رئیس سابق بخش رقابت AFC: بازی در زمین ثالث ایران و عربستان مقطعی است



  اخبار ورزشی,خبرهای  ورزشی ,کنفدراسیون فوتبال آسیا

استیو کیم مسئول سابق رقابت‌های باشگاهی در AFC با تاکید بر اینکه اجرای قانون بازی به صورت رفت و برگشت در آسیا دشوار است، گفت: بازی نمایندگان ایران و عربستان در زمین ثالث مقطعی خواهد بود. 

به گزارش ایسنا و به نقل از نیویورک تایمز، کنفدراسیون فوتبال آسیا در ابتدای هفته جاری پرونده اختلافات قطر با کشورهای امارات و عربستان را مورد بررسی قرارداد و اعلام کرد که بازی‌های نمایندگان این دو کشور در لیگ قهرمانان آسیا به صورت رفت و برگشت برگزار می شود. 

 

با این حال کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز درباره پرونده ایران و عربستان اظهارنظر رسمی نکرده است. این دو کشور از ژانویه 2016 تاکنون روابط دیپلماتیک خود را قطع کرده‌اند. یک سال بعد از این اتفاق بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین الهلال و پرسپولیس در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در کشورهای عمان و امارات برگزار شد. به جای اینکه در مجموع دو دیدار 150 هزار نفر از این دیدار استقبال کنند، تنها 14 هزار نفر در مجموع دو دیدار به ورزشگاه رفتند. 

 

استیو کیم مسئول سابق رقابت‌های باشگاهی در AFC درباره این اختلاف گفت: برگزاری بازی در زمین ثالث درباره این پرونده تصمیمی مقطعی است. همه بازی‌ها باید به صورت رفت و برگشت برگزار شود، ولی متاسفانه در آسیا اجرای این قانون سخت است.

 

این اتفاقات در حالی است که جام جهانی 2022 در کشور قطر برگزار خواهد شد و تمامی این اتفاقات می‌تواند میزبانی قطر را که در آن قصد دارد به کشور محوری در جهان تبدیل شود تحت تاثیر قرار می دهد. سابقه نداشته است که میزبان جام جهانی مورد تحریم کشورها باشد و به همین خاطر اگر عربستان و امارات این تحریم را تا سال 2022 طول می‌دادند ممکن بود میزبانی قطر تحت تاثیر قرار بگیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------