پاسخ وزیر ورزش به وضعیت کی‌روش و شرایط نگران کننده سرخابی‌ها



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,علی اکبر سلطانی
وزیر ورزش و جوانان ایران گفت: فدراسیون فوتبال بعد از بازی با تیم ملی پرتغال، بهترین تصمیم را درباره کارلوس کی روش می گیرد.  

به گزارش مهر ، علی اکبر سلطانی فر با حضور در سفارت ایران در روسیه در خصوص حضور ارکستر سمفونیک در روسیه گفت: زبان ورزش، زبان تحکیم بین ملت هاست. ما حرف های زیادی در دو حوزه ورزش و هنر داریم. اینکه ارکستر سمفونی تهران و ارکستر ملی ایران توانستند اجرای برنامه کنند بسیار مثبت است. مطمئنا تاثیرات مثبت و روحی خودش را در بین ایرانی ها و فوتبالیست ها می گذارد.

 

وی افزود: اعضای تیم ملی فوتبال ایران با حضور ارکستر ملی احساس می کنند که در کشور خودمان هستیم. حضور هواداران تیم ملی در شهرهای مختلف روسیه چشمگیر است و این موضوع واقعا به روحیه ملی پوشان کمک فراوان می کند.

 

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: پیروزی به دست آمده ایران مقابل مراکش حاصل حمایت هشتاد میلیونی ایرانی بوده است که در اولین دیدار تیم ملی حماسه بزرگی را رقم زدند. سه سال زحمت کشیدیم تا بتوانیم مقتدرانه به جام جهانی برسیم. مسیر بسیار دشواری را هم طی کردیم. البته خیلی ها فکر می کردند این اتفاق نیافتد. اما هیچ نیرویی عزم و اراده روبرویی با ملت را ندارد. ملتی که بخشی از آن شما هنرمندان هستید تا موفقیت بزرگی برای تیم ملی رقم بخورد.

 

سلطانی ادامه داد: پس از پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل مراکش همه ایران شاد شد و خندید. به خودمان می بالیم که تمام ملت با دیدگاه و باور ایستادند و تلاش کردند. ما مصمم هستیم در دو بازی بعدی بتوانیم با این وحدت از کشورمان دفاع کرده و حضور آبرومندی در جام جهانی داشته باشیم. عزم و اراده تیم ملی تا همین جا هم خیلی خوب بود.

 

وزیر ورزش و جوانان درباره امکاناتی که در اختیار تیم ملی قرار گرفت تا در روسیه حاضر شود گفت: در این راه، قطعات مختلف در قالب سرودهای مختلف ایجاد شده که عنصر روحیه بخشی بوده است. من از تمام هنرمندان تشکر می کنم. از تک تک آنها تشکر می کنم که کمک کردند تا اعضای تیم ملی فوتبال کشورمان روحیه بگیرند بسیار خوشحالم. این کارها باعث می شود بچه های فوتبالیست احساس کنند هنرمندان در کنار تیم ملی هستند.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور احتمالی تعدادی از اعضای تیم ملی فوتبال در کنسرت ارکستر سمفونیک در مسکو تصریح کرد: امشب تمرین بسیار مهمی داریم. من حتما این مطلب را به همه دوستان منعکس می کنم تا بتوانند در اجرای ارکستر حضور داشته باشند. اما خودتان می دانید تمرین تیم ملی فوتبال برای بازی های بعدی مهم تر است.

 

وزیر ورزش اظهار داشت: شور و شعف هواداران را امیدواریم در دو بازی بعدی تیم ملی هم شاهد باشیم. حضور آنها کمک زیادی به ما خواهد کرد.

 

سلطانی فر همچنین در گفتگویی تلویزیونی درباره عکسی که از وی بعد از گل ایران مقابل مراکش منتشر شده که روی هوا پریده است، گفت: فضای عجیبی در استادیوم بود. احساسم این بود که آن توپ گل می شود. فکر نمی کردیم دفاع مراکش گل را بزند ولی همان ضربه آخر در دقیقه آخر می گفتیم زمان گل ایران فرا رسیده است. شاید هرکسی جای من بود بیشتر هم می پرید. این اتفاق بزرگ و تاریخی بود. در چهار دوره قبل جام جهانی فقط یک برد داشتیم. این دومین برد ایران محسوب می شود. 

 

وی در خصوص حفظ کارلوس کی روش تاکید کرد: مذاکراتی بین فدراسیون و کی روش انجام شده است. الان باید تمرکزمان روی دو بازی بعدی باشد. امیدواریم این دو بازی را هم نتیجه بگیریم. قطعا فدراسیون بهترین تصمیم را خواهد گرفت.

 

وزیر ورزش درباره وضعیت نگران کننده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تاکید کرد: مشکلی وجود ندارد. امروز برای اولین بار در تاریخ دو تیم استقلال و پرسپولیس در بهترین شرایط خودشان از نظر تامین منابع مالی، بازیکن و کادر فنی هستند و به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده اند. هرکدام یک جام هم برده اند و دل ۵۰ میلیون هوادار را شاد کرده اند. بنیه اصلی فوتبال ما هم استقلال و پرسپولیس هستند. این دو تیم در شرایط آرمانی هستند. دلم می خواست فینال لیگ قهرمانان بین دو تیم استقلال و پرسپولیس باشد که این شدنی نیست. امیدواریم لیگ قهرمانان آسیا را هم یکی از این دو تیم قهرمان شود.

 

سلطانی فر درباره اینکه کی روش از طریق وی به رئیس جمهور سلام رسانده است، گفت: رئیس جمهور چندبار گفت که دلم با تیم ملی است و وضعیت را پیگیری می کند. شاید اگر شرایط کاری و ملاقاتها و برنامه هایش اجازه می داد در دور مقدماتی به روسیه می آمد. امیدواریم تیم در قدم های بعدی هم نتیجه بگیرد. اگر صعود کردیم به مرحله بعد، باتوجه به برنامه های مختلف از رئیس جمهور دعوت می کنیم برای دیدار با بازیکنان تیم ملی در مرحله حذفی به روسیه بیایند. 

 

وی در پایان تاکید کرد که پاداش تیم ملی فوتبال ایران بخاطر برد مقابل مراکش، قبل از بازی با اسپانیا پرداخت می شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------