آذری: دلیل جدایی قلعه نویی را از خودش بپرسید



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,آذری
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن گفت: کی‌روش استنلی را به هر قیمتی نگه نمی‌داریم و او آزاد است به هر تیمی که دلش می خواهد برود. 

به گزارش مهر، سعید آذری در تازه ترین صحبتهایش به جدایی امیر قلعه نویی از این تیم و حضورش در تیم سپاهان پرداخت و تاکید کرد که دلیل این جدایی را خود قلعه نویی باید توضیح بدهد. آذری همچنین تاکید کرد که ذوب آهن بازیکنان خود را به هر قیمتی نگه نمی دارد و کی روش استنلی آزاد است که به هر تیمی می خواهد بود.

 

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در گفتگو با رادیو تهران در خصوص دلیل جدایی قلعه نویی از ذوب آهن گفت: ما مذاکرات خوبی را با قلعه نویی پشت سر گذاشتیم ولی در آخرین جلسه که هفته گذشته برگزار شد، قرار بود ایشان اعلام نظر کند. ظاهرا باتوجه به درخواست خیل عظیم هواداران سپاهان به این نظر رسید که صرفا به خاطر مردم به سپاهان برود. امیدوارم قلعه نویی آنجا هم منشا اثر باشد و دل مردم اصفهان را شاد کند.

 

وی در خصوص اینکه آیا این دلایل برای شما قانع کننده است؟ گفت: دلایل برای من نباید قانع کننده باشد. این دلایل برای کسی که تصمیم گرفته باید قانع کننده باشد. قرارداد ما با امیرخان تمام شده بود ولی موظف بودیم مذاکره کنیم. مسائل مالی برای امثال قلعه نویی اولویت های بعدی است. قلعه نویی حتی تا آخرین لحظه مسائل مالی را مطرح نکرد. امثال قلعه نویی در اولویت چهارم و پنجمشان است. تصمیمی که قلعه نویی گرفت احترام به مردم اصفهان بود.

 

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن درباره اینکه آیا مسائل مالی و همچنین آسیایی بودن این تیم در تصمیم قلعه نویی موثر بوده است؟ تصریح کرد: باید این سئوالات را از قلعه نویی بپرسید. کسی که تصمیم گیرنده است باید صحبت کند. قلعه نویی آدم منصفی است. خودش اذعان داشت تمام آنچیزی که یک مربی نیاز داشت، مجموعه ذوب آهن برای او فراهم کرد. قلعه نویی هم تمام وجودش را گذاشت. 

 

آذری همچنین درباره احتمال جدایی کی روش استنلی و حضور وی در لیست سپاهان گفت: کی روش بازیکن آزاد است. استراتژی امیر قلعه نویی برای جذب بازیکن را نمی دانم ولی ما هم اعتراضی نداریم. اگر بتوانیم قهرمان هایمان را حفظ می کنیم.

 

وی افزود: ذوب آهن باشگاهی است که تمام توانمندی اش را به کار می گیرد ولی اصول مالی بر آن حاکم است. حاضر نیستیم به هر قیمتی بازیکن را نگه داریم. ما قهرمانانمان را با اعداد نرمال جذب می کنیم.

 

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن یادآور شد: اگر تلاش های بنده و محبت سازمان لیگ و اعضای هیات رئیسه نبود، کی روش نمی توانست الان در لیگ ایران بازی کند و این شرایط را داشته باشد چون طبق قانون بازیکنان سری «B» برزیل نمی توانستند در لیگ ایران بازی کنند.

 

آذری با تاکید مجدد بر اینکه کی روش بازیکن آزادی است، گفت: من با مدیر برنامه های این بازیکن صحبت کردم. او گفت کی روش برای استراحت به برزیل می رود و بعد از آن، برای فصل بعد تصمیم می گیرد. با این حال اگر قرار باشد یک بازیکن را با ارقام خارق العاده نگه داریم، توانایی اش را نداریم و این کار را هم نمی کنیم.

 

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در پاسخ به این سئوال که آیا همین اصول مالی باعث شد امیر قلعه نویی در ذوب آهن نماند؟ گفت: دلایل جدایی قلعه نویی را از خودش بپرسید. بنده موظف بودم بر اسا برنامه مالی و استراتژی باشگاه، با مربی و بازیکن مذاکره کنم. اینکه یک نفر با ما قرارداد نمی بندد، دلیلش را از خودش بپرسید. به هر حال هرکسی برای انتخابش دلیلی دارد. 

 

آذری درباره دلیل انتخاب امید نمازی به عنوان سرمربی تیم ذوب آهن خاطرنشان کرد: ما ۱۰ پارامتر مدنظر داشتیم. البته نمازی برای نشستن روی نیمکت ذوب آهن رقبای شاخصی داشت ولی توانست حداکثر آرا را در باشگاه بگیرد. ضمن اینکه ما دنبال نوگرایی هم بودیم. بارها به چرخه محدود سرمربی در لیگ ایران انتقاد شده است. خب یک نفر باید این تابو را بشکند. علاوه بر این امسال، سال حمایت از کالای ایرانی هم هست. این بحث فقط محدود به کالا و فیزیک نیست بلکه شامل تفکر ایرانی هایی هم می شود که خارج از ایران بوده اند. امید نمازی سرمایه مملکت ماست.

 

وی در پاسخ به این سئوال که انتظار باشگاه ذوب آهن از امید نمازی چیست؟ گفت: توجه به نسل جوان باشگاه، حفظ جایگاه باشگاه و ارتقای سطح دانش مربیان پایه از جمله انتظارات ما است. بنده هیچ موقع نتیجه گرا نبوده ام و همیشه به فرایندها توجه داشته ام. معتقدم اگر فرایندها درست شود، نتیجه هم حاصل می شود. 

 

مدیرعامل ذوب آهن در پایان تاکید کرد: در روزهای اخیر مصاحبه هایی از چند مدیر باشگاه های قدرتمند خواندم که از حالا قول قهرمانی برای تیمشان داده اند. به نظرم صحبت از قهرمانی با این صراحت باید با احتیاط باشد. ما دنبال حفظ روند صعودی ذوب آهن هستیم و امید نمازی هم توانایی این کار را دارد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------