کفاشیان: پرتغال برای ایران حریف راحت‌تری است تا مراکش/ ملی‌پوشان، ملت را راضی کنند



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , کفاشیان
نایب رییس ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا که این روزها در مسکو حضور دارد درباره شرایط کنونی تیم ملی، بازی‌های احتمالی ملی‌پوشان، آخرین وضعیت تیم ملی، نتایج جلسات و دستاوردهایش در مسکو و ... سخن گفت. 

علی کفاشیان پس از خروج از کنگره فیفا در گفت‌وگو با  ایسنا به روسیه اظهار کرد: جلسه بسیار خوبی بود. همدلی بین اعضا برای تصویب پیشنهادات بسیار بالا بود. امیدواریم که با تصمیماتی که در کنگره اخیر فیفا گرفته شد ۴ سال آینده برای فوتبال جهان و خصوصا فوتبال آسیا پربار و مثمر ثمر باشد.

 

وی با اشاره به مصوبات مالی کنگره فیفا گفت: به هر حال فیفا دغدغه جدی برای تامین هزینه‌های فوتبال در جهان و توسعه فوتبال در کشورهای مختلف دارد. با توجه به مصوبات کنگره فیفا، امیدواریم که با کمک‌هایی که در ۴ سال آینده انجام خواهد شد فوتبال آسیا جایگاه واقعی خود را در دنیا به دست آورد.

 

کفاشیان در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت تیم ملی اظهار کرد: تیم ملی وضعیت خوبی دارد. تمرین‌ها منظم پیگیری می‌شود. کی‌روش نیز با جدیت و با دغدغه ملی‌پوشان را هدایت می‌کند. تنها منتظریم تا بازی‌ها شروع شود و موفقیت ملی‌پوشان را ببینیم.

 

وی ادامه داد: شرایط تیم ملی شرایط قابل قبولی است. به جز اشکان دژاگه که مصدومیت دارد بقیه بازیکنان طبق اظهار نظر کارلوس کی‌روش در وضعیت خوبی قرار دارند. امیدواریم که آن چیزی که حق فوتبال ایران است در این رقابت‌ها حاصل شود.

 

نایب رییس فدراسیون فوتبال ایران در پاسخ به پرسشی درباره تحلیل شخص او از نتایج احتمالی تیم ملی آن هم با توجه به تجربه مدیریتی زیاد در فوتبال ایران اظهار کرد: اگر روی کاغذ و با توجه به سوابق تیم‌ها قضاوت کنیم به هر حال تیم ملی ایران جایگاه مشخص و تعیین شده‌ای دارد اما ایران نیز دست و پا بسته به این رقابت‌ها نیامده است. مربی کاردانی داریم و بازیکنان سخت‌کوش. معتقدم اگر بازی اول را خوب شروع کنیم شانس خوبی خواهیم داشت تا بتوانیم در این رقابت‌ها بمانیم و ملت را خوشحال کنیم. تنها خواسته من از بازیکنان این است که مردم را خوشحال کنند.

 

وی افزود: به نظرم مراکش تیمی دشوارتر برای ایران نسبت به پرتغال است. پرتغال برای ما حریف بهتری نسبت به مراکش خواهد بود اما باید منتظر ماند و دید که روند چگونه طی خواهد شد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا معتقد است تیم ملی باید از این مرحله صعود کند گفت: شاید اصرار بر این حرف کار درستی نباشد اما به هر حال عملکردها همه چیز را روشن خواهد کرد. ایران نیز تیم آماده‌ای است و ما توقع داریم که نتایج این دوره از رقابت‌ها نیز مانند بازی باخته به آرژانتین مردم را خوشحال کند. مهم انجام یک بازی خوب است. نتیجه اولویت دوم را دارد.

 

کفاشیان همچنین درباره احتمال عدم حضور مهدی تاج در اردوی تیم ملی اظهار کرد: به نظر می‌رسد که آقای تاج وضعیت مطلوبی ندارند. پزشکان معالج ایشان تاکنون اجازه نداده‌اند که به مسکو بیاید. امیدواریم که این اتفاق تا پیش از رقابت‌های ایران بیفتد و رییس فدراسیون نیز در جمع ملی‌پوشان حاضر شود.

 

علی کفاشیان حاضر نشد درباره انتقادات اخیر مطرح شده نسبت به اعزام گسترده مقامات، کارکنان، خبرنگاران و لیدرهای فوتبال با هزینه فدراسیون فوتبال به روسیه پاسخ دهد.

 

کفاشیان همچنین درباره این که آیا در نشست هیات رییسه AFC موضوع میزبانی ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های عربستانی نیز مطرح شد یا خیر گفت:‌ این موضوع در دستور کار هیات رییسه نبود. طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است شهریورماه امسال موضوع میزبانی ایران در مقابل حریفان عربستانی در کمیته مسابقه‌های AFC مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری شود. آقای تاج نیز در این جلسه حضور خواهد داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------