تیام با 700هزار دلار تمدید می‌کند؛ باورکنیم؟



  اخبار ورزشی ,خبرهای   ورزشی ,استقلال
تیام از قطر و امارات پیشنهاد‌های خوبی دریافت کرده اما استقلالی‌ها نیز برای تداوم همکاری با او بیکار ننشسته‌اند و می‌خواهند این بازیکن را در ازای پرداخت 700هزار دلار در استقلال حفظ کنند. رقمی که شاید برای باشگاه استقلال بار مالی سنگینی به همراه آورد و این باشگاه را دچار مشکلاتی کند اما به واقع با حد و اندازه‌های فنی تیام همخوانی دارد و دستمزد نامتعارفی برای این بازیکن محسوب نمی‌شود. 

شاید هیچ یک از خارجی‌های فوتبال ایران تا این اندازه مفید نبوده‌اند که وقتی حرف از رفتن‌شان به میان می‌آید موجی از ناامیدی سکوها را فرا بگیرد. مامه تیام برای هواداران استقلال اینگونه است. مهاجمی که در اندک زمان به قدری خوش درخشیده که وقتی صحبت از رفتنش می‌شود هواداران استقلال احساس یأس می‌کنند. تیام برای استقلال اکنون گوهری گرانبها است.

 

بازیکنی که حتی می‌تواند سرنوشت آبی‌ها در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را دستخوش تغییرات بزرگی کند. ماندن تیام شاید با تکرار قهرمانی‌های استقلال در لیگ هجدهم و لیگ قهرمانان همراه باشد. گرچه هنوز این مهم محقق نشده اما تیام چراغ سبز نشان داده و باشگاه استقلال هم آماده است تا بودجه کافی برای حفظ این مهاجم را فراهم آورد.

 

مامه تیام با گل‌های حیات‌بخش خود به مرد اول آبی‌ها بدل شده؛ بازیکنی که حالا فقدانش در ترکیب آبی‌ها آنقدر محسوس است که شکست دلهره آور در اصفهان مقابل ذوب آهن را رقم می‌زند و حضورش پیروزی بزرگ در تهران را.

 

تیام تا جایی پیش رفته که حتی او را به‌ عنوان بهترین مهاجم خارجی تاریخ باشگاه استقلال معرفی می‌کنند و چه بسا ادامه این روند بتواند این بازیکن سنگالی را جلوتر از جانواریو و ساموئل فقید که جزو بهترین خارجی‌های تاریخ استقلال محسوب می‌شوند، چهره کند.

 

تیام برای استقلال بدل شده به عنصری محوری که سرنوشت تیم به ساق‌هایش گره خورده است.

 

درخشش تیام در لیگ قهرمانان آسیا گرچه شعف بسیاری را در میان استقلالی‌ها حاکم کرده و موجی از امیدواری‌ها برای رسیدن به ستاره سوم آسیایی را پدید آورده اما از سویی نگرانی‌هایی را هم به وجود آورده است.

 

هواداران استقلال اکنون با این معمای بزرگ مواجهند که آیا مرد کلیدی خط حمله تیم محبوب‌شان فصل بعد هم در استقلال خواهد ماند؟ آیا تیام پای یک سال دیگر قرارداد مشروطی که با استقلال دارد می‌ماند یا به تیم‌های متمول عربی می‌رود؟

 

 تیام با پیشنهادهای بزرگی مواجه است. پیشنهادهایی که از یک میلیون دلار هم تجاوز کرده است و در این شرایط هر بازیکنی باشد جدایی را به ماندن ترجیح می‌دهد. حتی بازیکنان داخلی هم وقتی با سیل پیشنهادها مواجه می‌شوند معمولا قرارداد با تیم‌های کشورهای عربی بخصوص قطر را به تیم‌های داخلی ترجیح می‌دهند و در همین استقلال کم نمونه نبوده‌اند که به رغم محبوبیت و نیاز مبرم مربیان، استقلال را ترک کرده‌اند.

 

مدیرعامل استقلال بعد از بازی با ذوب آهن و با افزایش احتمال جدایی این بازیکن تاکید کرد که آقای مامه در استقلال خواهد ماند. افتخاری وقتی با سوالی درباره آینده تیام در استقلال مواجه شد این پاسخ را داد: «او قول داده در استقلال بماند و می‌ماند. تیام دلش با استقلال است.»

 

اینکه حرف آقای مدیر تا چه اندازه حرف دل آقای تیام است قطعا در روزهای آتی مشخص خواهد شد اما اینطور که پیداست خرید خوب شفر که به واسطه پسرش به استقلال پیوسته نمی‌خواهد استقلال را ترک کند و قصد دارد یک فصل دیگر در این تیم بماند.

 

 تیام تا به امروز روی ماندن نظر مثبت دارد و حتی خود نیز در مصاحبه‌ای که بعد از بازی انجام داد ابراز امیدواری کرد فصل آینده در استقلال باشد اما باشگاه استقلال نیز باید به لحاظ مالی این بازیکن را به خوبی تامین کند تا وسوسه دلارهای تیم‌های عربی احیانا پای تیام را نلرزاند.

تیام از قطر و امارات پیشنهاد‌های خوبی دریافت کرده اما استقلالی‌ها نیز برای تداوم همکاری با او بیکار ننشسته‌اند و می‌خواهند این بازیکن را در ازای پرداخت 700هزار دلار در استقلال حفظ کنند.

رقمی که شاید برای باشگاه استقلال بار مالی سنگینی به همراه آورد و این باشگاه را دچار مشکلاتی کند اما به واقع با حد و اندازه‌های فنی تیام همخوانی دارد و دستمزد نامتعارفی برای این بازیکن محسوب نمی‌شود. تیام در حقیقت جزو معدود بازیکنان خارجی فوتبال ایران محسوب می‌شود که به اندازه پولی که می‌گیرد کارایی دارد و شاید در آینده به این نتیجه برسیم که حقوق این بازیکن در قیاس با توانایی‌هایش ناچیز هم بوده است! ماجرای ماندن مامه تیام در استقلال را اما نباید بی‌ارتباط با تمدید قرارداد وینفرد شفر دانست.

 

تیام به واسطه مرد آلمانی دوباره فرصت درخشش در فوتبال را به دست آورد و به نوعی خودش را مدیون پیرمرد آلمانی می‌داند. البته نقطه واصل تیام به استقلال در اصل ساشا است.

 

 مغز متفکر وینفرد شفر و نزدیک‌ترین فرد به او که تمام امور اینچنینی در استقلال را هماهنگ می‌کند.

 

بدون شک اگر پای برخی دلال‌ها درمیان بود هیچ گاه استقلال موفق به جذب چنین بازیکنی نمی‌شد اما طبیعتا وقتی قرار است که پسر برای پدر بازیکن انتخاب کند می‌کوشد بهترین گزینه را برگزیند که ساشا شفر نیز این کار را کرده تا در نهایت استقلال نیز بهره‌های کافی از جذب تیام را ببرد.

 

تیامی که انگیزه و شادابی در چهره‌اش موج می‌زند و بی‌گمان اگر به همین منوال ادامه دهد فصل آینده مدعی اول آقای گلی در فوتبال ایران است و چه بسا در لیگ قهرمانان آسیا نیز به این جایگاه دست یابد. تیام حقیقتا یک نقشه راه و یک الگوی مناسب جذب بازیکن خارجی است.

 

 ایران  ورزشی 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------