شانس آرژانتین برای قهرمانی در روسیه بیشتر شد!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , تیم ملی آرژانتین ل
آسیب دیدگی سرخیو رومرو ممکن است به نفع تیم ملی آرژانتین تمام شود و آلبی سلسته برای سومین بار به عنوان قهرمانی در جام جهانی دست یابد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، سرخیو رومرو به علت آسیب دیدگی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را از دست داد. دروازه‌بان اول تیم ملی آرژانتین از ناحیه زانو مصدوم شد و از فهرست ۲۳ نفره خط خورد. نائول گوسمان جانشین دروازه‌بان منچستریونایتد شد. در نبود رومرو به احتمال فراوان فرانکو آرمانی از دروازه آلبی سلسته محافظت کند. حضور آرمانی به عنوان دروازه‌بان اصلی یادآور دو قهرمانی آرژانتین در جام جهانی است چون در هر دو دوره حفاظت از دروازه بر عهده دروازه‌بان‌های ریورپلاته بود.

 

در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین، آلبی سلسته توانست نخستین قهرمانی‌اش را در جام جهانی جشن بگیرد. در آن رقابت‌ها اوبالدو فیول دروازه‌بان بود. او در طول مسابقه‌ها تنها چهار گل دریافت کرد. سه بار دروازه‌اش در مرحله گروهی مقابل مجارستان (۲ بر یک)، فرانسه (۲ بر یک) و ایتالیا (صفر بر یک) باز شد.

 

فیول در دور دوم مقابل لهستان (۲ بر صفر)، برزیل (۲ بر صفر) و پرو (۶ بر صفر) گلی دریافت نکرد. او در آن فینال بزرگ مقابل هلند چهارمین گلش را در لحظات پایانی دریافت کرد. آرژانتین به لطف گل‌های ماریو کمپس و دنیل برتونی در وقت‌های اضافه، توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

 

در دومین جام جهانی (۱۹۸۶ مکزیک) نری پومپیدو از دروازه‌ آلبی سلسته محافظت کرد. او دو بار دروازه‌اش در مرحله گروهی باز شد و تنها بازیکنان کره و ایتالیا برابر او گلزنی کردند.

 

فیول در مرحله یک هشتم نهایی برابر اروگوئه دروازه‌اش را بسته نگه داشت (یک بر صفر) و مقابل انگلیس در روز درخشش دیگو آرماندو مارادونا، تنها یک گل دریافت کرد (۲ بر یک). او دوباره در نیمه نهایی اجازه گلزنی به حریفان نداد و بلژیکی‌ها با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب شدند. در فینال بزرگ مقابل آلمان، رومینیگه و رودی فولر توانستند شکست ۲ بر صفر را جبران کنند اما گل خورخه بوروچاگا در دقایق پایانی باعث شد جام قهرمانی به آرژانتین برسد.

 

آرمانی فصل درخشانی را با پیراهن ریورپلاته گذارند و نقش مهمی در بازگشت این تیم داشت. او می‌خواهد نامش را در کنار فیول و پومپیدو ثبت کند. تنها باید صبر کرد تا دید آیا تاریخ تکرار می‌شود یا نه.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------