شاید به کی‌روش اجبار شده اینها را خط بزند!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,لیست تیم‌ملی

 

جلال محمودزاده، نماینده مهاباد یکی از پیگیرترین نمایندگان مجلس در ماجرای اعتراض به خط‌خوردن وریا غفوری و سیدجلال حسینی است. او می‌گوید، نمایندگان مجلس به دنبال پرسش از وزیر ورزش و جوانان درباره دلایل خط‌خوردن غفوری و حسینی هستند و کاری با کارلوس کی‌روش ندارند.

 

محمودزاده در گفت‌وگو با  شهروند  حرف‌های جالبی را مطرح کرده که در ادامه می‌خوانید:

 

 آقای محمودزاده! ماجرای نامه ٣٠ نماینده مجلس به کی‌روش در اعتراض به خط‌خوردن دو بازیکن از لیست تیم‌ملی چیست؟

اول از همه باید این موضوع را روشن کنم؛ بحث نامه نیست بلکه ما به وزیر ورزش تذکر داده‌ایم که باید دلیل خط‌خوردن دو بازیکن زبده از لیست تیم‌ملی آن هم در آخرین لحظات مشخص شود. آیا آنها به دلیل مسائل فنی خط خورده‌اند یا مسائل پشت پرده در کار هستند.

 اما چرا باید کی‌روش به نماینده‌های مجلس توضیح دهد؟

 

ظاهرا ماجرا اشتباه مطرح شده، چون ما به کی‌روش کاری نداریم و از وزیر ورزش توضیح خواسته‌ایم. ما به‌عنوان نمایندگان مجلس حق نظارت به کار وزیر را داریم و از او سوال می‌پرسیم و موظف است که پاسخ دهد. ما به سرمربی کاری نداریم و در هیچ کجای نامه هم از او توضیح نخواسته‌ایم، چون با وزیر طرف هستیم.

 

 ابهام اصلی این است چرا این حساسیت‌ها برای رشته‌های غیرفوتبالی پیش نمی‌آید؟ آیا جذابیت‌های فوتبال باعث دخالت نمایندگان در اتفاقات این رشته می‌شود؟

ببینید ما نه قصد دخالت داریم نه می‌خواهیم به کسی اتهام وارد کنیم. ما نماینده مجلس هستیم و به‌عنوان نماینده مردم باید پیگیر مطالبات آنها باشیم. درحال حاضر هم یکی از سوال‌های مهم مردم که البته برای خود من هم سوال است، دلیل خط‌خوردن وریا غفوری و سیدجلال حسینی است که همه کارشناسان فوتبال هم اذعان دارند آنها نباید از لیست تیم‌ملی حذف می‌شدند. ما می‌خواهیم بدانیم دلیل حذف آنها چیست. مسائل قومیتی مطرح بوده یا در پشت پرده اتفاقاتی می‌افتد که مردم از آن بی‌خبرند.

 

 در همه‌ جای دنیا سرمربی حرف آخر را می‌زند و ما نمی‌توانیم بگوییم فوتبال را بهتر از کی‌روش می‌فهمیم، به همین دلیل سوال نماینده‌ها عجیب به نظر می‌رسد.

برای خود شما سوال نیست که کی‌روش چرا این دو بازیکن خوب را خط زده؟ ممکن است سرمربی تیم‌ملی از جایی تحت ‌فشار قرار گرفته باشد و به او اجبار کرده‌اند که باید این دونفر را خط بزنند.

 

 یعنی ممکن است از کجا تحت فشار قرار گرفته باشد؟

ما هم به دنبال جواب همین سوال هستیم و پیگیر شده‌ایم تا ماجرا روشن شود. وزیر ورزش هم باید بیاید و به همین سوال‌ها پاسخ دهد. وقتی مصاحبه سرمربی استقلال را بخوانید، متوجه ابهاماتی در حرف‌های او می‌شوید. او هم به خط‌خوردن غفوری اعتراض کرده و گفته تغییر پست در تیم باشگاهی دلیل موجهی برای خط‌زدن یک بازیکن از تیم‌ملی نیست.

 

 شما می‌دانید که فیفا مخالف دخالت سیاست در فوتبال است؟ اگر با این اقدام نماینده‌های مجلس برای فوتبال ایران دردسر درست شود، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

ما فقط سوال پرسیده‌ایم و دخالت نکرده‌ایم. ما فقط می‌خواهیم بدانیم دلیل خط‌خوردن این دو بازیکن فنی بوده یا غیرفنی. جواب هم هرچه باشد، می‌پذیریم اما وزیر طبق قانون باید پاسخگو باشد.

 

 واکنش نماینده‌های مجلس به اتفاقات فوتبال این ذهنیت را ایجاد می‌کند که نمایندگان به دنبال شهرت بیشتر هستند.

اصلا این‌طور نیست. نماینده‌های مجلس به اندازه کافی معروف هستند و نیازی به حرف‌زدن درباره فوتبال ندارند تا معروف شوند. ما فقط به دنبال حل معماهایی هستیم که در ذهن مردم وجود دارد، چون نماینده آنها هستیم و بازتاب‌ دهنده افکار عمومی. اگر هم وزیر به این موضوع پاسخی ندهد، از طریق دیگر آن را پیگیری خواهیم کرد. سوال ما درباره خط‌خوردن وریا و حسینی دلیل نمی‌شود که بگوییم حتما کی‌روش از جایی خط گرفته بلکه این فرضیه را مطرح کرده‌ایم و دنبال جواب هستیم تا اگر حقی ضایع شده، مشخص شود.

 

 اما الان تیم‌ملی ما درحال آماده‌سازی برای جام‌جهانی است و این حرف و حدیث‌ها آرامش تیم را به هم می‌ریزد.

ما تذکر را هفته پیش داده بودیم و نمی‌دانم چرا این هفته علنی شد. ما هم برای تیم‌ملی آرزوی موفقیت داریم اما ابهامات باید برطرف شوند.

 

از حرف‌های مدیرکل ورزش کردستان تا اتهام امام جمعه بابل

اپیدمی دخالت گمنام‌ها در فوتبال

 فوتبال ایران روزهای عجیبی را سپری می‌کند. درحالی‌ که شمارش معکوس تا آغاز جام‌جهانی شروع شده و تیم‌ملی فوتبال درحال برگزاری آخرین اردوی تدارکاتی خود است، اتفاقاتی عجیب رخ می‌دهد که تمرکز و آرامش این تیم را به بازی می‌گیرد. اتفاقاتی که بهترین بهانه و دستاویز برای کارلوس کی‌روش هستند تا ناکامی احتمالی تیمش در گروه مرگ جام‌جهانی را توجیه کند.

 

شروع قصه با مدیرکل کردستان

وقتی تیم‌ملی فوتبال ایران توانست به‌عنوان اولین تیم در دنیا به جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه راه پیدا کند، وعده و وعیدهای زیادی به این تیم داده شد. این‌که چه اتفاقاتی رخ داد تا درنهایت کی‌روش نتواند آن‌طور که می‌خواهد تیمش را آماده کند، تکراری است و بیان چندباره آنها دردی از تیم‌ملی دوا نمی‌کند اما این‌که برخی در تلاش هستند تا به هر طریقی که شده، فوتبال را دچار مشکل کنند، ماجرای جدیدی است.

 

بعد از اعلام لیست نهایی تیم‌ملی و خط‌خوردن وریا غفوری و سیدجلال حسینی بحث‌هایی درباره این دو بازیکن مطرح شد که در نوع خود عجیب و غیرقابل توجیه بود. اولین فردی که خارج از حیطه فوتبال خواستار پیگیری خط‌خوردن وریا غفوری از تیم‌ملی شد، مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان بود. وریا غفوری، بازیکن کردستانی استقلال، فصلی رویایی را در این تیم سپری کرد و به همین دلیل کسی انتظار خط‌خوردن او را از تیم‌ملی نداشت اما درنهایت کی‌روش با دلایل و توجیهات فنی ترجیح داد او را از لیست نهایی حذف کند. همین موضوع باعث شد حامد جولایی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان خواستار بررسی این موضوع و بازگشت وریا به تیم‌ملی شود. البته در اظهارات این آقای مدیر از شایستگی‌های سیدجلال حسینی هم تمجید شده تا ماجرا رنگ و بوی قومیتی نگیرد.

 

تذکر ٣٠ نماینده به وزیر ورزش

نزدیک به ٢ هفته تا آغاز جام‌جهانی باقی مانده و تیم‌ملی در آخرین اردوی آماده‌سازی خود به سر می‌برد. لیست نهایی هم مشخص شده و فقط یک‌نفر از این لیست حذف می‌شود و هرگز نامی به آن اضافه نخواهد شد، اما برخی از نمایندگان مجلس امیدوارند با تذکر به وزیر نام وریا غفوری و جلال حسینی را به لیست تیم‌ملی اضافه کنند. ماجرا از این قرار است که حدود ٣٠نماینده مجلس در نامه‌ای به وزیر ورزش آن هم در فاصله ١٦روز مانده تا شروع جام‌جهانی خواستار ایجاد تغییر در لیست تیم‌ملی شده‌اند. آن‌طور که از شواهد برمی‌آید حسن زمانی، مشاور رئیس مجلس و عضو هیأت‌مدیره استقلال نقش پررنگی در این اتفاق داشته، چون دیروز در مصاحبه‌ای با اعلام تذکر نمایندگان مجلس به وزیر ورزش تاکید کرده کی‌روش علامه دهر نیست و وریا و سیدجلال باید به تیم‌ملی برگردند: «حدود ۳۰ نماینده مجلس به سلطانی‌فر نامه زده و خواهان تغییر در لیست تیم‌ملی هستند. کی‌روش باید بپذیرد که اشتباه کرده. او علامه دهر نیست و اگر تیم‌ملی نتیجه نگیرد، کی‌روش باید پاسخگو باشد.» نمایندگان مجلس درحالی چنین درخواست عجیبی را از وزیر ورزش دارند که بی‌تردید در هیچ کشور دیگری نیز ارگان‌های مختلف به سرمربی تیم‌ملی فشار نمی‌آورند که دو بازیکن را دعوت کند یا یک نفر را از فهرست تیم‌ملی کنار بگذارد.

 

این درخواست نمایندگان مجلس درحالی مطرح شده که قطعا مسائل مهمتری در فوتبال برای رسیدگی وجود دارد که اعضای خانه ملت می‌توانند برای حل‌وفصل آنها پا پیش بگذارند، اما قطعا پیگیری دلایل خط‌خوردن ٢ بازیکن از تیم‌ملی در هیچ کجا در وظایف و اختیارات آنها نمی‌گنجد. راستی اگر اخبار این اتفاقات عجیب در فوتبال ایران به فیفا برسد و فوتبال ایران به بهانه دخالت سیاسی‌ها در آن، با دردسر تعلیق آن هم در آستانه جام‌جهانی روبه‌رو شود، نمایندگان مجلس پاسخگو خواهند بود؟

 

واکنش عجیب امام جمعه بابل

دخالت و اظهارنظر در فوتبال تنها به مجلس شورای اسلامی محدود نشده است. همین چند روز پیش بعد از این‌که تیم خونه‌به‌خونه بابل از رسیدن به لیگ برتر بازماند، هواداران و مردم شهر بابل در نماز جمعه به این اتفاقات واکنش نشان دادند و امام‌جمعه این شهر هم با زدن اتهام تبانی به قائمشهری‌ها خواستار پیگیری تبانی بین نساجی مازندران و راه‌آهن شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------