون برخوردی که با دوربین صدا و سیما پس از دیدار با پرسپولیس داشت، ابراز کرد: به فیلمبردا گفتم هیچ جای دنیا رسم نیست پس از یک بازی سنگین، یک فردی تعمدا طرحی بریزد که آدم را عصبی کند و حالا هم این وقت شب آن فیلم پخش شود؛ گفتم هیچ جای دنیا مرسوم نیست که وقتی هنوز مربی بعد از بازی به صورتش آبی نزده، از او فیلمبرداری شود.

 

او ادامه داد: دوربین را به کنار صورتم آورد؛ به ایشان گفتم انقدر نزدیکم نیا، اما گفتم قصد جسارت ندارم؛ ایشان به عقب می‌رفت و تب و تابی به بدنش می‌داد؛ گفتم از این اداها در نیار، ما شما را خیلی دوستت داریم.

 

کریمی عنوان کرد: خواهشم این است که فیلمبرداران اجازه دهند مربیان یک استراحتی کنند تا این اتفاقات نیافتد.

 

  کارشناسی داوری

- پرسپولیس و گسترش فولاد

اخطار به دخسوس و خطا پشت محوطه جریمه باید به سود پرسپولیس اعلام ی‌شد.

یک خطا و کارت زرد به سود پرسپولیس اعلام نشد.

داور نباید به سید جلال حسینی به علت تمارض کارت زرد نشان می‌داد.

کمک داور تصمیم درستی در عدم اعلام آفساید فرهادی، پیش از گل او داشت ولی جای‌گیری کمک داور درست نبود.

سید جلال به دلیل خطا روی فرهادی باید کارت زرد می‌گرفت.

کمک داور به علت جای‌گیری بد، تصمیم اشتباهی در اعلام آفساید مهاجم گسترش داشت.

داور تصمیم اشتباهی در دادن اخطار دوم و اخراج عزیز معبودی داشت.

اخطار به رادوشوویچ بخاطر حرکت غیر ورزشی او درست بود.

 

* کلیپی پیرامون گرد و غبار شدید در اهواز و لغو بازی فولاد و پیکان در هفته بیستم لیگ برتر و از سوی دیگر برگزاری دیدار تیم‌های بانوان و نوجوانان پخش شد.

  

* پارس جنوبی جم 1 استقلال خوزستان 1

نکات بازی

پارس جنوبی بدون برد در نیم‌فصل دوم.

پارس جنوبی در این فصل 6 پنالتی خراب کرده و رکورددار است.

پارس جنوبی تساوی در چهار دیدار پیاپی.

استقلال خوزستان بدون پیروزی در خارج از خانه.

 

- کنفرانس مربیان

مهدی تارتار: اگر گل دوم را به استقلال خوزستان می‌زدیم، شاید با اختلاف این مسابقه را می‌بردیم؛ طبیعت فوتبال همین است.

عبدالله ویسی: در 10 دقیقه اول تحت فشار بودیم و گل خوردیم ولی در نیمه دوم بهتر کار کردیم و به گل رسیدیم اما می‌توانستیم از موقعیت‌هایمان باز هم بهره ببریم که این اتفاق نیافتاد.

 

* سپیدرود 2 سپاهان 1

نکات بازی

سپاهان 9 گل خورده از پشت محوطه، بدترین تیم لیگ.

سپاهان هشت بازی بدون برد در بازی‌های خارج از خانه.

علی کریمی دو برد با نفت و سپیدرود برابر سپاهان.

 

- کنفرانس مربیان

زلاتکو کرانچار: هنوز با ضعف گلزنی مواجه هستیم و از نقاطی که فکر می‌کنیم گل می‌خوریم.

علی کریمی: بازی خوب و جذابی بود و خدا را شکر با امتیاز کامل از زمین خارج شدیم؛ این برد را به مردم خوب رشت تبریک می‌گویم.

 

* ذوب‌آهن 2 صنعت نفت آبادان 1

نکات بازی

قلعه‌نویی 10 بازی بدون باخت برابر صنعت نفت.

کمالوند بدون برد مقابل قلعه‌نویی.

چهارمین شکست پیاپی خارج از خانه صنعت نفت.

 

- کنفرانس مربیان

فراز کمالوند: در نیمه اول موقعیت خاصی به حریف ندادیم ولی در نیمه دوم ذوب‌آهن تحولی در برنامه تاکتیکی داشت و مستحق پیروزی بود.

امیر قلعه‌نویی: فوتبال خوبی بازی کردیم و به دو گل هم رسیدیم ولی نمی‌دانم چرا اشتباهات در دقایق آخر گریبانگیر ما می‌شود.

 

* در گفت‌وگوی ضبط شده با محسن مهرعلیزاده، استاندار اصفهان که درخواست بهبود شرایط باشگاه سپاهان را از مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه داشت، به حواشی این تیم اشاره شد.

 

  کارشناسی داوری

- پارس جنوبی جم و استقلال خوزستان

اخطار به دغاغله، مدافع استقلال خوزستان که مرتکب پنالتی شد، درست بود.

حمدی‌نژاد به دلیل خطای خطرناک باید اخراج می‌شد.

مدافع استقلال خوزستان و مهاجم پارس جنوبی همزمان در زدن توپ برخورد داشتند و عدم اعلام پنالتی درست بود.

 

- سپیدرود و سپاهان

نویدکیا مرتکب پنالتی نشد و تصمیم داور درست بود.

 

- ذوب‌آهن و صنعت نفت

به دلیل خطا روی ربیع‌عطایا باید یک پنالتی به سود ذوب‌آهن اعلام می‌شد.

 

 نتیجه نظرسنجی

یک میلیون و 954 هزار نفر در نظرسنجی برنامه نود شرکت کردند که حدود 77 درصد اعتقاد داشتند ستاره‌های تیم ملی ایران نباید فوتبال خود را در لیگ‌های حوزه خلیج فارس دنبال کنند.

 

برنامه نود این هفته ساعت 02:27 بامداد روز سه‌شنبه، سوم بهمن ماه خاتمه یافت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------