کی‌روش به فیفا از تلاش برای بردن پرتغال و اسپانیا گفت



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , کی‌روش
کمک داوری ویدئویی مثل طفل خردسال است

 کارلوس کی‌روش در گفت‌و‌گو با تلویزیون فیفا خیلی با انگیزه حرف زده. از برنامه‌اش برای بردن اسپانیا و پرتغال. او البته گفته هنوز تاکتیکش برای جام جهانی نهایی نشده است.

 

به گزارش خبرآنلاین؛ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در تازه ترین مصاحبه خود که با تلویزیون فیفا انجام داده، از وضعیت تیم ملی ایران صحبت کرده. از این حرف زده که ایران برای بردن پرتغال و اسپانیا تلاش می کند. این گفت و گو را می خوانید.

 

*حس شما از رسیدن به چهارمین جام جهانی چیست؟

احساس افتخار و خوشحالی می کنم. دستاورد بسیار خوبی است به ویژه اینکه فکر کنید از کجا آمدید و از کجا شروع کرده اید. خب نخستین حسم افتخار و خوشحالی است. دومین حسی که دارم، قدرشناسی از تمامی فرصتهایی است که در زندگی داشته ام و قدردان همکاری و پشتیبانی که از طرف بازیکنانم، کادر و مدیرانی که به من اعتماد داشته اند، هستم.

 

*جلسه فنی که بین فیفا و بازیکنان برگزار شد را چطور دیدید؟

جلسه بسیار مهمی بود. البته مسابقه فوتبال فقط به حرف زدن خلاصه نمی شود و اعتقاد دارم بازیکنان باید حداقل فرصت یک بار بازی و تست این سیستم را پیدا کنند. یک موضوع این است که شما توضیح دهید و موضوع دیگر این است که بازی کنید و آن را مورد آزمایش قرار دهید.

 

*دوست داشتید چهار سال پیش سیستم چک ویدیویی وجود داشت، در دیدار برابر آرژانتین و آن صحنه ای که برای اشکان اتفاق افتاد؟

خب فکر می کنم چیزی که از اهمیت زیادی برخوردار است این است که فیفا و هواداران نگران هستند و تلاش می کنند تا شهرت و اعتبار فوتبال را حفظ کنند و هیچ تیمی و هیچ شرایطی مهمتر از این نیست. چیزی که اهمیت دارد این است که برای مردمی که عاشق این رشته ورزشی هستند، اعتبار و احترام آن را حفظ کنیم. سیستم ویدیویی مانند یک کودک است و همه کودکان یک بار به زمین می خوردند. چیزی که مهم است اینکه مداوم به پیش حرکت شود و مردم بدانند که چه اتفاقی می افتد چرا که فوتبال برای مردم است و ما نمی توانیم اعتبار آن را مختل کنیم.

 

*چه احساسی دارید وقتی تیم ملی توانست با رکورد بدون شکست و تنها دو گل خورده به جام جهانی صعود کند؟

خیلی افتخار می کنم و خوشحالم اما حالا چالش بسیار بزرگی پیش رو داریم، با یک گروه بسیار دشوار. نمی توانیم اهداف و رویاهایمان را تغییر دهیم. اول از همه برای احترام به خود باید برای هر بازی با یک هدف وارد شویم و آن هم پیروزی است. دوم نیاز داریم با حریفانمان یعنی مراکش اسپانیا و پرتغال صادق باشیم و برابر آنها از تمام وجود و تعهد بازی کنیم چون آنها تیمهای خوبی هستند. سوم اینکه ما باید با حس وفاداری در جام جهانی حاضر شویم؛ وفاداری به ارزشهایمان و اینکه این حس را با هوادارانمان به اشتراک بگذاریم و آنها را فراموش نکنیم. بنابراین، ما باید این نگرش مثبت را در تلاش برای رقابت و پیروزی نشان دهیم.

 

*چقدر تا انتخاب تیم برای بازی اول جام جهانی فاصله دارید؟

ما همچنان روی بعضی جزییات نهایی در حال کار هستیم. نیاز داریم با بازیکنان صادق باشیم چون همه آنها شانس خوبی برای بازی دارند و این وظیفه ماست تا ذهنهایمان را باز نگه داریم. البته باورهای خودمان را داریم اما هنوز چند روز دیگر برای تمرین زمان باقی است و همچنان می تواند اتفاقی بیفتد. بازیکنان هر روز با کاری که در زمین انجام می دهند، با ما حرف می زنند و پیامشان را هر روز به ما می دهند بنابراین تا روز آخر ذهنمان باز است و همه واقعیتها را در نظر می گیریم و در نهایت بهترین تصمیم را برای تیم می گیریم.

43 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------