اینفوگرافی پر افتخارترین کشورها در لیگ قهرمانان اروپا



‌اسپانیا و ایتالیا کشورهای پر افتخاری در کسب عنوان لیگ قهرمانان اروپا هستند.

 به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آس، امشب (شنبه) فینال لیگ قهرمانان اروپا در کی‌یف بین دو تیم رئال مادرید و لیورپول برگزار می‌شود. سفیدپوشان در حالی برابر لیورپول قرار می‌گیرند که به دنبال سومین قهرمانی پیاپی خود در این بازی‌ها هستند و تیم انگلیسی می‌خواهد برای ششمین بار فاتح این رقابت‌ها شود.

 

مادرید پر افتخارترین تیم اروپایی در لیگ قهرمانان است و به همین خاطر ‌اسپانیا نیز از لحاظ تعداد جام بالاتر از دیگر کشورها قرار دارد. پنج جام بارسلونا اگر به ۱۲ قهرمانی مادرید افزوده شود تعداد عناوین ‌اسپانیا به ۱۷ می‌رسد. پس از آن ایتالیا و انگلیس با ۱۲ قهرمانی قرار دارند. اگر لیورپول امشب قهرمان شود انگلیس می‌تواند رتبه دوم را به تنهایی به خود اختصاص دهد.

 

از طرفی ایتالیا از لحاظ مربی بالاتر از دیگر کشورها است. ۱۱ مربی ایتالیایی توانستند تیم‌های‌شان را قهرمان کنند که کارلو آنچلوتی با سه قهرمانی (دو جام با میلان و یک جام با رئال مادرید) در صدر قرار دارد. ‌اسپانیا با ۱۰ عنوان در رتبه دوم قرار دارد. در این آمار یک نکته جالب وجود دارد. زین الدین زیدان تنها ‌مربی فرانسوی است که توانسته قهرمانی در این رقابت‌ها را تجربه کند. از طرفی یورگن کلوپ در صورت قهرمانی در این شب می‌تواند هشتمین سرمربی آلمانی باشد که فاتح این جام می‌شود.

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,لیگ قهرمانان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------