کلانی: کی‌روش به حیثیت جهانی‌اش لطمه نمی‌زند/ بازیکنان از نظر تاکتیکی و تکنیکی شرایط خوبی دارند



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , کلانی
پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است می‌توان پس از جام جهانی از تیم ملی انتقاد کرد و در حال حاضر زمان حمایت از این تیم است.

حسین کلانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط تیم‌ ‌ملی فوتبال در فاصله کمتر از ۲۰ روز باقی‌ مانده به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، اظهار کرد: متاسفانه من به خاطر این که تمرینات تیم‌ ‌ملی را از نزدیک ندیده‌ام و شناخت کافی هم از بازیکنان ندارم نمی‌توانم به طور ‌دقیق درباره شرایط تیم‌ ‌ملی اظهار نظر کنم. تا جایی که می‌دانم فدراسیون فوتبال تمام تلاشش را برای این که تیم‌ ‌ملی نتیجه‌ مناسبی بگیرد، انجام داده است. البته نتیجه‌ مناسب به این معنا نیست که ما حتما به مرحله دوم جام جهانی صعود کنیم. با این حال در فوتبال هیچ چیز مشخص نیست و در دوره قبل دیدیم که  برزیل با هفت گل مغلوب آلمان شد و امسال ایتالیا نتوانست به این رقابت‌ها صعود کند. حتی در زمان فوتبال بازی کردنمان کره شمالی در جام جهانی شگفتی ساز شد و لقب "توفان زرد" گرفت اما بعد از این رقابت‌ها مقابل ایران شکست خورد.

 

او افزود: با توجه به دانش کارلوس کی‌روش و این که او یکی از مربیان تراز اول دنیا محسوب می‌شود به این تیم امیدوار هستیم. او توانسته در تیم‌ ‌ملی همبستگی ایجاد کند. در کار گروهی همبستگی مهم‌ترین عامل است. همچنین خودبینی در تیم‌ ‌ملی کم شده و بازیکنان ما مصمم هستند. آنها حتی از نظر تاکتیکی و تکنیکی هم در شرایط خیلی خوبی قرار دارند.

 

پیشکسوت فوتبال ایران با بیان این که اردوی ترکیه باعث افزایش اعتماد به نفس بازیکنان می‌شود، گفت‌: بازیکنانی که به جام جهانی روسیه می‌روند تقریبا مشخص شده‌اند و در حال‌ حاضر نیز ملی‌پوشان انگیزه زیادی دارند تا خودشان را در تیم‌ ‌ملی فیکس کنند. به همین دلیل من به این تیم امیدوارم.

 

کلانی در ادامه‌ درباره جو منفی که در یکی، دو هفته‌ اخیر علیه تیم‌ ‌ملی به وجود آمده تاکید کرد: اختلاف سلیقه همیشه وجود دارد. ما باید ببینیم هدف از انتقادات علیه تیم‌ ‌ملی چیست. برخی به خاطر لطمه زدن به این تیم انتقاد می‌کنند و برخی هم به خاطر اختلاف سلیقه‌ای که با کی‌روش دارند انتقاد می‌کنند. ما از شرایط واقعی تیم خبر نداریم و شناخت ما از تیم‌ ‌ملی سطحی است.

 

او ادامه‌ داد: من خودم از دعوت نشدن سید جلال ناراحت هستم، هم به این خاطر که بازی او را دوست داشتم و هم به این خاطر که پرسپولیسی بود اما پیش خودم حساب کردم که من چه شناختی نسبت به عملکرد بازیکنان در اردوی تیم‌ ‌ملی دارم؟ صد درصد کارلوس کی‌روش و کادر فنی‌اش نمی‌خواهد کار و رزومه خودش را خراب کند و غرور یک ملت را جریحه دار کند. او می‌داند باید کاری کند که مردم از عملکرد او راضی باشند. کی‌روش در درجه اول به خاطر حیثیت جهانی خودش و در درجه دوم به این خاطر که مدیون مردم، رسانه‌ها و فدراسیون فوتبال است که در این مدت همه جوره او را همراهی کرده‌اند. باید بهترین عملکرد را داشته باشد. بنابراین نمی‌خواهد به حیثیت خودش لطمه وارد کند.

 

عضو کمیته‌ فنی فدراسیون فوتبال، خاطر نشان کرد: قضاوت من حتی به عنوان یک پیشکسوت فوتبال و کسی که در این فوتبال زحمت کشیدم به این خاطر که از تیم دور بودم نمی‌تواند منصفانه باشد. من به عنوان یک قدیمی از رسانه‌ها می‌خواهم که از تیم‌ ‌ملی فوتبال حمایت کنند. من هر چقدر از کی‌روش به خاطر انتخاب‌هایش ناراحت باشم در برهه کنونی باید به تیم‌ ‌ملی کمک کنم.

 

او در پایان گفت‌: من در حال‌ حاضر نباید از تیم‌ ‌ملی انتقاد کنم و حاشیه ساز آنها باشم. در حال‌ حاضر وظیفه ما حمایت است. بعد از بازگشت تیم‌ ‌ملی که ان‌شاء‌الله با موفقیت همراه است، می‌توانیم به آنها گوشزد کنیم که اگر نکاتی را رعایت می‌کردند موفقیت بیشتری کسب می‌شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------