توفیقی: هیچ کمک مالی به استقلال از سوی هوادار نشده است/ در استقلال دنبال القاب نیستم



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , توفیقی
پندار توفیقی معاون استقلال از روند نقل و انتقالات این تیم رضایت دارد.

به گزارش ایلنا، پندار توفیقی معاون استقلال از روند نقل و انتقالات این تیم رضایت دارد. با معاون آبی پوشان در خصوص اخرین شرایط این تیم صحبت کردیم

 

از نقل و انتقالات استقلال راضی هستید؟

خدا را شکر توانستیم نیازهایی را که در تیم وجود داشت برطرف کنیم. همین که مردم راضی هستند جای شکر دارد. البته هنوز نقل و انتقالات ما تمام نشده و هر وقت کارمان تکمیل شد آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

 

خودتان فکر می‌کردید بتوانیم در نقل و انتقالات اینقدر موفق باشید؟

ما یکی، دو ماه قبل از اینکه لیگ به پایان برسد با بازیکنانی که مد نظر شفر بود مذاکرات را انجام می‌دادیم و هنگامی که اسامی آنها را اعلام کردیم درواقع تمام‌شده بود. البته هنوز کار به پایان نرسیده است.

 

چند درصد از لیست مد نظر استقلال را جذب کردید؟

در لیستی که آقای شفر به ما داده بود اولویت یک و دو وجود داشت. فعلا تمام اولویت‌های یک ایشان را در تمامی پست‌ها جذب کردیم. البته شفر یک بازیکن خارجی مد نظر دارد. شب گذشته هم که با او صحبت می‌کردم هنوز گزینه‌های مورد نظر را نهایی نکرده است. تا آنجایی که ما می‌دانیم ایشان یک مهاجم دوم در کنار تیام نیاز دارد. دو، سه بازیکن دیگر مد نظر داریم. البته الان دیگر تمرکزمان را برای جذب بازیکنان زیر 23 سال گذاشته‌ایم.

 

بازیکنانی را که جذب می‌کنید چطور با شفر ارتباط برقرار می‌کنند؟

بعد از بازی با العین که دیگر صعودمان قطعی شده بود، اولین نشست را با شفر در رستوران هتل المپیک برگزار کردیم؛ لیست‌ها را همانجا با ایشان تکمیل کردیم. ایشان روی بازیکنان مد نظر خودش مطالعه کرد و آنهایی را که می‌خواست به ما اعلام کرد. در صورتی که ما مذاکره را با بازیکنان شروع کرده و تقریبا همه را نهایی کرده بودیم، همه این بازیکنان آماده بودند و فقط نظر شفر مانده بود. هرکدام از بازیکنانی را که شفر می‌خواست ما قراردادش را نهایی کردیم.

 

آیا در استقلال امسال خبری از قرارداد میلیاردی است؟

بستگی به بازیکنی که در حال جذب کرده است، دارد. قرارداد میلیاردی برای بازیکنی بود که در سال 90 جذب استقلال می‌شد؛ آن‌موقع میلیارد زیاد بود اما الان با دلار شش هزار و 500 تومانی، میلیارد زیاد به چشم نمی‌آید. باشگاه حرفه‌ای می‌طلبد که قرارداد میلیاردی هم در آن بسته شود چون باید تیم خوب بسته شود چون در آسیا به میدان خواهیم رفت و باید بازیکنان باکیفیت در تیم وجود داشته باشند.

 

دانه درشت‌های تیم در نقل و انتقالات استقلال نقش داشتند؟

واقعیتش این است که اگر یک زمانی نیاز بود در گذشته از کاپیتان‌های تیم کمک می‌گرفتیم که آنها هم به کمک کنند تا با بازیکنانی که با آنها ارتباط دارند، جذب کنیم اما امسال از هیچ‌‌کس کمک نگرفتیم و از قبل با بازیکنان جلسه گذاشته و با آنها توافق کرده بودیم. البته نباید از نقش آقای افتخاری هم به سادگی عبور کرد؛ در تمام جلسات ما حضور داشت و مثل پدر با بازیکنان رفتار می‌کرد. تمام گزارش‌های جذب بازیکنان جدید هم در اختیار آقای افتخاری است.

 

فکر نمی‌کنید در جناح راست‌تان ترافیک بازیکن وجود دارد؟

موضوعی بوده که خود آقای شفر تصمیم گرفته بودند. حتی خود بازیکنان جدید هم که می‌خواستند جذب شوند، بنده با آقای شفر تماس می‌گرفتم، اگر ایشان ایران بود، حضوری با بازیکنان صحبت می‌کرد و اگر هم خارج تشریف داشتند از طریق مکالمه تصویری با بازیکنان ارتباط داشتند. هدف از این ارتباط این بود که بازیکن بداند مربی چه خواسته‌هایی از وی دارد. همه این بازیکنان با تفکرات شفر جذب می‌شوند و برای همه آنها برنامه دارد.

 

وریا غفوری از مسافرت برگشته و چرا با او مذاکره نمی‌شود؟ شایعه شده که با تراکتورسازی صحبت کرده است.

بنده هفته گذشته با وریا صحبت کردم. قرار شد بعد از یک هفته که در سنندج حضور خواهند داشت، مذاکرات را شروع کنیم.

 

آیا مجید حسینی هم از استقلال جدا خواهد شد؟

هنوز صحبتی با ما نکرده است. باید منتظر باشیم و ببینیم بعد از جام جهانی چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

 

چند بازیکن دیگر را به تیم اضافه خواهید کرد؟

احتمالا دو بازیکن بالای 23 سال را جذب خواهیم کرد. با چند بازیکن زیر 23 سال هم مذاکراتی را انجام داده‌ایم و آنها را هم به زودی نهایی خواهیم کرد.

 

فصل گذشته در پست دروازه‌بانی با مشکلاتی روبه‌رو بودید. هر دوی آنها در هر تیمی باشند فیکس خواهند بود. این موضوع را امسال چگونه مدیریت کردید؟

هر دو دروازه‌بان ما خواهند ماند و مشکلی هم از این بابت نخواهیم داشت. آقای شفر این مسایل را مدیریت می‌کند. دروازه‌بان‌های ما هر دو باتجربه هستند و برای موفقیت استقلال تلاش می‌کنند.

 

امید نورافکن هم از استقلال جدا شد. خیلی‌ها به این موضوع انتقاد می‌کنند که چرا قرارداد وی یک ساله بود.

قرارداد ایشان فصل گذشته تمام شده بود و بازیکن آزاد بود؛ یا ما باید قید او را می‌زدیم یا اینکه او را به مدت یک فصل دیگر به خدمت می‌گرفتیم. اگر جدا می‌شدند، بدون یک ریال پرداختی این اتفاق می‌افتاد. ما از ایشان خواستیم قرارداد دو ساله باشد که اگر پیشنهاد خارجی برایش در پایان فصل نبود، باز هم یک فصل دیگر او را در اختیار داشته باشیم. اگر هم پیشنهادی بود، جدا شده و یک مبلغی به استقلال پرداخت شود. ما الان طبق توافقی هم که انجام داده‌ایم، بابت انتقال نورافکن به بلژیک مبلغ 50 هزار دلار به باشگاه پرداخت خواهد شد.

 

در آسیا هم دوباره جریمه شده‌اید.

هنوز نامه‌ای به باشگاه استقلال نرسیده است و اگر این اتفاق افتاده باشد در موردش تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

 

میثم تیموری جزو گزینه‌های استقلال است؟

در لیست آقای شفر گزینه‌های مختلفی وجود دارد و همان طور که گفتم اولویت یک و دو دارد. ما با تعداد زیادی مذاکره کردیم و وقتی آقای شفر گزینه نهایی را اعلام کند با او قرارداد می‌بندیم.

 

آیا این بازیکنانی که جذب شده‌اند تست پزشکی داده‌اند؟

تمام بازیکنانی که جذب تیم شوند و آنهایی هم که قرارداد دارند بدون استثنا در تست پزشکی باشگاه استقلال و زیر نظر دکتر نوروزی شرکت خواهند کرد به علاوه تست ایفمارک هم وجود دارد.

 

ماجرای اسپانسر به کجا رسید و آیا مبلغ آن نسبت به گذشته افزایش یافته است؟

درخصوص اسپانسر آقای ملکی در جریان است و ایشان باید صحبت کنند.

 

این روزها شایعه شده که یک هوادار ثروتمند به استقلال در جذب بازیکنان کمک مالی کرده است.

اگر کسی به استقلال کمک مالی کرده باشد و ما در جریان باشیم قطعا آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. تا این لحظه هیچ کمک مالی به باشگاه استقلال از سوی هوادار نشده است. در سال‌های گذشته خیلی از هواداران استقلال به این تیم کمک مالی کرده بودند.

 

گفته می‌شود منتظری از نساجی مازندران پیشنهاد دارد.

تا این لحظه که بنده با شما صحبت می‌کنم هیچ نامه‌ای از سوی نساجی ارسال نشده است و هر تیمی هم که بازیکن استقلال را بخواهد باید نامه‌نگاری‌ها را انجام بدهد.

 

یک خبری منتشر شده مبنی بر اینکه پول تیام از پاداش‌های AFC پرداخت خواهد شد.

این هم از همان حرف‌های عجیب و غریبی است که زده می‌شود! در حال مذاکره با تیام هستیم. روی بندهای این قرارداد مذاکره می‌کنیم. ما هر روز با هم در تماس هستیم و تا زمانی که تیام پای برگه قرارداد را امضا نکند هیچ چیز مشخص نیست.

 

محسن مسلمان بازیکنی بود که همه تیم‌ها او را می‌خواستند. آیا این بازیکن در لیست خرید شما بود؟

ما برای محسن مسلمان آرزوی موفقیت می‌کنیم. او بازیکن تیم رقیب بود و تجربه نشان داده بازیکنی که از تیم رقیب جذب می‌شود عاقبت به خیر نمی‌شود.

 

سروش رفیعی چطور؟

برای او هم آرزوی موفقیت می‌کنیم و همان‌طور هم که عرض کردم از تیم رقیب بازیکن نمی‌گیریم مگر اینکه شفر بازیکنی مد نظرش باشد.

 

یکی از انتقاداتی که در مورد نقل و انتقالات به شما وارد شد بستن قرارداد با بازیکنان در نیمه‌های شب بود.

نزدیک به سه فصل است که نقل و انتقالات در ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد. بازیکن حرفه‌ای 10 صبح از خواب بلند می‌شود، صبحانه می‌خورد و به ورزش کردن می‌پردازد تا ناهار و بعد از صرف ناهار، یکی، دو ساعت هم استراحت کرده و سپس دوباره به تمرین کردن می‌پردازد. زمان اذان مغرب هم که ما روزه هستیم و باید افطار کنیم؛ طبیعتا مجبوریم بعد از افطار با بازیکنان مذاکره کنیم و اولین ساعتی که می‌شود این کار را انجام داد حدود 10 شب است. طبیعی است که مذاکره تا نیمه شب ادامه پیدا می‌کند.

 

اگر یادتان باشد این بحث بیشتر روی سه بازیکن آخری بود که ما جذب کرده بودیم. ما با آقای محمدی‌مهر دقیقا قبل از افطار توافق کردیم. بعد از بستن این قرارداد به منزل رفتن و بعد از صرف افطار و تعویض لباس‌هایم دوباره به دفتر کارم بازگشتم. نفر دوم روح‌ا... باقری بود؛ وقتی با او توافق کردم برای گرفتن عکس یک کاپشن بهاره بر تن داشتم، در عکس کاپشن خیلی خوب نبود، در دفتر کارم یک کت دیگر داشتم که مجبور شدم آن را بر تن کنم. خیلی کت‌هایی که من می‌پوشم اهمیتی ندارد بلکه مهم این است که بتوانیم بازیکن مد نظر کادر فنی را جذب کنیم. فکر می‌کنم موفقیت‌مان در نقل و انتقالات ربطی به کت و شلوار من ندارد.

 

این روزها لقب‌های زیادی به شما در نقل و انتقالات داده شده است.

در موردش صحبت نکنیم بهتر است. اگر کسی قرار است من را دانشگاهی خطاب کند من خودم دانشگاهی هستم؛ هم دکترا دارم و هم دانشجوی دکترا در رشته دیگری هستم. دنبال این القاب نیستم و خیلی هم خوشحال نمی‌شوم که کسی برای من لقب بگذارد چون در تمام مدتی که با بازیکنان مذاکره می‌کنیم نباید نقش آقای افتخاری را هم نادیده گرفت. ایشان هم پا به پای ما با بازیکنان صحبت می‌کند. مهم نظر هواداران است که آیا از عملکرد ما راضی هستند یا خیر.

 

گفته می‌شود حیدری بابت جذب این همه بازیکن در پستش دلخور است.

خسرو بازیکن حرفه‌ای است و نگران این حرف‌ها نیست و این را هم یادمان نرود که امثال خسرو سال‌ها برای استقلال زحمت کشیدند و بهتر از هر کس دیگری می‌دانند که تیم هر چقدر قوی‌تر باشد موفقیتش در آسیا بیشتر است.

 

و سوال آخر... تیام چند درصد در استقلال می‌ماند؟

من نوستراداموس نیستم که درصد تعیین کنم. فقط تلاش می‌کنیم تا او در استقلال بماند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------