شکست تیم ملی فوتبال ایران برابر ترکیه/ پاشنه آشیل کی‌روش پابرجاست



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , تیم ملی فوتبال ایران
تیم ملی فوتبال ایران در فاصله‌ای اندک تا نخستین دیدارش در رقابت‌های جام‌جهانی و در دیداری تدارکاتی برابر ترکیه شکست خورد تا ضعف‌هایش نسبت به گذشته عیان‌تر شود.

به گزارش مهر، تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در بیست و یکمین دوره رقابت های جام جهانی آماده می کند، از ساعت ۲۲:۴۵ دقیقه روز دوشنبه در دیداری تدارکاتی به میزبانی ورزشگاه فاتح تریم به مصاف تیم ملی ترکیه رفت و با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد. اشکان دژاگه(۹۱ - پنالتی) برای ایران گل زد.

 

تیم ملی فوتبال ایران این دیدار را با علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، روزبه چشمی، میلاد محمدی، مسعود شجاعی، مرتضی پورعلی گنجی، کریم انصاری فرد، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و رامین رضاییان آغاز کرد و در نیمه دوم امید ابراهیمی، وحید امیری، سامان قدوس، مهدی ترابی، رضا قوچان نژاد و اشکان دژاگه وارد زمین شدند.

 

در همان ابتدا تیم ترکیه فرصت خوبی برای باز کردن دروازه ایران داشت اما علیرضا بیرانوند با خروجی عالی اجازه نداد در دقیقه دوم دروازه اش باز شود. با این حال این مقاومت خیلی زود شکسته شد و در دقیقه ۶ جنک توسون مهاجم تیم اورتون انگلیس با عبور از خط دفاعی و جا گذاشتن روزبه چشمی دروازه ایران را باز کرد.

 

ترکیه که در ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی برتر از مهمان خود بود بازهم صاحب موقعیت هایی شد اما نتوانست تعداد گل هایش را بیشتر کند. در دقیقه ۲۳ احسان حاجی صفی روی پای عرضی زیبای علیرضا جهانبخش در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما ضربه آرام این بازیکن با بی دقتی به بدن دروازه بان ترکیه خورد.

 

سه دقیقه بعد علیرضا جهانبخش که به پختگی خوبی رسیده است درون محوطه جریمه ترکیه صاحب موقعیت شد و بعد از توی سر توپ زدن با شوتی محکم دروازه ترکیه را تهدید کرد که بازهم دروازه بان حریف مانع از به تساوی کشیدن بازی شد.

 

با وجود تلاشی که تیم ملی فوتبال ایران در نیمه اول کرد اما شاگردان کی روش با شکست راهی رختکن شدند.

 

نیمه دوم برای ایران با شرایطی متفاوت آغاز شد و ملی پوشان کشورمان تلاش کردند تا گل تساوی را به ثمر برسانند اما در دقیقه ۵۰ بازهم ضعف در خط دفاعی باعث شد توسون به راحتی گل دوم خودش و تیم ملی ترکیه را وارد دروازه ایران کند.

 

بعد از این گل تعویض های کی روش آغاز شد و بازیکنانی که به نظر می رسد جزو مردان اصلی تیم می باشند وارد زمین شدند تا قدرت تهاجمی ایران بیشتر شود اما همچنان ناهماهنگی در بین بازیکنان تیم کشورمان وجود داشت و برنامه خاصی برای نزدیک شدن به دروازه تیم حریف نداشتند.

 

در دقایق پایانی تیم ملی کشورمان تلاش زیادی نکرد تا به دروازه ترکیه نزدیک شود. این دیدار بیشتر از هر چیز ضعف های تیم کی روش را نشان داد تا در فاصله اندک باقی مانده تا شروع جام جهانی این ضعف ها برطرف شود. مهمترین مشکل تیم ملی در خط دفاعی و دروازه است که نگرانی ها را افزایش داده و به نظر می رسد کی روش باید در این فرصت اندک فکر اساسی برای این دو پست کند.

 

در دقیقه ۹۱ این دیدار ضربه رضا قوچان نژاد درون محوطه جریمه را مدافع ترکیه با دست دفع کرد تا داور علاوه بر اخراج وی یک ضربه پنالتی به سود ایران اعلام کند. اشکان دژاگه این ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد.

 

ملی پوشان کشورمان تا بازی با مراکش در جام جهانی دو دیدار تدارکاتی دیگر پیش رو خواهند داشت که البته دیدار با یونان هنوز قطعی نیست اما دیدار با لیتوانی برگزار خواهد شد.

 

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در رقابت های جام جهانی روز ۲۵ خرداد به مصاف تیم ملی مراکش خواهد رفت. دیدار با اسپانیا و پرتغال نمایش های بعدی ایران در جام جهانی خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------