پاسخ نگران کننده دکتر تیم ملی درباره فوتبال بازی کردن یا نکردن مهدی قائدی



  اخبار ورزشی ,خبرهای  ورزشی , قائدی

پزشک تیم ملی اعلام کرد که قائدی در صورت به موقع رسیدگی کردن پزشکان می تواند بدون طحال هم فوتبال بازی کند.

به گزارش ایلنا، چند ساعت پراسترس برای فوتبالدوستان و علی الخصوص استقلالی سپری شده و تصادف مهدی قائدی ستاره جوان بوشهری آبی پوشان باعث شد تا پزشکان جراح مجبور به تخلیه طحال او بشوند. اما اولین نکته ای که به ذهن می رسد این است که قائدی بدون طحال هم می تواند فوتبال بازی کند؟ پاسخ این سوال را علی دایی سال ها قبل و بعد از بازی های آسیایی 94 هیروشیما داده است. بدون طحال می توان زندگی کرد و می توان آقای گل فوتبال جهان هم شد. هرچند قبل از همان مسابقات بود که جواد منافی مدافع چپ مطرح آن زمان به دلیل تصادف شدید تقریبا برای همیشه از فوتبال کنار رفت.

 

دکتر علیرضا شهاب پزشک تیم ملی فوتبال ایران دررابطه با مصدومیت مهدی قائدی از ناحیه طحال اظهار داشت:  ببینید اگر طحال پاره شود و در همان لحظات اولیه مراحل درمان درست انجام شود هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.

 

اودرباره ایجاد چنین آسیبی در ورزش و میزان شیوع آن تصریح کرد: در ورزش شایع نیست چرا که باید ضربه و صدمه خیلی شدیدی به آن منطقه از شکم وارد شود. علی دایی هم اگر یادتان باشد به خاطر یک لگد خیلی محکم که با استوک به طحال او خورد باعت پارگی طحال شد.

 

پزشک تیم ملی در پایان گفت: بازهم می گویم آن لحظات و ساعت های اولیه خیلی مهم هستند و اگر بتوانند مانع از خونریزی شدید بشوند مشکلی پیش نخواهد آمد و قائدی می تواند به فوتبال بازی کردن ادامه بدهد.

 

حال باید امیدوار بود که پزشکان مهدی قائدی به موقع جلوی خونریزی او را بگیرند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------