طاهری: به طارمی گفتم شان فوتبالیست ایرانی را پایین‌ آوردی/ هیچ جعلی در قرارداد او صورت نگرفت



  اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی, طاهری

علی‌اکبر طاهری مدیرعامل پرسپولیس درباره ابهامات قرارداد طارمی توضیحاتی داد. 

به گزارش خبرآنلاین؛ مدیر عامل سابق باشگاه پرسپولیس با حضور در برنامه شب‌های فوتبالی شبکه ورزش سیما به حواشی دوران مدیریتش پاسخ داد. او در این مورد گفت:«ما اخیرا قراردادهایی که بسته شد را بلند مدت بستیم. با توجه به مشکلات سابق که عدم ثبات و مشکلات مالی و ... . متاسفانه یکی از بزرگترین مشکلات باشگاه‌ها بحث مشکلات مالی است اما به کمک هواداران بستر برطرف کردن این معضل را انجام دادیم. بعد از آن توسط تلویزیون باشگاه به دنبال درآمدزایی بودیم. باید توجه داشت که هر باشگاه از سه بخش می‌تواند درآمد داشته باشد؛ بحث حق پخش، بلیت فروشی و استادیوم. اینجا اما بنا به دلایلی از حق پخش نمی‌توان درآمد از حق پخش داشت.»

 

او ادامه داد: باشگاه‌های لیگ برتر و دسته اول حدود ۵۰۰ میلیارد هزینه دارند که این مساله را حق پخش با پرداخت ۷۰ درصد آن برطرف کرد. مساله بعدی این است که ما می‌توانیم بازیکنان را برند نبلیغاتی به دست بیاوریم. ما با پاریسن سن ژرمن مذاکراتی داشتیم تا نیمار را بیاوریم تا از بعد تبلیغاتی آن به منبع درآمد برسیم. ما توانستیم استادیوم شهیدکاظمی را بگیریم. کاری که در فوتبال روز دنیا نیز انجام شد و مطمئنا در انگلیس هم این امکانات امروزی وجود نداشت.

 

علی اکبر طاهری در واکنش به صحبت‌های مهدی طارمی اینطور توضیحات خود را ارائه داد: اینطور نبود که طارمی اسیر ما باشد. احترام به هواداران و موضوعات اخلاقی باید وجود داشته باشد اما تفاهم دو طرفه است.

 

او ادامه داد: قرارداد برانکو رو به اتمام بود که دو ساله تمدید کردیم و پس از این که به ثبات رسیدیم، سعی کردیم مدت قراردادها را بیشتر کنیم. چند روز مانده به دربی نگرانی تمدید با طارمی قرار بود ما سعی کردیم قرارداد جدیدی با او امضا کنیم. مهدی طارمی نیز حتی در نشست خبری این تمدید قرارداد را اعلام کرد و حتی امضای او هم وجود داشت و وکیل او هم تائید کرد.

 

مدیرعامل سابق پرسپولیس با اظهار بی‌اطلاعی نسبت به این حرکت آقای گل تیمش گفت: ما از طریق آقای ابراهیمی (وکیل طارمی) پیگیر شدیم و ایشان گفتند من نمیدانم و خودم هم متعجب هستم. 22 تیر کسی تماس با ما گرفت و گفت می خواهید طارمی برگردد؟ گفتیم او بازیکن ماست چون با او قرارداد داریم اما لطفا بگویید خودش به ما زنگ بزند. آقای ابراهیمی نیز همین موضوعات را گفتند و من بازهم گفتم خودش تماس بگیرد.

 

او با اشاره به مشکلاتی که بعد از آن برای این بازیکن در ترکیه شکل گرفت و درخواستش برای بازگشتش گفت: خودش تماس گرفت و من با تندی با او صحبت کردیم و گفتم تو بهترین بازیکن ما و آقای گل هستی. چرا سرت را پایین انداختی و رفتی؟! شان فوتبالیست ایرانی را پایین آوردی و میتوانستی جای بهتری بروی. طارمی گفت میخواهم به من کمک کنی و من پرسیدم تو چه چیزی امضا کردی؟ طارمی گفت از من شماره کارت خواسته اند اما من نداده ام. پس از آن گفتم ما کسی را از باشگاه میفرستیم تا بدانند تو تحت قرارداد هستی.

 

طاهری در خصوص تلاش این باشگاه برای فسخ قرارداد و بازگرداندن مهدی طارمی گفت: در ترکیه انفجاری شد و ما نتوانستیم به آنجا برویم . سپس با آقای جمشیدی و دیگر اعضای باشگاه و وکیل طارمی ابتدا قرارداد را گذاشتیم جلو تا ببینیم داستان چه چیزی است؟ ابراهیمی از طارمی پرسید تو فقط یک کاغذ را امضا کردی یا همه صفحات را؟ چون فقط یک صفحه کپی قرارداد را طارمی داشت و نمیدانستیم اصلش کجاست.

 

مدیرعامل سابق پرسپولیس با ورود به بحثی که این روزها بر پایه ادعای مهدی طارمی شکل گرفته که در آن اعلام شده این باشگاه در عقد قرارداد با این بازیکن جعل کرده و باطل است گفت: هیچ جعلی صورت نگرفته. جعل یعنی ما به جای طارمی، خودمان امضا کنیم یا نام دیگری بزنیم و مثلا طارمی ادعا کند این قرارداد با او بسته نشده است. پس از بازگشت طارمی ریزه اسپور درخواست ITC کرد اما طارمی و وکیلش گفتند ما نمیخواهیم در ریزه اسپور برگردیم. 2 مرداد آن ها درخواست کردند و ما از باشگاه به آن ها نامه زدیم که طارمی با ما قرارداد دارد.

 

وی ادامه داد: ریزه اسپور در این مدت یک نامه به 15 تیم لیگ برتری داد که طارمی بازیکن ماست و ما گفتیم این کار غیر حرفه ای است.

 

طاهری که پیش از این بارها ادعا کرده بود این باشگاه در پرونده ریزه اسپور پیروز خواهد شد در خصوص این مساله و دلایل آن اینطور توضیح داد: تمام حرف هایی که ما الان میزنیم رصد میشود و قابل استناد است. برخی ذهن هواداران و بیننده را مشوش می کنند که این حداقل حق الناس است. ما گفتیم این بازیکن ماست و طبیعتا ما 28 تیر قرارداد را ثبت کردیم و بازی های لیگ در مرداد شروع شد. آن ها در مرداد ماه اعتراض کردند و به فیفا نامه زدند. شکایت بعدی سند های جدیدی دادند و چند ماه بعد نامه شکایت از ما به فیفا رسید. ما هم لایحه های خودمان را به همراه طارمی و وکیلش نوشتیم و ارسال کردیم.

 

او ادامه داد: فیفا بازیکن را محکوم کرد که چرا با 2 جا قرارداد بستی و به همین دلیل 4 ماه محروم و به صورت مالی نیز محروم شد. فیفا همچنین درباره باشگاه گفت شما بازیکن را اغوا و تحریک کرده اید. در حالی که ما هیچ کار نکرده ایم که تحریک تلقی شود.

طاهری در خصوص اینکه این محرومیت از دو پنجره به خاطر پرونده سازی و تغییرات در تاریخ بوده گفت: قرارداد ما ربطی به تاریخ قرارداد ندارد و فقط به تحریک ربط دارد.

وی با اشاره به اینکه تحریکی در میان نبوده و طارمی خودش علیرغم اصرار رامین رضاییان و البته این تهدید وکیلش که احتمال محرومیتش وجود دارد اعلام کرده بود خواهان بازگشت به تهران و پرسپولیس است گفت: ابراهیمی وکیل طارمی به او گفت تو قطعا محروم می شوی و مهم نیست اول با پرسپولیس قرارداد بسته باشی و سپس ریزه اسپور یا برعکس. در نهایت تو محروم می شوی و طارمی گفت مهم نیست. چون از شرایط آنجا راضی نبود. حتی بعدا مشخص شد رضاییان هم اصرار به ماندن طارمی کرده بود اما او قبول نکرده بود.

 

طاهری با رد تحریک طارمی توسط باشگاه پرسپولیس و اینکه آنها به دنبال اعتراض به رای صادره بودند گفت: بحث تحریک و اغوا بود و به همین دلیل 2 پنجره نقل و انتقالاتی بسته شد و جریمه مالی نیز برای بازیکن بود اما باشگاه باید تضمین میکرد تا اگر بازیکن پرداخت نکرد، باشگاه بدهد و سپس از بازیکن بگیرد. محکومیت ما فقط به همین دلیل تحریک بود.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------